Billig rejse til Danmark omkring jul/nytår~
Fra : Lars Ehlers

Dato : 03-11-06 01:27

Vi er ved at planlægge en tur til Danmark omkring jul og nytår
(knægten skal jo opleve en dansk jul). Vores udrejse og hjemrejse
skulle gerne se nogenlunde således ud.

San Francisco - København d. 21/22. december

København - San Francisco d. 4/5. januar

Datoerne er fleksible +/- en dags tid både ud og hjem.

Vi er to voksne og et barn under to år (som skal have sit eget sæde).

Jeg har fundet priser til omkring $3,300 (knap 20.000 kr) inkl.
skatter og afgifter på Orbitz og Kayak.com med SAS og United Airlines.
Spørgsmålet er naturligvis, om det kan gøres billigere?

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-06 11:00

On Thu, 02 Nov 2006 16:27:01 -0800, Lars Ehlers
<ehlersNOSPAM@hotmail.com> wrote:

> [...]
>skatter og afgifter på Orbitz og Kayak.com med SAS og United Airlines.
>Spørgsmålet er naturligvis, om det kan gøres billigere?
Prøv at kigge på Air france, de ser ud til at være en del billigere.
Nick

Fra : erectus

Dato : 03-11-06 10:57

Lars Ehlers wrote:

> [...]

> skatter og afgifter på Orbitz og Kayak.com med SAS og United Airlines.
> Spørgsmålet er naturligvis, om det kan gøres billigere?

Er det et ufravigelig krav, at det er direkte SF-CPH? Der er forskellige, fx
Air France via Paris med transfer på cirka en 1:15 t i CDG, inden ankomst
til CPH. Prisen ser umiddelbar noget lavere ud end 3.300$.

Mvh Jarl

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 03-11-06 13:34

"erectus" <freshair@vip(.)cybercity.dk> wrote in

> Er det et ufravigelig krav, at det er direkte SF-CPH?

Det skriver Lars ikke, og det er da også umuligt: Ingen flyver direkte SFO-
CPH.

> Der er
> forskellige, fx Air France via Paris med transfer på cirka en 1:15 t i
> CDG,

Det er for lidt tid, især hvis man ikke kender CDG. Den kan nemt forvirre
fordi den er rund og i flere etager. Hvor længe er der til næste afgang
CDG-CPH?

Fra : erectus

Dato : 03-11-06 13:54

Fra : Lars Ehlers

Dato : 03-11-06 18:55

On 03 Nov 2006 12:34:23 GMT, "Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk>
wrote:

>Det er for lidt tid, især hvis man ikke kender CDG. Den kan nemt forvirre
>fordi den er rund og i flere etager. Hvor længe er der til næste afgang
>CDG-CPH?

Jeps, terminal 1 i CDG er meget underlig. Men, jeg mener at Air France
udelukkende flyver fra terminal 2, men det gør ikke tingene bedre,
fordi de enkelte afgangshaller i terminal 2 er fysisk adskilte, og man
skal hele vejen ud af afgangshallen, finde den anden afgangshal, og så
gennem security igen. Ikke særligt smart.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Lars Ehlers

Dato : 03-11-06 18:52

On Fri, 3 Nov 2006 10:56:51 +0100, "erectus"
> [...]

>Air France via Paris med transfer på cirka en 1:15 t i CDG, inden ankomst
>til CPH. Prisen ser umiddelbar noget lavere ud end 3.300$.

Nej, et stop er okay (der er ingen direkte fly), og vi er ligeglade
med, om vi skal skifte i USA eller Europa.

Vi rejste via Charles De Gaulle fra JFK med Air France sidste år, så
jeg er rimelig sikker på, at en transfertid på lidt over en time er
umulig. Selvom vi fløj ind og ud af terminal 2, så måtte vi alligevel
udenfor security, ned under gaden og ind igennem security igen. Jeg
har været i CDG mange gange, og de fleste gange er tingene lettere
kaotiske.

Men jeg vil checke Air France alligevel, det er jo muligt, at jeg kan
finde en afgang, hvor der er lidt længere transfertid.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 03-11-06 13:54

Lars Ehlers <ehlersNOSPAM@hotmail.com> wrote in

> Jeg har fundet priser til omkring $3,300 (knap 20.000 kr) inkl.
> skatter og afgifter på Orbitz og Kayak.com med SAS og United Airlines.
> Spørgsmålet er naturligvis, om det kan gøres billigere?

