Adapter til netstik i Sydafriks
Fra : nt

Dato : 05-11-06 15:49

Hvor kan man købe en adapter til netstik i Sydafrika? Skal have tre runde
ben. Måske går det også an med kun to ben, dvs uden ben til jordforbindelse.

Mvh
Niels

Fra : erectus

Dato : 05-11-06 16:46

nt wrote:

> Hvor kan man købe en adapter til netstik i Sydafrika? Skal have tre
> runde ben. Måske går det også an med kun to ben, dvs uden ben til
> jordforbindelse.

Fra hvilket stik (220V i SA) til hvilket stik og strøm (12v?)?

http://www.elect-spec.com/uadapt_cord.htm

http://www.batteribyen.dk/index.php?cPath=40

Mvh Jarl

Fra : nt

Dato : 05-11-06 23:28

Fra 220 V i SA til 220 V dansk alm. rejseudstyr med 2-bens stik (fx shaver).
Det ser ud til, at Stjerne rejseadapter fra Batteribyen.dk kan klare det.
Tak for linket, Jarl

Mvh
Niels

Fra : Lars Ehlers

Dato : 06-11-06 04:13

On Sun, 5 Nov 2006 23:28:15 +0100, "nt" <niels@thorup.net> wrote:

>Fra 220 V i SA til 220 V dansk alm. rejseudstyr med 2-bens stik (fx shaver).
>Det ser ud til, at Stjerne rejseadapter fra Batteribyen.dk kan klare det.

Jeg kiggede lidt på billedet af stjerneadapteren, og jeg kan ikke se
de trebenede stik med runde ben, som bruges i Sydafrika, Det trebenede
stik, som jeg kan se, ligner det stik som bruges i bl.a. England og
det passer ikke i Sydafrika.

Jeg endte med at købte et stik på hotellet, sikkert en dyrere løsning.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : erectus

Dato : 06-11-06 08:02

Lars Ehlers wrote:

> [...]
> de trebenede stik med runde ben, som bruges i Sydafrika, Det trebenede
> stik, som jeg kan se, ligner det stik som bruges i bl.a. England og

Hvad er det for et af dem, du tænker på? Der er flere af dem.

Mvh Jarl

Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-12-06 09:32

"nt"
> Hvor kan man købe en adapter til netstik i Sydafrika? Skal have tre runde
> ben. Måske går det også an med kun to ben, dvs uden ben til
> [...]

Du kan købe omformer stik i de fleste supermarkeder
hernede, dem fra "Spar" har fungeret bedst - brug
en alm dansk forlænger stikdåse, kvaliteten og prisen
på den slags hernede er helt skæv. -max-

Fra : life hacker

Dato : 04-12-06 14:29

-max- wrote:

> [...]

> hernede, dem fra "Spar" har fungeret bedst - brug
> en alm dansk forlænger stikdåse, kvaliteten og prisen

Så rettes den ud:

http://www.batteribyen.dk/adaptere_rejsestik-c-40_182.html?osCsid=46b6441819d5cfc6ea46660121f23a7a

Mvh Jarl