Transport Gatwick-London
Fra : Anita

Dato : 18-11-06 20:45

Hvordan kommer man nemmest eller billigst fra Gatwick og ind til London? Jeg
er ikke tidl. landet i Gatwick, men nogen her ved sikkert noget?

Venligst Anita

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 18-11-06 21:16

Anita wrote:
> Hvordan kommer man nemmest eller billigst fra Gatwick og ind til London? Jeg
> er ikke tidl. landet i Gatwick, men nogen her ved sikkert noget?

Det vidste jeg heller ikke for 30 sekunder siden.

Men søg, og du skal finde.
http://www.gatwickexpress.com/index.asp?SID={7020F966-5FDD-4CEF-B979-7D5E9E9EDF97}

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Jørgen

Dato : 20-11-06 08:44

Hej!

Det går rigtig nok hurtigt og kvikt med Gatwick Ekspress; men det er også
langt det dyreste.

Southern kører også på strækningen, og er ca. 5. minuter langsommer end
ekspressen, da den standser ved to stationer. Til gengæld er prisen kun 9 £
mod ekspressens 14 £
Hvis man ligger et enkelt pund oven i kan man få et travelcard langt oven i
for den pågældende billet. Altså i alt 10 £ for turen ind fra lufthavnen og
en hel dags transport i London. Det kan man dog først kører på efter kl.
9.30 Mere information kan findes her www.flybytrain.co.uk

Den nemmeste måde at få den rigtige billet er at købe den i billetsalget i
lufthavnen. Der er Gatwick Ekspress der driver billetsalget; men de sælger
også billeter til Southern, så det er bare at spørge efter den billigste
mulighed.

Nu hvor vi så har købt en togbillet vil jeg lige gøre opmærksom på
togselskabernes ret gode tilbud "London 2for1" Der enkelt går ud på at hvis
man er i besidelse af en togbillet og på forhånd har registreret sig og
printet nogle kuponer ud, ja så kan man komme to ind for ens pris, på
rigtig mange af Londons top atraktioner. Eksempelvis Tower of London,
voksmuseuet og Sct Pouls. Bare på Tower er det en besparelse på 15 £ Har
selv brugt systemet uden problemer. Læs mere her
http://www.2for1entry.co.uk/ Det gælder for alle tog selskaber.

Med venlig hilsen og god tur

Jørgen

Fra : Anita

Dato : 18-11-06 21:30

"Anita" skrev
> Hvordan kommer man nemmest eller billigst fra Gatwick og ind til London?
> Jeg er ikke tidl. landet i Gatwick, men nogen her ved sikkert noget?

Okay, jeg fandt så ud at de har et direkte tog til Victoria. Det bliver vist
ikke nemmere.

Venligst Anita

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 18-11-06 22:22

Hej Anita!
Den nemmeste måde, at finde transport fra Gatwick lufthavn og ind til London
er ved at klikke på "To and from our airport" og klik derefter på linket i
teksten under overskriften "To and from our airport" på denne hjemmeside
http://www.gatwickairport.com/portal/site/default/menuitem.7de343307f5649d088a5e186c02865a0/
Det næste finder du selv ud af.
Mvh. Jesper

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 18-11-06 23:06

Hej Anita!
Når du er kommet ind på rejseplanlæggeren skal der være en grøn prik ud for
"Station/airport" begge steder for at finde offentlig transport.
Mvh. Jesper

Fra : Bjarne

Dato : 19-11-06 07:59

Anita skrev:
> Hvordan kommer man nemmest eller billigst fra Gatwick og ind til London? Jeg
> er ikke tidl. landet i Gatwick, men nogen her ved sikkert noget?

Det går hurtigt og bekvemt med Gatwick Expres futtoget.

Jeg tror det var på stationen vi så et slogan om hellere gatquick end
heathslow.

Bjarne

Fra : Anita

Dato : 22-11-06 16:16

"Bjarne" skrev

> Jeg tror det var på stationen vi så et slogan om hellere gatquick end
> heathslow.

Hehe...

Tak for alle jeres tips. Jeg vil tjekke linksene ud og se hvad der er
lettest for os.

Venligst Anita

Fra : Flemming Poulsen

Dato : 20-11-06 13:02

Ja, tog i UK er generelt dyrt - og Gatwick Express er klart en af de
dyreste måder at komme til/fra Lufthavnen på.

Det er dog meget afhængig af behov, hvilken løsning der er bedst for
den enkelte. Gatwick Express har mange afgange og er hurtigt.
Personligt bruger jeg næsten altid den løsning, når jeg ikke har
mulighed for at flyve direkte til London City Airport istedet.

På turen FRA lufthavnen til centrum køber jeg en almindelig 2. klasse
billet, mens jeg på turen TIL lufthavnen altid køber en 1. klasses
billet. Den koster 7 pund mere pr. vej, men giver til gengæld adgang
til fast-track i sikkerhedskontrollen - og specielt som køerne og
ventetiden i engelske (og mange andre steder for den sags skyld)
lufthavne ser ud p.t. så er det guld værd at komme i den hurtige kø.
Det betaler jeg gerne 7 pund ekstra for. Til gengæld synes jeg ikke
det er pengene værd på turen fra lufthavnen, da den lidt mere
rummelige kabine er ligegyldig på en så kort tur.

Vær også opmærksom på at der er rabat på en returbillet i forhold
til prisen på to enkelte.

Afhængig af hvor I skal hen i London, så er bussen også en mulighed
- se www.nationalexpress.com - her koster det 6,60 pund pr. vej og
afhængig af destination og tidspunktet på dagen (undgå myldretid)
kan det være en ok løsning også.

Rigtig god tur....

Flemming

http://www.flyrejsen.dk