Prof. søgemaskine 5$ per mdr. i abb.
Fra : erectus

Dato : 13-11-06 20:05

http://money.cnn.com/2006/07/26/lifestyle/goodlife_travel.fortune/index.htm

Anmeldelse fra CNN af professionel rejsesøgemaskine. Har ikke selv prøvet
den.

Mvh Jarl

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-11-06 14:16

"erectus" <freshair@vip(.)cybercity.dk> wrote in

> Anmeldelse fra CNN af professionel rejsesøgemaskine. Har ikke selv
> prøvet den.

Det er ikke en søgemaskine, men snarere et planlægningsværktøj. Jeg kender
det ikke specifikt, men umiddelbart ligner det et udvalg af de
informationer jeg som proffessionel kan trække fra bl.a. AMADEUS og PALCO
systemerne i lufthavnen.

Hvis det er rigtigt antaget, så er brugbarheden af sitet begrænset
ihvertfald i Europa, idet adgangen til oplysningerne holdes tæt ind til
kroppen af de europæiske flyselskaber.

Hvis nogen har adgang til sitet kunne det da være interessant at
sammenligne hvilke oplysninger der er adgang til.

Alternativt kan en del oplysninger hentes fra online adgangen til AMADEUS
på amadeus.net. Ganske gratis, men sikkert ikke ligeså overskueligt.

Fra : erectus

Dato : 14-11-06 14:27

Kent Oldhøj wrote:

> Hvis det er rigtigt antaget, så er brugbarheden af sitet begrænset
> ihvertfald i Europa, idet adgangen til oplysningerne holdes tæt ind
> til kroppen af de europæiske flyselskaber.

Airline Seat Maps supported by ExpertFlyer.com

(Subject to Airline availability by Route)

