Bondegårdsferie i Hviderusland (Belarus)
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 21-10-06 15:41

Er der nogen herinde, som har erfaring/er med bondegårdsferie i
Hviderusland?
Mvh. Jesper

Fra : JK

Dato : 24-10-06 10:21

On Sat, 21 Oct 2006 16:41:25 +0200, "Jesper Pedersen"
<jesperp04@webspeed.dk> wrote:

>Er der nogen herinde, som har erfaring/er med bondegårdsferie i
>Hviderusland?

Jeg har lige været i en datsja 100 km sydvest for Moskva. Det er
ligesom at komme tilbage til 1800-tallet, næsten. De færreste har
indlagt vand. Men strøm og TV har de. Tænk hvad det betyder, at der
ikke er indlagt vand: der er lokum i det fri og ingen kloakering.

Men det er sikkert nogle venlige mennesker !

mvh

John

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 24-10-06 12:08

Hej John!
Tak for svaret. Hvad er en datsja? Hviderusland og Rusland er to forskellige
lande, men har nok nogle fællestræk. Ifølge denne hjemmeside
http://greenbelarus.com/index.php har nogle af the farmsteads (bondegårdene)
brusebad og indendørs toilet. Det du skriver om med "lokum i det fri "
minder mig om nogle af de gange jeg har været på ferie i Polen og i
Rumænien, hvor deres toilet var et skur med et bræt og et hul i jorden. Det
var okay.
Mvh. Jesper

Fra : JK

Dato : 27-10-06 11:40

On Tue, 24 Oct 2006 13:08:24 +0200, "Jesper Pedersen"
<jesperp04@webspeed.dk> wrote:

>Hej John!
>Tak for svaret. Hvad er en datsja? Hviderusland og Rusland er to forskellige
>lande, men har nok nogle fællestræk. Ifølge denne hjemmeside

En datsja: det er et kolonihavehus/sommerhus efter kommunistisk
livsstil. Størrelsen kan være alt fra et jagtslot i træ, hvis man var
partipamper, til et meget lille hus.

mvh

John

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 27-10-06 15:45

Hej John!
Har du erfaring/er om bondegårdsferie i Hviderusland?
Mvh. Jesper

Fra : Bjarne

Dato : 06-12-06 21:36

JK skrev:

> En datsja: det er et kolonihavehus/sommerhus efter kommunistisk
> livsstil. Størrelsen kan være alt fra et jagtslot i træ, hvis man var
> partipamper, til et meget lille hus.

Er det ikke noget politiserende vrøvl, fordi du ikke kan lide kommunister?
Ordet har været almindeligt for sommerhus, f.eks. også i DDR.

Partipampere i vesten har også større sommerhuse end fattige hjemmehjælpere.

De fleste steder i verden har folk med mange penge lov at købe de
skønneste pletter af naturen og bygge de største sommerhuse.

Bjarne

Fra : frølårsraketten

Dato : 07-12-06 17:48

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev i >
> [...]
>
> De fleste steder i verden har folk med mange penge lov at købe de
> skønneste pletter af naturen og bygge de største sommerhuse.

nemli :o\