Limfjorden rundt DFM tur 2007
Fra : J.C.Kløve

Dato : 26-11-06 22:27

Det ville være bedst med en særskildt tråd til dette emne - pirateri
lader vi andre om i farvandene omkring Asien

Jeg skal forsøge at være præcis (Kim! )

I et forsøg på at være integrerende i forhold til NG har jeg
tidligere kastet mig ud i at lave ture, til hhv. Holland og Harzen
Nu prøver vi så een dags tur i danmark - og for de der måtte komme
langvejsfra vil jeg sørge for mulighed for overnatning (i medbragt
telt)

TOUREN:
Overskriften siger det hele, en tur hvor hovedpunkterne indledningsvist
må siges at være:
(9230) Svenstrup J
(9280) Egense - (9390) Hals (oversejling 5 min) (ved indsejlingen til
limfjorden i øst)
(7673) Thyborøn - (7770) Agger (oversejling 10min) (Ved Thyborønkanal
ved indsejlingen i vest)
tilbage til (9230) Svenstrup J

En tur på ca 350 km.

Vi starter ved Brugsen (der er en OK tank) i 9230 Svenstrup J (i den
sydlige udkant af Aalborg)
Kl. 10.00
Lørdag
den 21/4 2007

Hvis der er stemning for overnatning, og evt en kop humle har jeg
adkomst til en "rimelig plæne" i nærheden af fjorden, og med adgang
til toilet og grill - men det må vi så se om der er noget vi kan
samle folk til.

I samme åndedrag er jeg nød til at sige at dette på ingen måde skal
fohindre mig eller andre i at arrangere en DMF tour 2007 til ujlanet
og!
--
Dun@nt

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-06 23:28

On 26 Nov 2006 13:27:09 -0800, J.C.Kløve wrote:

> [...]
> adkomst til en "rimelig plæne" i nærheden af fjorden, og med adgang
> til toilet og grill - men det må vi så se om der er noget vi kan

Det er ihvertfald noget vi nordboere nok skal arrangere, der er også
teltplads på Troelsminde, så kom kun langvejsfra. Jeg ville foreslå samling
aftenen før, for ikke at stresse alt for meget. Det bliver let (for)sen
aftensmad efter turen.....

> I samme åndedrag er jeg nød til at sige at dette på ingen måde skal
> fohindre mig eller andre i at arrangere en DMF tour 2007 til ujlanet
> og!

Det ville da være gæv mæ en bette tur

Orla Pedersen, på ny brugt PC, og med "fremmed" newsreader, så bær lige
over, og påmind mig om evt. fejl
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-11-06 08:00

J.C.Kløve wrote:
> Kl. 10.00
> Lørdag
> den 21/4 2007

Jeg kommer! Sandsynligvis.

> [...]
> adkomst til en "rimelig plæne" i nærheden af fjorden, og med adgang
> til toilet og grill - men det må vi så se om der er noget vi kan

Det kunne da godt ske - der er dog et stykke at køre fra Hillerød.

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-06 12:01

> [...]
>Nu prøver vi så een dags tur i danmark - og for de der måtte komme
>langvejsfra vil jeg sørge for mulighed for overnatning (i medbragt

Jeg er meget positiv overfor tanken.

Fra : Soren Lindholt

Dato : 27-11-06 12:15

J.C.Kløve skrev:
> [...]
> limfjorden i øst)
> (7673) Thyborøn - (7770) Agger (oversejling 10min) (Ved Thyborønkanal

Fin ide, men jeg frygter du forestiller dig at køre på den kedelige og
hårde asfalt, i stedet for nede nede ved vandet...

Søren
Aalborg Offroad Klub

Fra : Anders Majland

Dato : 27-11-06 14:52

> Fin ide, men jeg frygter du forestiller dig at køre på den kedelige og
> hårde asfalt, i stedet for nede nede ved vandet...
>
> Søren
> Aalborg Offroad Klub

Kan den tages langs vandet på "gamle tunge maskiner" som en 80'er XT'er
eller man så nødt til at vente på at fjorden er frosset til først ?

/A

Fra : Soren Lindholt

Dato : 27-11-06 16:18

Anders Majland skrev:

> Kan den tages langs vandet på "gamle tunge maskiner" som en 80'er XT'er
> eller man så nødt til at vente på at fjorden er frosset til først ?
>
> /A

Du må huske at "gamle tunge maskiner" blev brugt til at køre Paris Dakar
da de var nye, så alt kan lade sig gøre... Der har også været en
Transalp med på nogen værre mudderture en gang imellem...
Så sent som i weekenden kørte vi en masse offroad med en XT500 som
deltager, og det var ikke den der trak farten ned.

Søren

Fra : Allan Bojesen

Dato : 27-11-06 20:50

"Soren Lindholt" <slh@NO.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så sent som i weekenden kørte vi en masse offroad med en XT500 som
> deltager, og det var ikke den der trak farten ned.

Så må min XL600RM da også have en chance

Allan Bojesen

Fra : Anders Majland

Dato : 27-11-06 22:13

> Du må huske at "gamle tunge maskiner" blev brugt til at køre Paris Dakar
> da de var nye, så alt kan lade sig gøre...

