Madrid - shopping, oplevelser, spisesteder
Fra : Michael Nørgaard

Dato : 16-10-06 16:54

Hejsa

Jeg overvejer Madrid i december med min kæreste og mine to piger på 14 og
16.
Goes without saying, sådan en flok piger er jo til shopping, så er der
nogen, der kan anbefale noget konkret i den retning.
Desuden, hvad laver man ellers i Madrid - jeg har læst mig til de mange
museumsmuligheder, men det er næppe det, der trækker mest for de unge piger.
I virkeligheden er det nok mest at slendre rundt i storbyen og fornemme det
hele, der trækker.
Endelig - er der nogen, der kender små "hemmelige" spisesteder, som er et
besøg værd.

vh
Michael

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-10-06 23:25

"Michael Nørgaard" <nyhedsgruppe@hejza.dk> wrote in

> [...]
> Goes without saying, sådan en flok piger er jo til shopping, så er der
> nogen, der kan anbefale noget konkret i den retning.

3 tøzer i den shopping modne alder? I Madrid? I december? Er du fuldstændig
vanvittig???

Jeg skal afholde mig fra at råde dig mht. shopping, blot oplyse at hvis i
flyver via MAD lufthavn, så lad være med at tage metroen til jeres hotel.
Den er ved at blive bygget om/til/whatever på linien til/fra lufthavnen og
det er temmelig bøvlet med bagage og sårn fordi man skal skifte til bus
halvvejs.

Fra : Michael Nørgaard

Dato : 17-10-06 07:37

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> skrev i en meddelelse
> "Michael Nørgaard" <nyhedsgruppe@hejza.dk> wrote in
>
> 3 tøzer i den shopping modne alder? I Madrid? I december? Er du
> fuldstændig
> vanvittig???

He he, alternativet var London - eller er sådan set stadig London - og jeg
forestiller mig, at prisniveauet i Madrid kunne være mere attraktivt.
Desuden har jeg været i London tre gange inden for det sidste år, og aldrig
rigtig i Madrid (bortset fra gennemkørsel i en fjern interrail fortid), så
jeg tænkte at det måske var et interessant alternativ

Fra : alexbo

Dato : 18-10-06 19:57

"Michael Nørgaard" skrev
> Jeg overvejer Madrid i december med min kæreste og mine to piger på 14 og
> 16.

Brutalt sagt vil jeg foreslå dig at overveje noget andet, jeg var i Madrid i
maj sidste år og det var pissekoldt og kedeligt.
Madrid ligger højt så en varm sommer får man en behagelig kold vind, men
sidste år i maj, og helt sikkert i december, så er det bare koldt.

Der er en masse kulturting ingen tvivl om det, og da også noget turistliv i
den indre by, nogle fine modehuse, men ellers vadede man bare rundt i noget
Hvidovrelignende noget.

Så jeg vil foreslå Barcelona, der er synes jeg langt bedre muligheder for
både shopping og turistgøgl, og stadig gode muligheder for noget
kulturnoget.

mvh
Alex Christensen

Fra : Keld Westergaard Bør~

Dato : 20-10-06 17:45

Jeg var sidste år i Madrid (juni måned) med mine to sønner. Vi boede på
Hotel Regina, som vi hjemmefra havde bestilt over nettet.
Vore bedste dage tilbragte vi i Madrid Zoo, et besøg på Real Madrids
Fodboldareana, en tyrefægtning en søndag eftermiddag, en tur med toget
nordpå til en lille by El Escorial med det gamle kongepalads. Derfra med
taxi 13 km. (ca. 300 kr. tur/retur til Valle del los Caidos - De faldnes
Dal - med mindekors for de som døde i Den Spanske Borgerkrig.
Kirken dér er udhugget i fjeldet og er på størrelse med Peterskirken i Rom.
En dag blev brugt på det kæmpestore Prado-museum, hvor bl.a. Goyas billeder
af Maja med og uden påklædning blev beundret.
Vi spiste på restauranter omkring og i sidegaderne bag den meget lille
Kanaljeplads (PLAZA DE CANALEJAS) og handlede ved og omkring PLAZA DE LA
PUERTA DEL SOL.
Endelig var vi til Flaminco-underholdning en herlig aften.
Vi undgik Kongepaladset, da vi simpelthen løb tør for tid i den uge vi var
der.
Madrid er som London, den kan besøges igen og igen!

Keld Westergaard Børgesen

Fra : Michael Nørgaard

Dato : 21-10-06 09:44

Hej Keld,

Det lyder jo godt og interessant. Jeg har også tænkt i baner af tyrefægtning
og Bernabeu. Men det er jo desværre ikke lige december måned, det er bedst
der.
Jeg tror vi udsætter Madrid til engang i forsommeren.

Men tak for de gode tips - dem gemmer jeg

vh
Michael