Visir til BMW system 4 evo hjelm
Fra : Carsten

Dato : 27-11-06 08:25

Jeg mangler et alm. visir til en BMW system 4 evo hjelm. Forhandleren vil
have (hold fast) 450 kr. for et sådant, og det er sådan ca. 2-300 mere end
jeg vil give. Hvad er mine alternativer ? Er der noget med at visiret er det
samme som til en Schubert hjelm (eller hvad de nu hedder). Er prisen på
deres visir den samme og hvilken model af deres hjelm skal jeg så bestille
til ? Andre alternativer ? Købe et visir som ligner og så selv bore huller
mv ?

Carsten

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 27-11-06 10:08

"Carsten" <carsten@noexists.dk> wrote in message
> [...]
> til ? Andre alternativer ? Købe et visir som ligner og så selv bore huller

Hej Carsten.

Det er Schuberth der laver BMW-hjelmene, så sammenhængen er der.
Jeg kan oplyse, at hos Hein Gericke koster Schuberth-visirer følgende:
Sprint R: 39,95 euro.
Speed: 39,95 euro - Antifog: 43,95 euro.
Profil 2: 43,95 euro.
Concept: 39,95 euro.
C2: 39,95 euro.
S1: 39,95 euro.

Hos Louis.de:
Schuberth Concept/C2 visir: 39,95 euro.

Så vidt jeg kan se på billedet af visiret, så passer visiret ikke til en BMW
System 4-klaphat.
Låseslidserne der går ind omkring skrue/gevind, er temmelig anderledes end
på en BMW System 4-hjelm.
http://www.bmwmc.dk/images/Other/visir.jpg
Så at rette et uoriginalt visir til selv - det bliver vist ret
"komplisværligt".
Og hold så op med at pive, jeg gav 700,- for mit visir! (- pinlock,
deraf merprisen)
http://www.motorradconcepts.com/bmwhelmetvisors.htm#sys4visortint
Scroll, så dukker de klare visirer op længere nede. 41 £. Så du skal nok
regne med at skulle af med en 4-500 penge for et nyt visir til din hjelm.
Du kan selvfølgelig være heldig at rende ind i en forhandler, der har et nyt
visir liggende han gerne vil af med til en rimelig penge, fordi han skal
have de "nye" System 5-hjelme hjem, så prøv at ringe rundt og hør ad hos de
forskellige, hvad de har liggende.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Carsten

Dato : 27-11-06 12:10

> Det er Schuberth der laver BMW-hjelmene, så sammenhængen er der.
> Jeg kan oplyse, at hos Hein Gericke koster Schuberth-visirer følgende:

Mange tak for dit grundige svar Aragorn. Desværre munder den jo ud
i "betal ved kasse 1" - hvilket jeg ikke er interesseret i. Jeg bruger så
hellere min gl. Shoie RX hjelm hvor der godt nok ikke er klap

Måske jeg forsøger mig med en "patch et billigt thansen.dk visir
til at blive et full-blown bmw visir". Hvis det lykkes skal jeg nok
post'e resultatet

Carsten

Fra : Perminator

Dato : 27-11-06 21:20

"Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Måske jeg forsøger mig med en "patch et billigt thansen.dk visir
> til at blive et full-blown bmw visir". Hvis det lykkes skal jeg nok

Hold op med at pive over penge du ikke har givet ud.
Hvis du vil køre med BMW eller Shuberth- hjelm og have den sikkerhed, som
disse mærkevarer står inde for, hvorfor så købe T-Hansen blålys visir der
kan splintre ind i dine øjne, eller spejle reflekser på uforventede
tidspunkter, eller fløjte hørbart, eller ridses ved den første pudsning.
Når du køber ved T-Hansen har du kun een garanti, og det er at varen er
lavet i Kina, og at E-mærket er et blålys.
IMHO
--
"Perminator"
Per Misser

Fra : Armand

Dato : 27-11-06 22:38

"Perminator" <per.misserfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hold op med at pive over penge du ikke har givet ud.
> Hvis du vil køre med BMW eller Shuberth- hjelm og have den sikkerhed, som
> disse mærkevarer står inde for

Sikkerhed?
Den nyeste BMW System hjelm fik stryg i hjelmtestene :-|

>...... hvorfor så købe T-Hansen blålys visir der kan splintre ind i dine
>øjne .........