Der er det også relativt fladt - men hvis det er noget med at løfte maskiner
over hegn og lign kan det godt gøre en forskel ...

> [...]
> Så sent som i weekenden kørte vi en masse offroad med en XT500 som
> deltager, og det var ikke den der trak farten ned.

Jeg må hellere snart se om ikke jeg kan finder op og hilse på

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Armand

Dato : 29-11-06 00:32

> Fin ide, men jeg frygter du forestiller dig at køre på den kedelige og
> hårde asfalt, i stedet for nede nede ved vandet...

For kort tid siden surfede jeg lidt på sattelitfoto og faldt derved
tilfældigt over en for mig ukendt plet på danmarkskortet: Noget der ser ud
til at være en inddæmmet fjord S-Ø for Brovst.
Turen over dennes dæmning kunne være en ganske interessant detalje
undervejs!
Jeg stemmer ikke for at en sådan fællestur for os, ikke off-rødder, skal
foregå på grusveje, men strækningen ser ganske tilforladelig ud (fra himlen)
og der må da være blot en enkelt af gruppens vid der har kendskab til om
pågældende strækning er asfalteret!?
ANYONE??

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-06 07:17

On Wed, 29 Nov 2006 00:32:16 +0100, Armand wrote:

> pågældende strækning er asfalteret!?
> ANYONE??

Jovist er Øland dæmningen asfalteret, og indgår selvfølgelig helt
uofficielt** på turen.

**trafik er så vidt jeg husker ikke så velset :-/
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-11-06 13:09

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> writes:

> Jeg kommer! Sandsynligvis.

Måske gør jeg også, men det kommer nok desværre lidt an på hvor travlt
jeg har med at skrive speciale. Det lyder ellers til at blive en
hyggelig tur og aften
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Perminator

Dato : 27-11-06 21:28

"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
ITOUREN:
[...]

Jeg vil gerne være med, også på en overnatning, det lyder hyggeligt. Kravet
er dog at min del af turen bliver kørt på asfalt.
Udlandstur er også en mulighed.
vh
--

"Perminator"
Per Misser

Fra : J.C.Kløve

Dato : 29-11-06 07:26

Orla Pedersen skrev:

> Jovist er Øland dæmningen asfalteret, og indgår selvfølgelig helt
> uofficielt** på turen.
>
> **trafik er så vidt jeg husker ikke så velset :-/

ja da!
Er der kommet forbud der?
Jeg har da kørt den et par gange på ture med midtfjord rødderne for
en 4-5 år siden

--
Dun@nt

Fra : Orla Pedersen

Dato : 29-11-06 08:55

J.C.Kløve wrote:

> Er der kommet forbud der?

Jeg mener at kunne huske, at jeg "overså" noget skiltning i sommers.....

mvh
Orla

Fra : Anders Majland

Dato : 29-11-06 09:18

> Jeg mener at kunne huske, at jeg "overså" noget skiltning i sommers.....

Det kan jo ske - Jeg havde en kort diskussion med en maskinfører i en
rendegraver her til morgen (dvs det var mest maskinføreren der talte) Han
spærrede min vej mens han manuelt var ved at tømme brædder fra forskovlen
over i en container. Han "påstod" at det var en cykelsti jeg kørte på -
hvortil jeg kun kunne svare med spørgsmålet om hvorfor han så parkerede der
.... Så flyttede han den også så jeg kunne komme forbi
(Der er et byggeri igang på nabogrunden og de "smider" om sig med
byggematerialer, containere mm på vejene omking)

Fra : Bo Nielsen

Dato : 02-12-06 03:03

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener at kunne huske, at jeg "overså" noget skiltning i sommers.....

Har kontakter på Øland - præcisering af reglerne for færdsel på dæmningen
følger snarest.

Det er - sammen med området omkring Slettestrand og Svinklovene - et af
Nordjyllands smukkeste områder, og den korte tur over dæmningen er ganske
enkelt en ny oplevelse hver gang man gør den. Har krydset den både nat og
dag næsten dagligt gennem 1½ år og er nogle gange bare nødt til at standse
og nyde stilheden og naturens lyde - det er pragtfuldt!!!

ScooterBo
(som også har taget den med fuld gas - et spor er ikke meget med 140 km/t
når der er 2 meter ned til vand og sten på begge sider. Uforsvarligt? Ja!
Skægt - desværre JA)

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-06 11:08

On Sat, 2 Dec 2006 03:02:40 +0100, Bo Nielsen wrote:

> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Har kontakter på Øland - præcisering af reglerne for færdsel på dæmningen
> følger snarest.

Herligt Hvis det er en privat dæmning, hvad jeg egentlig tror at det
er, så kan der måske bevilges "lovlig adkomst" Det ville være synd at
skulle undvære den stump af turen.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Bo Nielsen

Dato : 05-12-06 21:37

> Herligt Hvis det er en privat dæmning, hvad jeg egentlig tror at det
> er, så kan der måske bevilges "lovlig adkomst" Det ville være synd at
> skulle undvære den stump af turen.