Sorted by Airline Code
Sorted by Airline Name

Airline Code
Airline Name
Airline Code
Airline Name

3J
ZIP AIR
EI
AER LINGUS

5T
CANADIAN NORTH
AR
AERO ARGENTINAS

6A
AVIACSA
JR
AERO CALIFORNIA

9W
JET AIRWAYS
AM
AEROMEXICO

AA
AMERICAN AIRLINES
VH
AEROPOSTAL

AC
AIR CANADA
AC
AIR CANADA

AE
MANDARIN AIRLINES
CA
AIR CHINA

AF
AIR FRANCE
EN
AIR DOLOMITI

AM
AEROMEXICO
PE
AIR EUROPE ITALY

AR
AERO ARGENTINAS
XT
AIR EXEL NETHERLANDS

AS
ALASKA AIRLINES
AF
AIR FRANCE

AT
ROYAL AIR MAROC
GN
AIR GABON

AU
AUSTRALIAN AIRLINES
JM
AIR JAMAICA

AX
TRANS STATES AIRLINES
KM
AIR MALTA

AY
FINNAIR
MK
AIR MAURITIUS

AZ
ALITALIA
NZ
AIR NEW ZEALAND

BA
BRITISH AIRWAYS
PX
AIR NIUGINI

BD
BMI
FJ
AIR PACIFIC LTD

BI
ROYAL BRUNEI
TN
AIR TAHITI NUI

BR
EVA AIRWAYS
TS
AIR TRANSAT

BU
BRAATHENS ASA
AS
ALASKA AIRLINES

BW
BWIA INTERNATIONAL
AZ
ALITALIA

CA
AIR CHINA
NH
ALL NIPPON AIRWAYS

CI
CHINA AIRLINES
E8
ALPI EAGLES

CO
CONTINENTAL
HP
AMERICA WEST

CX
CATHAY PACIFIC
AA
AMERICAN AIRLINES

DE
CONDOR FLUGDIENST
TZ
ATA AIRLINES

DI
LUFTFAHRTGESELLSCHAFT
AU
AUSTRALIAN AIRLINES

DL
DELTA AIRLINES
OS
AUSTRIAN AIRLINES

DM
MAERSK AIR
6A
AVIACSA

DT
TAAG ANGOLA AIRLINES
UP
BAHAMAS AIR

E8
ALPI EAGLES
BD
BMI

EA
EUROPEAN AIR EXPRESS
BU
BRAATHENS ASA

E0
EOS AIRLINES
BA
BRITISH AIRWAYS

EI
AER LINGUS
BW
BWIA INTERNATIONAL

EK
EMIRATES AIRLINES
VR
CABO VERDE AIRLINES

EN
AIR DOLOMITI
5T
CANADIAN NORTH

ET
ETHIOPIAN AIRLINES
CX
CATHAY PACIFIC

F9
FRONTIER AIRLINES
KX
CAYMAN AIRWAYS

FI
ICELANDAIR
CI
CHINA AIRLINES

FJ
AIR PACIFIC LTD
DE
CONDOR FLUGDIENST

GF
GULF AIR
CO
CONTINENTAL

GN
AIR GABON
OK
CZECH AIRLINES

Page 1

Sorted by Airline Code
Sorted by Airline Name

Airline Code
Airline Name
Airline Code
Airline Name

HA
HAWAIIAN AIRLINES
DI
LUFTFAHRTGESELLSCHAFT

HQ
HARMONY AIRWAYS
DL
DELTA AIRLINES

HP
AMERICA WEST
KA
DRAGONAIR

IB
IBERIA AIRLINES
K8
DUTCH CARIBBEAN EXP

JL
JAPAN AIRLINES INTL
EK
EMIRATES AIRLINES

JM
AIR JAMAICA
E0
EOS AIRLINES

JR
AERO CALIFORNIA
ET
ETHIOPIAN AIRLINES

K8
DUTCH CARIBBEAN EXP
EA
EUROPEAN AIR EXPRESS

KA
DRAGONAIR
BR
EVA AIRWAYS

KE
KOREAN AIR
AY
FINNAIR

KL
KLM
F9
FRONTIER AIRLINES

KM
AIR MALTA
ZO
GREAT PLAINS AIRLINES

KQ
KENYA AIRWAYS
GF
GULF AIR

KU
KUWAIT AIRWAYS
HQ
HARMONY AIRWAYS

KX
CAYMAN AIRWAYS
HA
HAWAIIAN AIRLINES

LA
LAN CHILE
IB
IBERIA AIRLINES

LH
LUFTHANSA
FI
ICELANDAIR

LO
LOT POLISH AIRLINES
JL
JAPAN AIRLINES INTL

LP
LAN PERU
9W
JET AIRWAYS

LR
LACSA
KQ
KENYA AIRWAYS

LT
LTU INTL AIRWAYS
KL
KLM

LX
SWISS INTL AIRLINES
KE
KOREAN AIR

MA
MALEV HUNGARIAN
KU
KUWAIT AIRWAYS

ME
MIDDLE EAST AIRLINES
LR
LACSA

MH
MALAYSIAN AIRLINES
LA
LAN CHILE

MK
AIR MAURITIUS
LP
LAN PERU

MX
MEXICANA
LO
LOT POLISH AIRLINES

MY
MAXJET AIRWAYS
LT
LTU INTL AIRWAYS

NH
ALL NIPPON AIRWAYS
LH
LUFTHANSA

NW
NORTHWEST
DM
MAERSK AIR

NZ
AIR NEW ZEALAND
MH
MALAYSIAN AIRLINES

OA
OLYMPIC AIRLINES SA
MA
MALEV HUNGARIAN

OK
CZECH AIRLINES
AE
MANDARIN AIRLINES

OM
MIAT MONGOLIAN
MY
MAXJET AIRWAYS

