Muzik - Soul Limbo (Ugens uundgåelige)
Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 25-06-01 06:53

I natradioen på P3 i nat, hørte jeg sangen "Soul Limbo"
med gruppen "Muzik". Jeg mener at kunne huske at
sangen har været brugt som kendingsmelodi til et
quizprogram for 5'te klasser på svensk tv: "Vi i 5:an"...

Hvad hedder originalkunstneren?
Var det originalen der blev brugt i det svenske quizprogram?
Hvis ikke, hvad hedder så kunstneren fra quizprogrammet?
På forhånd tak...!

- Michael.

Fra : John K

Dato : 25-06-01 10:35

> I natradioen på P3 i nat, hørte jeg sangen "Soul Limbo"
> med gruppen "Muzik". Jeg mener at kunne huske at
> sangen har været brugt som kendingsmelodi til et
> quizprogram for 5'te klasser på svensk tv: "Vi i 5:an"...

Originalnummeret er i sin tid blevet brugt i programmet "Søndagskvisten" på
P3

Du kan jo prøve at kontakte Flex Records og høre dem ad hvem der har lavet
originalen - det er dem er har udgivet "Soul Limbo" med gruppen "Musikk"

Mvh

John K

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 25-06-01 17:00

"John K" <sydfynsfm@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Originalnummeret er i sin tid blevet brugt i programmet "Søndagskvisten"

> P3

Ja, for pokker! Det er da også rigtigt...
Jeg vidste at jeg havde hørt det før!

> Du kan jo prøve at kontakte Flex Records og høre dem ad hvem der har lavet
> originalen - det er dem er har udgivet "Soul Limbo" med gruppen "Musikk"

Okay, det vil jeg så prøve...

- Michael.

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 25-06-01 17:21

"Michael Alø-Nielsen" <m-alo@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> "John K" <sydfynsfm@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> på

Jeg er kommet frem til at originalen er fra 1968
og med "Booker T. and the M.G.'s" fra albummet "Soul Limbo"
....Hvis nu nogen skulle være interesserede!

- Michael.

Fra : Anders Bro Bystrup

Dato : 29-06-01 16:08

"Michael Alø-Nielsen" <m-alo@nospam.dk> wrote in message
> "Michael Alø-Nielsen" <m-alo@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er kommet frem til at originalen er fra 1968
> og med "Booker T. and the M.G.'s" fra albummet "Soul Limbo"
> ...Hvis nu nogen skulle være interesserede!

Har den stående - og hvis I vil tilade mig at gå i musikhistorisk
selvsving vil jeg henlede opmærksomheden på at omtalte gruppe har sat
dybe fodspor i musikhistorien, som studiemusikere på en hel række af
soulklassikere med bl.a. Otis Redding, Sam & Dave, Wilson Pickett,
Eddie Floyd. Kvartettens guitaist, Steve Cropper, der sammen med
bassisten Donald "Duck" Dunn er en del af Blues Brothers bandet (i
filmen og på pladerne), er i øvrigt kreditteret som medkomponist på en
række af soulklassikere.
Booker T. & the M.G.'s (M.G.'s står for Memphis Group) var en ren
studiegruppe, der indspillede lutter instrumentalmusik, både egne
kompositioner (som deres største hits som "Green Onions" og "Soul
Limbo") men også en farlig masse covers af alt muligt fra Beatles
(Eleanor Rigby) over soulhits til westernfilm-temaer o.l. Meget af det
er ren supermarkedsmusik, men den sejeste og mest groovy af slagsen -
og så har de den skrabede upolerede sydstatslyd (i modsætning til
Motown f.eks) - med orkesterleder Booker T. Jones' Hammondorgel i
front.

Mvh
Anders B