Olie på vejen på fyn, hvis der skulle være~
Fra : Ukendt

Dato : 20-11-06 19:53

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-11-06 07:52

Poul B-H wrote:
> http://www.fyens.dk/article/721468

...Overvejer at sætte advarselsskilte.. suk.

--
vh
Torben - der ikke hier endnu. Og måske kan FJ'eren nå en runde på de nye

Fra : Anders Majland

Dato : 21-11-06 20:49

> ..Overvejer at sætte advarselsskilte.. suk.

Her til aften kommer jeg kørende ad en lille bitte landevej. Altså af dem
der hverken har kantpæle eller markeringer. Så står der et skilt med
vejarbejde og 40km/t. Første tanker er at der nok er en der har glemt
skiltet .... 200 meter længere fremme ligger der så en 15-20cm høj "vold" på
tværs af vejen. Jeg når ikke at tage meget af farten (~var 60-70) for det
ringe lys der kommer ud fra lygten på xt'en gjorde at jeg så den temmelig
sent, jeg fik da lige lige lettet røven fra sadlen ... Bag næste sving er de
så stadig igang med at fræse vejen op i felter af 2x4meter ....

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-11-06 08:53

Anders Majland wrote:

> [...]
> sent, jeg fik da lige lige lettet røven fra sadlen ... Bag næste sving er de
> så stadig igang med at fræse vejen op i felter af 2x4meter ....

Hmm. Det lyder som Alpeskiltning - maxhastighed skiltet.

vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 22-11-06 10:26

> Hmm. Det lyder som Alpeskiltning - maxhastighed skiltet.

Det er lidt farligt at køre på en vej man tror man kender udenad - når
forholdene så pludseligt afviger ....

Igår morges kørte jeg en anden vej derudaf og der var der også vejarbejde.
Et kryds de var ved at omlægge. Der gik min centerstøøtefod imod da jeg
skulle fra "skærverne" og op asfalten igen. Godt jeg ikke var i bilen - så
var den blevet hængende på maven ....

Fra : Robert Eriksen

Dato : 22-11-06 10:51

Anders Majland wrote:

> Det er lidt farligt at køre på en vej man tror man kender udenad - når
> forholdene så pludseligt afviger ....

Er det ikke derfor man sætter skilte op?

Så også folk med dårlige lygter ved at der er lavet om på noget ;)

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 27-11-06 21:04

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> writes:

> Hmm. Det lyder som Alpeskiltning - maxhastighed skiltet.

Hvilket så i øvrigt virker ganske glimrende fordi man ved at man skal
tage skiltningen seriøst og sætte farten ned til det der står, for nu
kommer der vejarbejde umiddelbart efter.

Problemet med den måde de skilter i Danmark er at de skilter i alt for
god tid før vejarbejder, og så tager folk ikke skiltene seriøst. Så
flytter de skiltene endnu længere frem osv.

Da de lavede vejarbejde på Lyngbyvejen i sommers skiltede de mod 70
km/t en kilometer før man kom hen til vejarbejdet. Så kan jeg egentlig
godt forstå at folk har lidt svært ved at tage skiltningen seriøst.

--
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*