Gør (kan) T-Hansen visirer dét?
Er alle hjelmvisirer ikke fremstillet af samme materiale:
Polycarbonat/Lexan?

> ......eller fløjte hørbart

BMW klaphjelme larmer notorisk i vinden - Akkurat som andre
klapkonstruktioner :-|

> eller ridses ved den første pudsning..............

T-Hansens Nau hjelm til 400,- har ridsefast visir :-|

> Når du køber ved T-Hansen har du kun een garanti, og det er at varen er
> lavet i Kina, og at E-mærket er et blålys.

Tre T-Hansen hjelme blev for nyligt udpeget som bedste køb under 1.000,- i
TÆNK. Bl.a. fordi de var glasfiber-konstruktioner!

> IMHO

Jo, deeet!

--
Armand.

Fra : Perminator

Dato : 05-12-06 01:01

Hej Armand

> [...]
>
> Tre T-Hansen hjelme blev for nyligt udpeget som bedste køb under 1.000,- i
> TÆNK. Bl.a. fordi de var glasfiber-konstruktioner!

Der er gået lidt tid inden jeg svarer. Jeg har nok et horn i siden på
Thansen, pga deres manglende moral ift kvalitet og godkendelser, og så deres
personales totale mangel på viden om andet end ulovlige alufæge.
For at gøre denne færdig, så købte jeg en CE mærket parabol til Hi-Acen før
syn. Der var blot det problem, at den strålede vildt i alle retninger,
hvilket synsmanden dokumenterede ved at sammenligne med den gamle originale
parabol i modsatte side i hans udmærkede kontrolinstrument. Ubrugeligt køb.
Jeg var ikke tjent med det, og det er mine medtrafikanter heller ikke
Næste oplevelse: Jeg købte et højre sidespejl, efter at have smadret det
originale ved en uhedig aflæsning af en skydepram fra tagbøjlerne. Det så
plant ud, og jeg spurgte om det var hvælvet, med korrekt synsfelt, hvilket
kunne bekræftes.
En måling på det solgte spejl til en LH102 Hi Ace viste at det var fladt som
en fregne, og dermed ulovligt. Jeg endte med at købe et originalt hvælvet
glas, og lime dette udenpå det flade. Mest fordi det er træls at arbejde sig
ind igennem dørbeklædning og vindbeskyttelse for at komme til
spejlmonteringen nok engang.
Jeg har også købt headset til min mobil, men fik kun shit, der ikke er
hørbar i en diesel.
Konklusion er at jeg mest har spildt min tid ved at gå i Thansen. Jeg
prøvede så hos Højer Autodele, men det viste sig at være samme firma!

I ft spørgeren, som går på BMW-hjelme, synes jeg at du sammenligner pærer og
bananer ved at henvise til hjelme til under 1kkr (og uden klap?)
Steen G skriver positivt om støjen i Shuberth C2, som han har erobret fra
sønnen!

Hvad angår visirer, så er Kratzfest / ridsefast nok et vidt begreb.
Alle visirer er mig bekendt lavet af polycarbonat, som du skriver. Lexan er
3M /Du Ponts varebetegnelse for dette, mens det hos Bayer hedder Makrolon.

Produktet er under normale omstændigheder slagfast og splintfrit.

Ifølge min Plast-ståbi er polycarbonat meget sårbart for varme og fugt
samtidig, hvilket bevirker at det hydrolyserer og korrosionssprækker
(uklarhed, splintremulighed).

Dette imødegås ved en ordentlig godstykkelse, og en omhyggelig coatning.