Jeg tror det bliver svært. NWA/KLM havner også omkring 3300$ men det er med
stop både i Minneapolis og Amsterdam.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 03-11-06 19:13

On 03 Nov 2006 12:53:35 GMT, "Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk>
wrote:

>Jeg tror det bliver svært. NWA/KLM havner også omkring 3300$ men det er med
>stop både i Minneapolis og Amsterdam.

Ja, desværre. Men jeg har allerede mentalt forberedt mig selv til at
punge 20.000 ud for turen

Vi ender nok med United eller et andet amerikansk selskab indenrigs,
og så SAS til Danmark.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 03-11-06 18:00

Hej Lars!
Ifølge dette link
http://www.backpackerplanet.dk/commerce/book/index.asp?page=296 koster en
tur/retur billet fra San Francisco til København over London 14483 kr.
Mvh. Jesper

Fra : Lars Ehlers

Dato : 03-11-06 19:08

On Fri, 3 Nov 2006 18:00:20 +0100, "Jesper Pedersen"
<jesperp04@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>http://www.backpackerplanet.dk/commerce/book/index.asp?page=296 koster en
>tur/retur billet fra San Francisco til København over London 14483 kr.

Takker for tippet. Umiddelbart ender jeg dog på omkring samme pris,
hvis jeg med regner knægten med, og han skal have sit eget sæde. Vores
grænse for at rejse med ham på skødet ligger på omkring 5 timer
(f.eks. fra San Francisco til New York), men på længere ture, så
foretrækker vi, at han har sit eget sæde.

Jeg søgte på udrejse d. 21 december og hjem d. 4. eller 5. januar.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : erectus

Dato : 04-11-06 08:15

Lars Ehlers wrote:

> Jeg har fundet priser til omkring $3,300 (knap 20.000 kr) inkl.
> skatter og afgifter på Orbitz og Kayak.com med SAS og United Airlines.
> Spørgsmålet er naturligvis, om det kan gøres billigere?

Her er en metasøgemaskine med del discount muligheder i US:
http://www.cheapflights.com/flag.html

Mvh Jarl

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 04-11-06 09:45

"erectus" <freshair@vip(.)cybercity.dk> wrote in news:454c3de0$0$180
$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> Her er en metasøgemaskine med del discount muligheder i US:
> http://www.cheapflights.com/flag.html

Det er nu en søgemaskine over afgange fra UK (England)

Fra : erectus

Dato : 04-11-06 10:40

Kent Oldhøj wrote:

> Det er nu en søgemaskine over afgange fra UK (England)

Hvis man har bare lidt evne til at tænke selv og skriver com i stedet for
co.uk, så er man fremme. Det er google der også har travl med at blande sig
i folks søgninger

Fra : erectus

Dato : 04-11-06 10:51

Kent Oldhøj wrote:

> Det er nu en søgemaskine over afgange fra UK (England)

Jeg skal lige præcisere, at det var til andre end dig

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 05-11-06 12:04

Hej Lars!
Vær opmærksom på at priserne på denne hjemmeside
http://www.cheapflights.com/ er uden skatter og afgifter.

Fra : erectus

Dato : 05-11-06 14:29

Jesper Pedersen wrote:

> Vær opmærksom på at priserne på denne hjemmeside
> http://www.cheapflights.com/ er uden skatter og afgifter.

Hvor ser du det henne?

Mvh Jarl

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 05-11-06 14:51

Hej Jarl
Jeg ser det på denne side
http://www.cheapflights.com/flights/Copenhagen/San-Francisco-Intl/ ud for
hver afgang.
Mvh. Jesper

Fra : erectus

Dato : 05-11-06 14:54

Jesper Pedersen wrote:

> Jeg ser det på denne side
> http://www.cheapflights.com/flights/Copenhagen/San-Francisco-Intl/ ud
> for hver afgang.

Det er helt rigtigt set.

Mvh Jarl

Fra : TL

Dato : 28-11-06 08:48

On Thu, 02 Nov 2006 16:27:01 -0800, in dk.fritid.rejse Lars Ehlers
> [...]

>skatter og afgifter på Orbitz og Kayak.com med SAS og United Airlines.
>Spørgsmålet er naturligvis, om det kan gøres billigere?

Jeg tror ikke, at du finder meget billigere; det er dyrt iår. Jeg
fandt LAX-CPH med United-SAS for lige over US$1400/person. Det er via
ORD begge veje, men ca. samme priser via Seattle. United/SAS/Lufthansa
via MUC eller FRA plejer at være det bedste bud,men her er vi mindst
$500 højere.
Vi så Delta en anelse billigere - ikke meget, men valgte UA/SAS fordi
min FF status giver bedre sæder og forbindelsen er bedre med kortere
layovers.