OS
AUSTRIAN AIRLINES
MX
MEXICANA

PE
AIR EUROPE ITALY
OM
MIAT MONGOLIAN

PS
UKRAINE INTL
ME
MIDDLE EAST AIRLINES

PU
PLUNA
YX
MIDWEST AIRLINES INC

PX
AIR NIUGINI
NW
NORTHWEST

QF
QANTAS AIRWAYS
OA
OLYMPIC AIRLINES SA

QR
QATAR AIRWAYS
PU
PLUNA

RG
VARIG
QF
QANTAS AIRWAYS

RJ
ROYAL JORDANIAN
QR
QATAR AIRWAYS

RO
TAROM ROMANIAN
AT
ROYAL AIR MAROC

S2
SAHARA AIRLINES LTD
BI
ROYAL BRUNEI

SA
SOUTH AFRICAN AIRWAYS
RJ
ROYAL JORDANIAN

SK
SCANDINAVIAN SAS
S2
SAHARA AIRLINES LTD

Page 2

Sorted by Airline Code
Sorted by Airline Name

Airline Code
Airline Name
Airline Code
Airline Name

SQ
SINGAPORE AIR
SK
SCANDINAVIAN SAS

SY
SUN COUNTRY AIRLINES
SQ
SINGAPORE AIR

TA
TACA AIRLINES
SA
SOUTH AFRICAN AIRWAYS

TK
TURKISH AIRLINES
SY
SUN COUNTRY AIRLINES

TN
AIR TAHITI NUI
LX
SWISS INTL AIRLINES

TP
TAP/AIR PORTUGAL
DT
TAAG ANGOLA AIRLINES

TS
AIR TRANSAT
TA
TACA AIRLINES

TZ
ATA AIRLINES
TP
TAP/AIR PORTUGAL

UA
UNITED AIRLINES
RO
TAROM ROMANIAN

UP
BAHAMAS AIR
AX
TRANS STATES AIRLINES

US
US AIRWAYS
TK
TURKISH AIRLINES

VA
VOLARE AIRLINES SPA
PS
UKRAINE INTL

VH
AEROPOSTAL
UA
UNITED AIRLINES

VN
VIETNAM AIRLINES
US
US AIRWAYS

VR
CABO VERDE AIRLINES
RG
VARIG

VS
VIRGIN ATLANTIC
VN
VIETNAM AIRLINES

XT
AIR EXEL NETHERLANDS
VS
VIRGIN ATLANTIC

YX
MIDWEST AIRLINES INC
VA
VOLARE AIRLINES SPA

ZO
GREAT PLAINS AIRLINES
3J
ZIP AIR

Page 3

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-11-06 23:23

"erectus" <freshair@vip(.)cybercity.dk> wrote in news:4559c413$0$142
$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Airline Seat Maps supported by ExpertFlyer.com

Nu hævder sitet at komme med andre og vigtigere oplysninger end seatmaps
(som i langt de fleste tilfælde iøvrigt er gratis tilgængelige på f.eks
seatguru.com). F,eks, oplysninger om særlige tilbud på specielle sæder,
særlige interne regler om upgrades, årsager til forsinkelser, ændringer
af flytyper osv.

Det er disse oplysninger de europæiske selskaber holder for sig selv af
konkurrencemæssige hensyn. Når jeg siger "europæiske", så er det kun
fordi jeg intet kender til det nordamerikanske eller asiatiske marked på
det område.

Hvis nogen har adgang til sitet, stiller jeg gerne op med de
proffessionelle oplysninger jeg har adgang til hos flyselskaberne selv,
så vi kan se hvor gode oplysningerne er.

Hvis de holder hvad de lover kan det være et fremragende site for den der
flyver ofte og gerne vil spare tid og penge uden at det går ud over
komfort og service.

Fra : erectus

Dato : 15-11-06 10:02

Fra : erectus

Dato : 15-11-06 10:04

Steal your travel agent's tricks
With the ExpertFlyer Web site, you can get an insider's peek into fare
classes and seat availability.
By Barney Gimbel, Fortune writer-reporter
July 26 2006: 9:50 AM EDT

NEW YORK (Fortune) -- Your business meeting ends early and you're ready to
head home - but your flight doesn't leave for a while. It's happened to all
of us, and it happened to me just the other week.

