Trafiksikkerhed, VTR-F sælges, evt. bytte ~
Fra : Ukendt

Dato : 26-11-06 09:52

Tanker til de efterladte

Motorvejen ved Hedensted, 10-15 biler påkører en person fra en havareret
bil, én, kun én standser og slår alarm

Håber f..... de andre har haft en god nattesøvn >:-|

Det er dén trafikkultur, og dén egoisme vi er oppe imod !

mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : J.C.Kløve

Dato : 26-11-06 09:54

Orla Pedersen skrev:
> [...]
>
> Håber f..... de andre har haft en god nattesøvn >:-|
>
> Det er dén trafikkultur, og dén egoisme vi er oppe imod !

prrrr Orla
rolig nu
Hvor? Hvad? Hvornår? Link?

--
Dun@nt

Fra : Max Andersen

Dato : 26-11-06 10:05

Orla Pedersen wrote:
> [...]
>
> Håber f..... de andre har haft en god nattesøvn >:-|
>
> Det er dén trafikkultur, og dén egoisme vi er oppe imod !

rammer 10+ biler samme person? Det lyder helt vildt.....

Måske de alle kom fra samme fest og havde sprit i blodet, og derfor
helst ikke ville stoppe. Det kan jo blive rasende dyrt.

Men håber ikke at der er dødelig udgang på den sag. Det er jo
frygteligt. Og der måske hvor en sikkerhedsvest kommer til sin ret. Ved
stilleståen tæt på vej, som vejarbejdere bruger.

Max

Fra : Armand

Dato : 26-11-06 13:20

"Max Andersen" <max@militant.dk> skrev i en meddelelse
> Men håber ikke at der er dødelig udgang på den sag. Det er jo frygteligt.
> Og der måske hvor en sikkerhedsvest kommer til sin ret. Ved stilleståen
> tæt på vej, som vejarbejdere bruger.

Jeg hár stået og arbejdet i vejsiden og selv bag rækkevis af Engell-blokke
føler man sig aldrig helt sikker efter at have oplevet de første par
påkørsler.
Omkring det med vesten så vil jeg lige lufte et modargument som jeg indtil
nu ikke har fundet lejlighed til at byde ind med: Når en politibil med blåt
blink, parkeret i nødsporet på en sekssporet motorvej, kan blive påkørt
(hvad vitterligt er sket på Den ny Lillebæltsbro), så er det næsten umuligt
at påklæde sig tilstrækkeligt opmærksomhedsskabende :-|

--
Armand.

Fra : Henning

Dato : 26-11-06 19:23

> Men håber ikke at der er dødelig udgang på den sag. Det er jo frygteligt.
> Og der måske hvor en sikkerhedsvest kommer til sin ret. Ved stilleståen
> tæt på vej, som vejarbejdere bruger.
>
> Max

Det var med dødelig udgang, personen var ved at forlade harvaret bil, da den
bliver påkørt bagfra og han bliver kastet ud midt på motorvejen.
Jeg fatter ikke at der er nogen der har samvitighed til at køre videre,
uansat om begrundelsen er sprit, mangel må kørekort eller hvad det kan være.
Jeg synes det er helt i orden med det der er oppe at vende i øjeblikket med
større straf for flugtbilster. Det er forfærdeligt at forlade en påkørt, der
så senere måske dør af skader, men måske kunne være reddet.
Henning

Fra : Armand

Dato : 26-11-06 21:40

"Henning" <h.aa@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det var med dødelig udgang, personen var ved at forlade harvaret bil, da
> den bliver påkørt bagfra og han bliver kastet ud midt på motorvejen.

- - - - I modstatte spor/retning =

--
Armand.

Fra : J.C.Kløve

Dato : 26-11-06 10:12

Orla Pedersen skrev:
> [...]
>
> Håber f..... de andre har haft en god nattesøvn >:-|
>
> Det er dén trafikkultur, og dén egoisme vi er oppe imod !

Newer mind
Her selv fundet den
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4101602/

føj da

RIP

--
Dun@nt

Fra : Max Andersen

Dato : 26-11-06 10:30

J.C.Kløve wrote:

> Newer mind
> Her selv fundet den
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4101602/

Det lyder fuldstændigt sindssygt...

Hvordan man kan køre videre er en gåde. Dengang jeg ramte en rå, var jeg
rystet et godt stykke tid efter. Stod og fik en 3-4 smøger imedens jeg
talte med Falck og jægeren med svejshund. Jeg kunne ikke køre videre det
første stykke tid.

Ja, lidt tanker går til de efterladte......frygteligt. Håber konen
besvimede, så hun ikke så de efterfølgende show.

Max

Fra : Armand

Dato : 26-11-06 13:25

> Det lyder fuldstændigt sindssygt...

