Pisa, Italien..
Fra : Jan Tovgaard

Dato : 19-10-06 08:27

hejsa:)

vi skal til Pisa, Italien et par dage i November. Er der nogen der kender et
godt BILLIGT hostel eller hotel, som kan anbefales?

Prisen er vigtig, og helst nogenlunde centralt!

mvh Jan

Fra : Bjarne

Dato : 19-10-06 09:02

Jan Tovgaard skrev:
> [...]
> godt BILLIGT hostel eller hotel, som kan anbefales?
>
> Prisen er vigtig, og helst nogenlunde centralt!

Prøv evt. at søge på www.tripadvisor.de

vh
Bjarne

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 19-10-06 09:48

vi skal flyve med Ryan air og lander i lufthavnen Pisa Florence (PSA),
så vidt jeg kan se er det vist tættere på Florence??! eller?

vi ankommer sent om aftenen, så der skal helst ikke være alt for meget
transport!

Fra : Bjarne

Dato : 19-10-06 10:27

Jan Tovgaard skrev:
> vi skal flyve med Ryan air og lander i lufthavnen Pisa Florence (PSA),
> så vidt jeg kan se er det vist tættere på Florence??! eller?
Der er 80 gange så langt til Firenze, hvis det er den her
http://www.pisa-airport.com/sat/cda/aree/index.php?idArea=5&idSection=3

> vi ankommer sent om aftenen, så der skal helst ikke være alt for meget
> transport!

Et lille smut med tog eller taxi?

Bjarne

Fra : Aksel

Dato : 19-10-06 20:59

"Jan Tovgaard" <jto@egdatainform.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så vidt jeg kan se er det vist tættere på Florence??! eller?
>
> vi ankommer sent om aftenen, så der skal helst ikke være alt for meget

Der er højst 10 km fra Aeroporto Galileo Galilei til byen, koster under 10
Euro i taxi
http://www.pisa-airport.com/sat/cda/aree/index.php?idArea=5&idSection=4

Hilsen Aksel

Fra : Jan Raarup

Dato : 19-10-06 11:54

> [...]
>godt BILLIGT hostel eller hotel, som
>kan anbefales?
>
>Prisen er vigtig, og helst nogenlunde centralt!

Hej

Prøv at kig på www.kilroytravels.dk

Hilsen Jan

"The worst day fishin` is better than
the best day workin´"
http://www.janogmarensside.bcbnet.dk/gronland.htm

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 19-10-06 14:52

> Prøv at kig på www.kilroytravels.dk
>
> Hilsen Jan

jeg synes alle steder vil have en pris per person.
og når prisen ganges med 2 , bliver det lige pludselig noget dyrere:(

mvh jto

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 19-10-06 17:23

> jeg synes alle steder vil have en pris per person.
> og når prisen ganges med 2 , bliver det lige pludselig noget dyrere:(
>
> mvh jto
Jeg boede i 2004 på Hotel Roma (***), ca. 200 m fra tårnet.
Gav ca. 110 euro for et dobbeltværelse incl. morgenmad, i august.
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Aslan

Dato : 19-10-06 17:35

Niels Hejnfelt wrote:
> Gav ca. 110 euro for et dobbeltværelse incl. morgenmad, i august.

108 Euro for at være helt præsic (Undkskyld Niels)
http://www.hotelsweb.it/hotelsweb/lettura/default.asp?ide=pisa&mode=hroma&lingua=ing&operazione=tariffe&anno=2006

Med mulighed for at få udsigt over Mirakel pladsen - og det skæve tårn
(domkirkens klokketårn) er jo ret beset arkitektonisk og kunstnerisk ret
uinterssant i forhold til dåbskapellet og domkirken, der blev bygget mens vi
danskere sejlede i viking!

Fra : erectus

Dato : 19-10-06 21:30

Jan Tovgaard wrote:

> jeg synes alle steder vil have en pris per person.
> og når prisen ganges med 2 , bliver det lige pludselig noget dyrere:(

> mvh jto

Prøv denne på Pisa: http://www.hostelworld.com/

Mvh Jarl

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 19-10-06 21:37

Hej Jan!
Jeg vil anbefale jer, at søge i rubrikken "Billig overnatning" på Backpacker
Planet http://www.backpackerplanet.dk/
Mvh. Jesper

Fra : LH

Dato : 21-10-06 08:24

Pisa airport ligger ret tæt på byen Pisa, som ret beset ikke er meget
større end en dansk købstad.
Sjovt at se hvordan ryanair turismen breder sig. Nu er det attaktivt
at tage til byer som Madrid, Pisa og Dublin da man kan rejse ud af
Billund. Barcelona nåes via Århus også med ryanair.

Vi var i Pisa i 2005, godt nok om sommeren, men boede i en dejlig
camping plads http://www.campingtorrependente.it/ lige ved tårnet i
et ny bygget mobilhome med alt i indretning til kun 40 euro pr.
overnatning. Stedet havde en dejlig swimmingpool, og som der skrives
andet steds det koster max 20 euro i taxi fra lufthavnen.

Alt i alt, fedt sted. God ide´ som voksenferie i overraskelse til
konen.

3 dage så har man set ALT i pisa