Trafikanters uheldsrisiko
Fra : Ukendt

Dato : 17-11-06 22:44

Da emnet har været oppe mange gange og tilsyneladende har manges interesse
poster jeg dette link til almindelig orientering, da det er det bedste
materiale jeg har set endnu. Desværre er det baseret på 1996 statistik, men
dog stadig lærerigt. Så vidt jeg er orienteret, er antallet af MCer
fordoblet siden til det nuværende antal på 110.000 indregistreret hvilket jo
må rykke gevaldigt i tallene.

http://www.trg.dk/td/papers/papers99/papers/paper/tsik/bernhoft/bernhoft.pdf

Offentliggjort af Sektionen for Byplanlægning, Veje og Trafik som er en del
af Institut for Samfundsudvikling og Planlægning under Det Ingeniør-, Natur-
og Sundhedsvidenskabelige Fakultet på Aalborg Universitet.

Fra : Flerbrugermaskine

Dato : 18-11-06 09:24

"Bongo" <news.tele.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

Hej Bongo.. Lige af ren nysgerrighed, hvordan går det så efterhånden med dig
og konen efter jeres styrt? Er sårene helet?

Hvad med den flotte TDM'er, er den totalskadet eller ved at blive lappet? Og
havde du kasko?

Mvh Anders (fra svendborg :)

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-06 10:23

> [...]
> og konen efter jeres styrt? Er sårene helet?
>
> Hvad med den flotte TDM'er, er den totalskadet eller ved at blive lappet?

Hej Anders

Jo tak, vi er på højkant igen. Jeg har en overfladisk lammelse i huden 5cm
over knæet. Måske kommer følelsen igen, måske ikke. Konen er forstyrret i
nerveenderne på ballen. Jeg skal hele tiden huske på at klappe hende i røven
i venstre side, ellers vanker der. :) Totalt er symptomerne i
småtingsafdelingen.

Cyklen blev i den korte version (Den lang kan du få når vi ses en dag.)
totalskadet og jeg har fået en helt ny. Flot arbejde hos Svendborg MC,
Henrik og den ene af mekkerne derned er også kørt galt, i en varevogn i
Tyskland på vej til mc-messe. Min kaskoforsikringen steg med 750kr pr. år.

Et uheld vare længe oppe mellem ørene, det er nok det mest belastende.
Neurosen, der medføre en angst for alt hvad der kommer fra højre. Og det var
såmænd ved at gå galt igen forleden morgen på 45eren kun 200m fra hvor
sidste uheld skete. Jeg tror vi har nået et mætningspunkt mht. antallet af
dyr på Tåsinge.

Ikke desto mindre har konen annonceret at hun vil have en FZ6-S til næste
forår. :)

Fra : Anders Majland

Dato : 18-11-06 17:56

> [...]
> poster jeg dette link til almindelig orientering, da det er det bedste
> materiale jeg har set endnu. Desværre er det baseret på 1996 statistik,

Yep - Heldigvis er antal mc uheld faldet meget siden (samtidig med det øgede
antal indregsterede) så risikoen for alvorlig personskade nu er nede i 3-5
gange risikoen for at køre personbil (og lavere end risikoen for cyklister
og fodgængere - men det er jo nok også de føreste af dem der går|kører