Ikke at jeg forsøger at forsvare nogen i sagen, men på den anden side:
Med háns skæbne i tankerne, så vil jég fremover også genoverveje det flere
gange førend jeg standser på en motorvej og derved udsætter mig for samme
risiko :-/

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-06 14:29

Armand skrev i meddelelsen
<45698736$0$14025$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...

> [...]
>gange førend jeg standser på en motorvej og derved udsætter mig for samme

Det er længe siden at jeg stoppede med at bruge motorvejen til og fra
arbejde, (Haverslev - Hobro N). "Stemningen" på motorvejen i morgen, og
aftentimerne er simpelthen for sær. Det tager 5-10 min. ekstra at køre
ad den gamle hovedvej. De er givet godt ud for morgenfreden, og humøret.

Om emnet, så er det nu heller ikke så meget at det sker, "shit happens", men
efterfølgende at undlade at stoppe, endsige tilkalde hjælp, det er sygt, og
burde medføre "makulering" af kørekortet.

Fra : flopper

Dato : 26-11-06 14:16

meddelelse news:456955ab$0$13997$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Motorvejen ved Hedensted, 10-15 biler påkører en person fra en havareret
> bil, én, kun én standser og slår alarm

Hmmmmmmm ?!? 10m - 15 påkører en pers. lydder som bande opgør eller lign.

Fra : flopper

Dato : 26-11-06 14:20

"flopper" <odalhan@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
> meddelelse news:456955ab$0$13997$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Hmmmmmmm ?!? 10m - 15 påkører en pers. lydder som bande opgør eller lign.
hmmm okay. har læst artiklen og undskylder min spøgefulde kommentar. den
slags er ikke til at spøge med.

Fra : Niels Pein

Dato : 26-11-06 18:00

"Orla Pedersen" skrev ...

> Motorvejen ved Hedensted, 10-15 biler påkører en person fra en
> havareret bil, én, kun én standser og slår alarm

Ja det er godt nok noget skidt derude ind imellem.

Den her historie er godt nok over gevind, men den bekræfter også det jeg
altid siger til de der gider høre: Prøv for enhver pris (ok, næsten enhver)
at undgå at holde stille på en motorvej. Gælder også store landeveje. Hold
aldrig bagerst i en kø f.eks.

På MC har vi en fordel, for hvis vi nærmer os en kø, kan vi smutte lidt frem
mellem rækkerne eller i nødsporet, og så flette ind 10 biler fremme, hvor
man er i rimelig sikkerhed. (ja, det er ulovligt, men...)

I bil er det sværere, men man kan nærme sig køen langsomt, så dem bagved når
at observere at farten skal nedsættes, inden man når helt der frem hvor der
skal holdes stille.

Hvis der ikke kommer nogle bagfra samtidig med at man kommer til en sådan
kø, så er det en af de situationer hvor en MC er et mere sikkert køretøj end
en bil, for så har man et potentielt problem i bil.
--
Hilsen Niels
TransAlp

Fra : fdsf

Dato : 26-11-06 22:20

> [...]
>
> Håber f..... de andre har haft en god nattesøvn >:-|
>
> Det er dén trafikkultur, og dén egoisme vi er oppe imod !

Total syret !?!?!

Ingen ord herfra, andet en, så hold for fanden afstand trafikanter !!!!

/tralala

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 27-11-06 07:11

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

> [...]
>
> Håber f..... de andre har haft en god nattesøvn >:-|
>
> Det er dén trafikkultur, og dén egoisme vi er oppe imod !

Ja, træls historie - men Orla, inden du sender VTR'en til huggeren, så vil
jeg da lige gøre dig opmærksom på, at der er lys (nær, eller fjern - vurder
selv) i mørket; antallet at trafikdræbte i 2006 ser ud til at blive det
laveste siden 1930'erne:
<http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/11/27/011302.htm?nyheder>
På den anden side <sarkasme> hvis dem, der bruger deres biler til at slå
andre ihjel med, absolut skal være 10 om en, så kan de jo ikke nå så mange
i løbet af et år </sarkasme>

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010

Fra : Soren Lindholt

Dato : 27-11-06 12:18

Orla Pedersen skrev:
> [...]
>
> Håber f..... de andre har haft en god nattesøvn >:-|
>
> Det er dén trafikkultur, og dén egoisme vi er oppe imod !

Rædsom sag.
Jeg tror der er sket dette: I følge tv og radio blev han kastet over i
det andet spor efter et uheld i eget spor, og trafikanterne i dette spor
har jo travlt med at kigge hvad der sker i det andet spor, holder ikke
øje i egen bane, og dermed sker tragedien. Der er vel ikke nogen der
tror at folk gør det med vilje? De har vel troet det var en genstand, og
måske fortrængt at det kunne være det som det virkeligt var...

Men det hele startede med et alm. uheld, og hvorfor de sker på motorveje
er mig ufatteligt, men forståeligt når man ser hvordan folk kører (og sover)

Søren.