Mit IMHO gik på at jeg ikke har tiltro til at Thansen har styr på disse
parametre.

Mit indlæg gik generelt på, at jeg er kritisk overfor lavprisfiksering, og
ukritisk prisning af produkter, som er beregnet til 45 knallerter som
fornuftige til MC kørsel.

Venlig hilsen Per

Fra : Armand

Dato : 05-12-06 01:31

> [...]
> strålede vildt i alle retninger...
> Ubrugeligt køb. Jeg var ikke tjent med det, og det er mine medtrafikanter

At et CE-mærket produkt er trafikalt usikkert siger ikke så meget om
T-Hansen, som om godkendelsens effektivitet (eller producentens lødighed)!

> Konklusion er at jeg mest har spildt min tid ved at gå i Thansen.

Dét er du ikke ene om!
Men på den anden side har jeg meget dårlige erfaringer, samt har tildraget
mig ditto fra andre, omkring de autoriserede bilforhandleres
reservedels-salg: Dé er indimellem tilnærmelsesvis ligeså forvirrede og
ukyndige om produktet :-|

> [...]
> og bananer ved at henvise til hjelme til under 1kkr (og uden klap?)
> Steen G skriver positivt om støjen i Shuberth C2, som han har erobret fra

Støjen, i relation til øvrige klaphjelme
Men nu går snakken jo egentligt omkring System 4 Evo'en, som det fremgår af
subj.
jeg kan ikke huske om det vár 4-Evo'en der for nyligt fik stryg i en
hjelmtest; men mine kommentater er sat hårdt op mod dine ord om "have den
sikkerhed, som
disse mærkevarer står inde for", hvad (en af) BMW's hjelme påviseligt ikke
ligefrem selv lever op til :-|

> [...]
> Makrolon.
> Produktet er under normale omstændigheder slagfast og splintfrit.

Hvorfor så udtalelsen: "T-Hansen blålys visir, der kan splintre ind i dine
øjne" ??

> Ifølge min Plast-ståbi er polycarbonat meget sårbart for varme og fugt
> samtidig, hvilket bevirker at det hydrolyserer og korrosionssprækker
> (uklarhed, splintremulighed).

Slå lige op igen omkring hvilket varmeniveau der tales om :-|

> Dette imødegås ved en ordentlig godstykkelse, og en omhyggelig coatning.
> Mit IMHO gik på at jeg ikke har tiltro til at Thansen har styr på disse
> parametre.

Godstykkelse og coating??

> Mit indlæg gik generelt på, at jeg er kritisk overfor lavprisfiksering, og
> ukritisk prisning af produkter, som er beregnet til 45 knallerter som
> fornuftige til MC kørsel.

Og jeg opponerer, som sædvanligt, kraftigt mod ukritisk lovprisning af
mærkevarer, som bevisligt kan være ringere end produkter fra
lavpris-branchen :-|

--
Armand.

Fra : Peter

Dato : 05-12-06 21:20

"Armand" <kim-armand@mail.dk> wrote in message

> At et CE-mærket produkt er trafikalt usikkert siger ikke så meget om
> T-Hansen, som om godkendelsens effektivitet (eller producentens lødighed)!

Det er bestemt ikke alt hvad der sælges med CE-mærke, der vitterligt er
CE-mærket.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : frølårsraketten

Dato : 28-11-06 20:59

> [...]
> Når du køber ved T-Hansen har du kun een garanti, og det er at varen er
> lavet i Kina, og at E-mærket er et blålys.

Jeg forstår ikke helt den aversion mod th-produkter. Har selv en Zero-hjelm
som passer fint og som efter jeg købte den, blev testvinder i FDM's Motor.

Pierre, R1200RT

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-11-06 21:32

frølårsraketten wrote:

> Jeg forstår ikke helt den aversion mod th-produkter. Har selv en Zero-hjelm
> som passer fint og som efter jeg købte den, blev testvinder i FDM's Motor.