I arrived at Chicago's O'Hare Airport a couple hours early for my flight
back to New York's LaGuardia. It was a busy Monday and I knew standing-by
for an early flight would be tight. But I wasn't flying blind.

More from FORTUNE
Zune vs. iPod: the battle begins

Mr. Paulson goes to Washington

A PR magnate struggles to revive a newspaper

FORTUNE 500
Current Issue
Subscribe to Fortune

Make life richer
1969 outside, 2006 inside

Collectors can now buy classic American car bodies stuffed
with all the latest technology. (more)
Light up your summer nights
From hundreds of dollars to thousands, five ways to make
sitting around outdoors a whole lot more cozy. (more)

That morning, I'd logged into one of my new favorite Web sites, ExpertFlyer.
I got an inside peek into the airline's inventory for that day and I knew
that the earlier flight at 6:20 p.m. had 14 open seats -- which made my
chances for getting on that flight pretty good. (Long story short: I was the
last guy who made it on.)

In fact, through ExpertFlyer, I knew almost as much about that flight as the
gate agent did.

That's important because on any given flight there are dozens of different
fares or classes of service and unlocking them can give you the power to
optimize your travel experience.

ExpertFlyer allows you to be your own travel agent (though it doesn't book
seats) by helping you find the flights that have better chances for
upgrades, or search for the fares that allow much more flexibility without
much more dough. (Without this, nailing down frequent-flier tickets or
upgrades often requires multiple phone calls, numerous Web searches, and too
many compromises.)

Take that same trip back to New York on American. If I were an elite member
of American's frequent flyer program and had a flexible schedule, I'd want
to see which flights offered the best chance of a free upgrade to first
class.

By checking inventory on ExpertFlyer, I could see that the 7:15 p.m. flight
has more "X" seats available ("X" is the fare bucket American uses to
indicate how many domestic upgrades are available on a particular flight;
Delta uses "G"). So before I call my travel agent or go online, I know where
things stand. You can even sign up for customized alerts that will notify
you if award seats become available on a particular flight.

Another trick is finding coach fares like American's B-fares. They allow the
same flexibility of fully refundable coach tickets but are often a couple
hundred dollars cheaper. They also allow you to upgrade for 10,000 miles
each way, while most coach fares require 25,000 miles and a $250 surcharge.

You can't search this on American's Web site - it will offer you only the
cheapest coach seat or the most expensive, full-fare seat, known as a "Y"
fare. On a New York to Paris roundtrip trip in August, booking the full fare
coach seat cost $3,830 but the B fare on that same flight cost $2,117.

The site, with a starting cost of $4.99 a month, is aimed at travel pros,
but a new "consumer version" is on the way this fall. And despite all the
site's bells and whistles, I still sat on O'Hare's runway for three hours -
sadly, ExpertFlyer doesn't predict thunderstorms.

________________________

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-11-06 19:19

"erectus" <freshair@vip(.)cybercity.dk> wrote in

Hvorfor gentager du megaposts med ligegyldigt indhold, genposter de samme
links igen og igen?

Din opførsel er temmelig infantil.

Fra : erectus

Dato : 15-11-06 20:55

Kent Oldhøj wrote:

> Din opførsel er temmelig infantil.

OG DIN OG DIN MAKKERS ER FASCISTOID OG ROCKERAGTIG!!!

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 16-11-06 19:28

"erectus" <freshair@vip(.)cybercity.dk> wrote in message news:455b7089$0$142

> OG DIN OG DIN MAKKERS ER FASCISTOID OG ROCKERAGTIG!!!

Er det ikke dig der i forbrugergruppen appelerer til ordentlig opførsel, og
ikke forstår diverse angreb ?

// Kim

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 16-11-06 07:38

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> wrote in message
> [...]
> det ikke specifikt, men umiddelbart ligner det et udvalg af de
> informationer jeg som proffessionel kan trække fra bl.a. AMADEUS og PALCO

Hent Kent,

Er du bekendt med www.idtraveller.com?
De har også en seat availability tool, men jeg er sandt at sige noget loren
ved nøjagtigheden af deres oplysninger, og inden jeg påtænker at abb. herpå,
ville jeg prøve at få lidt feed back på anvendeligheden.

