>> Tung ? Hvad vejer den ?
> ca. 190 tør.
Det lyder godt nok voldsomt ... Så ny søgte jeg lige ... på bla bikez.com
står den til 185 køreklar med olie osv...
>> betænkelig tæt på totalvægten på 345kg
> Ikke en størrelse jeg ville have lyst til at gå i skred med :-/.
Det gælder om ikke at komme i klemme ...
> Det er egentlig fjollet, og primært et produkt af registreringsafgiften.
> En TDM burde anses som en brugsgenstand. I stedet kører vi på gammelt
> skrammel der truer med at lade os i stikken på den første fugtige dag når
> der er mest brug for pålidelighed.
Enig - Mit første "mc" blev købt som næsten ny i 1998 og kørt hele året fra
dag et - Men dens anskaffelsespris var jo heller så forfærdelig høj, selvom
mange havde svært ved at forstår at jeg ville give så meget for en lille 150
ccm'er når jeg kunne få en en næsten ny gs500 for de samme penge .... En
GS500 ville sikkert også have været mere driftsstabil og have haft billige
serviceomkostninger. Men jeg skulle bruge noget til bykørsel i stop'n'go
trafik og der er sådan en kilrems scooter nu altså rar.
Min xt er en 88'er der først er indregistret i 94 ligesom min xtz (er er en
årgang 1993) Da jeg købte XT'en for 3år siden (af første ejer der havde
haft den fra ny og gemt kvitering på service mm) havde den ikke kørt
syndeligt vinterkørsel og stod rimeligt pænt for alderen. Faktisk kørte jeg
dem hjem på tværs af landet i snevejr ... Den kunne jo ligeså godt lære det
....
Men den ser noget mere slidt ud eftre 3 vinter og 52000km ... Men den er
rimeligt pålidelig. Med friskt batteri, velsmute kabler (tynd olie) og ngk
platinium tændrør går den finr og starter også i frostvejr efter at have
stået natten over i en "snedrive"
http://www.dfmc.dk/galleryframe1.asp?gid=404&pid=13154
--
anders DOT majland AT jyde DOT dk