Næh - nogen af produkterne er fine - de har Valeo viskerblade, god
spraymaling og andre fine mærkevarer. Dér hvor det halter for TH er
deres personale - ofte er det scooterdrenge, og de har sjældent forstand
på hvad de sælger. Og eksemplet på 1 stk kobberskive til banjobolt for
15 kr skal jeg sent glemme - Mekonomen havde dem til 25 øre stykket. At
de sælger blålys osv. kan ikke hidse mig op - men jeg gider ikke komme i
deres biks hvis jeg kan finde de stumper jeg skal bruge hos mekonomen
eller andre steder med faguddannet personale.

--
vh
Torben

Fra : Peter

Dato : 28-11-06 21:54

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> blålys osv. kan ikke hidse mig op - men jeg gider ikke komme i deres biks
> hvis jeg kan finde de stumper jeg skal bruge hos mekonomen eller andre

Jeg skal ikke afvise at TH også sælger kvalitetsprodukter, men udover at
deres personale er elendigt, så sælger de også mange uoriginale reservedele,
til f.eks. Yamaha knallerter, i en utrolig elendig kvalitet. Min søn kom
nogen gange hjem med det værste lort. Billigt ganske vist, men fuldstændig
ubrugeligt.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : frølårsraketten

Dato : 28-11-06 22:30

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev
>Dér hvor det halter for TH er deres personale - ofte er det scooterdrenge,
>og de har sjældent forstand på hvad de sælger.

Ingen regler uden undtagelser: jeg har tået rigtig gode råd hos den lokale
th, da jeg skulle skifte tandrem på min aldrende 405 T16 (der er ikke meget
plads - skulle jeg hilse og sige!). Direkte adspurgt var han automek af
uddannelse. Remmen var fra Goodyear og lejerne fra SKF. Og så er jeg
ligeglad hvis jeg betaler 30 - 40 pct. mindre.

Pierre, R1200RT

Fra : Richard

Dato : 27-11-06 17:36

Carsten wrote:

> Jeg mangler et alm. visir til en BMW system 4 evo hjelm. Forhandleren vil
> have (hold fast) 450 kr. for et sådant,

Pyh ha, godt jeg pakkede det originale visir forsvarligt ind og lagde det
et sikkert sted, da jeg udskiftede visiret med BMW's tolags antidugvisir
til Sys 4 Evo i sin tid

Håber du finder et acceptabelt alternativ, Carsten

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Kent

Dato : 27-11-06 22:06

Carsten skrev:
> Jeg mangler et alm. visir til en BMW system 4 evo hjelm. Forhandleren vil
> have (hold fast) 450 kr. for et sådant, og det er sådan ca. 2-300 mere end
> jeg vil give.
kr. 150 for et visir er godt nok heller ikke meget at ville give.

Til BMWs billigste integralhjelm, Sportsintegral til kr. 2780, koster
visiret omkring kr. 750 - 800 og det er ikke med Pinlock eller noget som
helst andet.

Hvis du eller en kammerat alligevel skal en tur til Tyskland eller
Sverige så er det muligvis billigere.

--

Kent

Fra : Klaus Kjærgaard

Dato : 28-11-06 21:24

Faldt lige over denne på www.ebay.de
http://cgi.ebay.de/BMW-System-IV-4-Helm-visier-Schuberth-NEU_W0QQitemZ270061382038QQihZ017QQcategoryZ46168QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-12-06 21:53

"Peter" <fiktiv@invalid> writes:

> "Armand" <kim-armand@mail.dk> wrote...

> Det er bestemt ikke alt hvad der sælges med CE-mærke, der vitterligt
> er CE-mærket.

Nej, sådan set ikke, for CE-mærket betyder egentlig bare at
producenten lover at produktet overholder kravene. De behøver ikke
engang at teste det. At de så kan komme i problemer hvis de ikke
holder hvad de lover, er så noget andet.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R