Nyt hjem til DFMC.dk
Fra : Tony Lorentzen

Dato : 20-11-06 22:24

Halløj alle,

Jeg har gennem de seneste snart 5 år stået for drift og videreudvikling
af websitet på DFMC.dk / dkfritidmotorcykel.dk på frivillig basis. Mange
folk har gennem årene hjulpet til både økonomisk og moralsk og det har
været sjovt at drive sitet. Desværre vil omstændighederne det sådan at
jeg fra årsskiftet ikke længere har mulighed for at drive hjemmesiden
(da jeg mister muligheden for at drive min egen server - og det er for
dyrt at leje mig ind et sted ude i byen) så derfor skriver jeg nu ud til
jer i håb om at en anden ønsker at overtage driften og videreudviklingen
af sitet. Jeg ønsker ikke at overdrage websitet til hvem som helst - så
såfremt nogle ønsker at viderekøre sitet bliver det et absolut krav at
websitet får lov til at leve videre i samme ånd som hidtil og at der
ikke bliver ændret i funktionaliteten således at folk risikerer at miste
sine gallerier osv. Jeg beholder (indtil videre) selv ejerskabet over
domænenavnene.

Websitet kører pt. på en Windows 2003 Server med IIS og benytter en SQL
Server 2000 database - er lavet i ASP/ASP.NET - og fylder i dag lidt
over 5 Gb. Der bliver flyttet ca. 1 Gb trafik i døgnet på sitet! Ønsker
du at kode hele skidtet om til PHP / MySQL er det fint med mig så længe
funktionalitet og alle data bliver bevaret.

Hvis ikke jeg finder een til at drive sitet så tager jeg en backup af
sitet og giver folk mulighed for at hente alle billeder og informationer
ned fra deres gallerier og må desværre lukke sitet.

Er du interesseret i at overtage sitet så kontakt mig venligst på tony
snabel-a dfmc punktum dk og fortæl mig hvem du er og hvorfor du ønsker
at overtage sitet. Det et absolut krav at vi mødes før der kan blive
taget en beslutning om hvorvidt det bliver dig eller en anden der skal
overtage sitet.

Til sidst vil jeg gerne takke ALLE der har været med til at støtte op
omkring websitet gennem årene. Det har været pisse sjovt - og bliver det
forhåbentlig også fremover.

Hygge,

Tony

PS: Bare rolig - jeg er SLET ikke færdig med at køre MC. Noooo way!

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-11-06 07:58

Tony Lorentzen wrote:

> været sjovt at drive sitet. Desværre vil omstændighederne det sådan at
> jeg fra årsskiftet ikke længere har mulighed for at drive hjemmesiden

Skidt - men jeg er sikker på at der findes en derude der har
mulighederne. Det skal der være - vi kan sgu ikke leve med MC-galleri (!)

Tak for den kæmpe arbejdsindsats du har lagt i det - personligt har jeg
nydt godt af det siden min MC genstart i 2003/2004.

Jeg synes det er fint du sørger for at sitet kommer til et "godt hjem" -
det må ikke vanrøgtes

--
vh
Torben

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 21-11-06 10:01

Jeg vil også gerne lige sige tak for det store arbejde.

Jeg ville gerne hoste det, har server og båndbredde, men ikke noget
der kan køre ASP desværre.

--

// brian - SV1000S K6

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-11-06 10:14

Brian Lund Larsen wrote:
> Jeg vil også gerne lige sige tak for det store arbejde.
>
> Jeg ville gerne hoste det, har server og båndbredde, men ikke noget
> der kan køre ASP desværre.

Hvis du har plads til en maskine mere, kan jeg levere en ældre
workstation med 2003 server og IIS. Jeg vil tro at den kan klare opgaven
- måske med lidt mere ram.

--
vh
Torben

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 21-11-06 13:32

Torben Scheel skrev:

> Hvis du har plads til en maskine mere, kan jeg levere en ældre
> workstation med 2003 server og IIS. Jeg vil tro at den kan klare opgaven
> - måske med lidt mere ram.

Jeg hoster i USA, (på lejet hardware) så det er nok lidt besværligt
at få den smidt derover :(

--

// brian - SV1000S K6

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-11-06 08:50

Brian Lund Larsen wrote:

> Jeg hoster i USA, (på lejet hardware) så det er nok lidt besværligt
> at få den smidt derover :(

De der cykelbude US postal har/havde til rådighed er ellers ikke helt
uden evner

--
vh
Torben

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 21-11-06 17:13

Tony Lorentzen skrev den 20 nov 2006 i

klip

> Til sidst vil jeg gerne takke ALLE der har været med til at støtte op
> omkring websitet gennem årene. Det har været pisse sjovt - og bliver det
> forhåbentlig også fremover.

I hvert fald en stor buket til dig for dit arbejde med sitet!
Håber du finder en "ny mor" til det

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Eg Egemarke

Dato : 21-11-06 22:34

Hvad kræves der helt præcist for at få dette til at fungere ?!?

Fast Ip ?
Speciel maskine ?
Minimum båndbredde ?