Der er permanent skiltet med max vægt 3500 kg, og ganske rigtigt skiltet med
uvedkommende færdsel forbudt. Lokale bruger dæmningen dagligt, dog ikke når
blæst eller frost gør turen risikabel, og det er så vidt vides almindelig
accepteret at vedkommende færdsel også omfatter sightseeing - andet ville
også være lidt underligt, da der netop er blevet bygget et fuglekigger-tårn
i umiddelbar tilknytning til dæmningen, så man også kan ornitologisere over
det rige fugleliv i Ulvedybet, hvis man interesserer sig for det.
(OT for fugleinteresserede:
http://www.dofbasen.dk/IBA/lokalitet.php?lokid=1 )

ScooterBo

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-06 23:57

> [...]
>adkomst til en "rimelig plæne" i nærheden af fjorden, og med adgang
>til toilet og grill - men det må vi så se om der er noget vi kan

Jeg var ikke lige opmærksom på datoen i første omgang. Men d.21/4 kan
nattemperaturen godt komme ned under 0 grader. Er det ikke muligt at flytte
turen en måneds tid fremad? I må gerne kalde mig kylling. :)

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-12-06 08:36

Bongo wrote:
> Jeg var ikke lige opmærksom på datoen i første omgang. Men d.21/4 kan
> nattemperaturen godt komme ned under 0 grader. Er det ikke muligt at flytte
> turen en måneds tid fremad? I må gerne kalde mig kylling. :)

I øjeblikket er nattemperaturen 6-7 grader - men det er åbenbart heller
ikke nok - kylling

Det er ganske tilladt at arrangere en tur i maj _også_ (i det fynske?)

--
vh
Torben

Fra : Bongo

Dato : 04-12-06 13:02

> Det er ganske tilladt at arrangere en tur i maj _også_ (i det fynske?)

Det har du da ganske ret i, det vil jeg tage til indtægt.

Bongo
Som hellere vil være en forårskåd kylling i et lunt telt.

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-06 10:59

"Bongo" <news.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg var ikke lige opmærksom på datoen i første omgang. Men d.21/4 kan
> nattemperaturen godt komme ned under 0 grader. Er det ikke muligt at
> flytte turen en måneds tid fremad? I må gerne kalde mig kylling. :)

Lige her er jeg enig, mit telt/sovepose er ikke glad ved temperaturer unde
5-7°

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen (Frossen"pind")

Fra : Armand

Dato : 04-12-06 16:51

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:7a678$4573f17c$55183f7d$5623@news.arrownet.dk...

> Lige her er jeg enig, mit telt/sovepose er ikke glad ved temperaturer unde
> 5-7°

Der kan også arrangeres basecamp her i Fredericia; men dét kræver stadig
tidlig afgang for at kunne nå at være i Svenstrup (á lige under 200 km's
kørsel) kl 10.oo-dut!?

--
Armand.

Fra : J.C.Kløve

Dato : 04-12-06 21:26

Armand skrev:

> Der kan også arrangeres basecamp her i Fredericia; men dét kræver stadig
> tidlig afgang for at kunne nå at være i Svenstrup (á lige under 200 km's
> kørsel) kl 10.oo-dut!?

Det er vel stadig i en fase hvor praktiske forhold kan øve indflydelse
på tider og steder, for at imødekomme givne behov.

Jeg kunne frygte at det ikke ville være meget senere end kl 10, hvis
vi skal nå hele Limfjorden rundt, og tillige komme omkring de mere
interessante steder, og her tænker jeg på natur oplevelser, og de
bedre køreveje med sving og sådan.

Der er givet også muighed for at benytte indendørsfaciliteter i
umiddelbar nærhed af Aalborg, jeg skal gerne iværksætte en
undersøgelse af mulighederne - og lokale med kontakter der også
læser med her på NG er naturligvis velkomne til at byde ind

--
Dun@nt

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-12-06 07:21

J.C.Kløve wrote:

> [...]
> vi skal nå hele Limfjorden rundt, og tillige komme omkring de mere
> interessante steder, og her tænker jeg på natur oplevelser, og de

Limfjordsturen er prioritet #1 - den skal ikke kompromitteres af
komfortovernatning IMHO. Man bliver vel næppe heller varm af 200km i de
frygtede 1 cifrede temperaturer.

> [...]
> undersøgelse af mulighederne - og lokale med kontakter der også
> læser med her på NG er naturligvis velkomne til at byde ind

Ja, det lader jo til at være nødvendigt - Dennis Hopper og Peter Fonda
har åbenbart levet forgæves. Hvad bliver det næste - varmehåndtag og
-blæser i hjelmen? Nåh nej..

--
vh
Torben

Fra : Orla Pedersen

Dato : 05-12-06 10:59

Torben Scheel wrote:

> Limfjordsturen er prioritet #1 - den skal ikke kompromitteres af
> komfortovernatning IMHO. Man bliver vel næppe heller varm af 200km i de
> frygtede 1 cifrede temperaturer.

Og turen tager tid, så 10.00 er ikke et sekund for tidligt. Specielt turen
fra Harboøre-Struer-Hjarbæk tager tid hvis at det skal være "med natur"

mvh
Orla