"De får deres informationer fra worldspan, en af de store GDS systemer" Det
siger mig ikke rigtigt noget.

mvh
Michael

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-11-06 18:17

"Michael Christoffersen" <pescator@NOSPAMpc.dk> wrote in

> Er du bekendt med www.idtraveller.com?

Ja. De er relativt nye, og skulle specielt henvende sig til brugere af ID
biletter (ansatte i branchen). De gjorde sig bemærket ved at lokke en
masse airline ansatte til uden reelt at tilbyde noget til gengæld. Har
ikke benyttet dem siden.

> De har også en seat availability tool, men jeg er sandt at sige noget
> loren ved nøjagtigheden af deres oplysninger, og inden jeg påtænker at
> abb. herpå, ville jeg prøve at få lidt feed back på anvendeligheden.

Det tool var ikke tilgængeligt da jeg havde kontakt med dem. De tilbyder
ikke noget jeg ikke kan få tilsvarende eller bedre andre steder. Gratis.

Jeg vil da tjekke om jeg stadig har et login et eller andet sted, og om
det virker.

> "De får deres informationer fra worldspan, en af de store GDS
> systemer" Det siger mig ikke rigtigt noget.

Worldspan er en udbyder af online transaktioner (GDS = Globaltravelling
Distribution System) omkring rejser m.m. Typisk sikrer et GDS system at
de rigtige billetpriser kan sælges fra forskellige bureauer uden at samme
billet sælges mere end én gang. SAS har for nylig lavet en aftale med
Worldspan, efter det i nogen tid ikke har været muligt at booke visse SAS
billetter hos Worldspan agenter.

Hvis deres seat availability fødes af Worldspan, skulle kvaliteten være
iorden. Forudsat de har købt en fornuftig adgang. Det siger sig selv at
en daglig (bare et ekstremt eksempel) opdatering af seat availability
ikke er særlig brugbar, men til gengæld er en realtime opdatering
hundedyr.

Fra : Flemming Poulsen

Dato : 17-11-06 13:26

var det ikke blot et link til Flyaow.com - der havde et rigtig godt
availability tool tidligere. Desværre er dette blevet lukket nu. Det
var ellers helt i top og meget troværdigt.

> [...]
> en daglig (bare et ekstremt eksempel) opdatering af seat availability
> ikke er særlig brugbar, men til gengæld er en realtime opdatering

Jeg bruger selv expertflyer p.t. og det fungerer da rimeligt. Det er
primært availabilty i de forskellige klasser der er interessant. Der
er dog den begrænsning at der kun vises 6 resultater pr. søgning,
hvilket er noget i underkanten når hver codeshareflight vises hver for
sig. På Flyaow var der ikke begrænsning i antallet af resultater pr.
søgning.

Til gengæld er det muligt at definere connecting airport på
Experflyer, hvilket er et rigtig godt værktøj for specielt
ID-rejsende. Jeg har da også tidligere brugt den til at hjælpe en ven
der var strandet i Bangkok, så vi kunne dobbelttjekke de informationer
som lufthavnspersonalet gav ham - de viste sig nemlig at de ikke var
korrekte, de ville blot ikke upgrade ham for at hjælpe ham hjem, men
da vi kunne se der var masser af pladser i "C"-klasse gav de sig
alligevel, selv om de lige havde påstået at der var fuldbooket.

Kent, hvis du vil tjekke nogle tal fra Experflyer, så er du velkommen
til at skrive til mig direkte - det kunne være meget rart at få
afklaret, hvor præcist et værktøj Expertflyer er. Jeg har nogle
gange været ude for at de har vist forkert - f.eks. på SAS med "0" i
alle klasser når vi andetsteds kan se at der er 48 sæder ledige på
flyet... Den fejl kan selvfølgelig også ligge hos SAS.