Osv osv

MvH Eg

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 22-11-06 01:23

Eg Egemarke wrote:

> Hvad kræves der helt præcist for at få dette til at fungere ?!?
>
> Fast Ip ?
> Speciel maskine ?
> Minimum båndbredde ?

Udover software (OS, webserver og database-server samt div. tredjeparts
plugins) så kræves der en maskine med lidt kræfter idet der bliver brugt
en del energi på real-time skalering af billeder på sitet. Pt. kører det
på en Compaq Proliant med dual 3 Ghz Xeon, 2 Gb RAM og SCSI diske - men
mindre kan også gøre det. I starten kørte sitet på en dual 300 Mhz
Pentium II med 512 Mb RAM og 40 Gb harddisk på en 512/512 kbit ADSL
forbindelse hjemme i mit kosteskab. Det er dog nok liiige i underkanten
hvis ikke det skal blive en ærgerlig brugeroplevelse at browse sitet.

--
Tony

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 22-11-06 01:24

Arne Lorenzen wrote:

> I hvert fald en stor buket til dig for dit arbejde med sitet!
> Håber du finder en "ny mor" til det

Tusind tak

--
Tony

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-06 06:09

Har du overvejet at lade en (flere) sponsor(er) betale for hostingen ?

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 26-11-06 21:04

BangBang nowhere.com> wrote:

> Har du overvejet at lade en (flere) sponsor(er) betale for hostingen ?

Det er desværre ikke bare et spørgsmål om penge. Som det er pt. har jeg
ikke tiden til at drive sitet og blive ved med at videreudvikle sitet.
Jeg er ved at starte nyt firma og bliver far til foråret, så er er andre
ting jeg er nødt til at prioritere

--
Tony

Fra : Armand

Dato : 26-11-06 21:41

> Det er desværre ikke bare et spørgsmål om penge. Som det er pt. har jeg
> ikke tiden til at drive sitet og blive ved med at videreudvikle sitet. Jeg
> er ved at starte nyt firma og bliver far til foråret

Lidt tid har du altså haft ved siden af!

--
Armand.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 29-11-06 00:38

Armand wrote:

> Lidt tid har du altså haft ved siden af!

Ja - og hvis der også skal være tid til at køre på motorcyklen ind
imellem så er man nødt til at omprioritere. I har ikke set det sidste
til mig i Fredericia.

--
Tony

Fra : Bo & Anja

Dato : 22-11-06 09:05

> [...]
> sjovt at drive sitet. Desværre vil omstændighederne det sådan at jeg fra
> årsskiftet ikke længere har mulighed for at drive hjemmesiden
klip en hel masse

du har gjort et flot arbejde, stor ros for dette.

på foranledning af et andet svar, ang. at dmf'ere evt. sponsorerer
lejen af plads på en server "ude i byen" Hvad vil det ca. koste?
har du et bud? og kan det blive en mulighed?

mvh
Bo Th

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 26-11-06 21:08

Bo & Anja wrote:

> [...]
> lejen af plads på en server "ude i byen" Hvad vil det ca. koste?
> har du et bud? og kan det blive en mulighed?

Det kunne godt være en mulighed, men det er nok ikke helt billigt når
der er tale om SÅ meget data, men jeg vil gerne tage kontakt til et par
steder og høre dem ad.

--
Tony

Fra : Kim

Dato : 22-11-06 12:21

Tony Lorentzen wrote:
> Halløj alle,

[snip]

Hvor meget trafik er der pr. måned (Hvor mange GB) ?

Mvh Kim

Fra : Kim

Dato : 22-11-06 12:22

Kim wrote:

> [snip]
>
> Hvor meget trafik er der pr. måned (Hvor mange GB) ?
>
> Mvh Kim

Ahh, det har du allerede skrevet: 1GB / døgn.

Mvh Kim

Fra : Rene Joergensen

Dato : 22-11-06 12:21

Kim <detsortehulFJERNEDETTE@hotmail.com> wrote:

> Hvor meget trafik er der pr. måned (Hvor mange GB) ?

I et tidligere indlæg skrev Tony 1GB.

--
-René

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 22-11-06 12:41

Bo & Anja skrev:

> på foranledning af et andet svar, ang. at dmf'ere evt. sponsorerer
> lejen af plads på en server "ude i byen" Hvad vil det ca. koste?
> har du et bud? og kan det blive en mulighed?

Dem jeg bruger er her: http://xlhost.com/

Kun gode erfaringer herfra.

Hvis en sponsorering kommer på tale, giver jeg selvfølgeligt gerne
lidt mønt til projektet. Det største problem er nok at det er en
løbende udgift, så enten skal det være sikkert at folk giver engang
imellem, ellers skal der samles en god sum ind til at starte med som
kan sikre driften i noget tid.

--

// brian - SV1000S K6

Fra : Allan Bojesen

Dato : 23-11-06 00:09

> [...]
>
> Jeg har gennem de seneste snart 5 år stået for drift og videreudvikling
> af websitet på DFMC.dk / dkfritidmotorcykel.dk ...............

Tusind tak for din store indsats gennem årerne, Tony

Jeg vil gerne tilbyde plads på den server jeg har lejet mig ind på., men om
sitet kan køre der har jeg ingen ide om. Har sendt mail til Tony.

Mange hilsner
Allan Bojesen