Nurburgring - Jørund videoerne
Fra : mikkelflott@gmail.co~

Dato : 17-11-06 13:51

Jeg har fået skrammet en gammel skive med en del af Jørunds
optagelser fra Nürburgring, og har ikke kunnet finde dem igen via
google. Tonsvis af uduelige links.

Er der nogle der ligger inde med en lokal kopi / links til filmene?

Kan eventuelt sætte noget ftp adgang op, hvis det bliver aktuelt.

/mikkel

Fra : Kent Nielsen

Dato : 17-11-06 16:55

<mikkelflott@gmail.com> skrev i en meddelelse
<Er der nogle der ligger inde med en lokal kopi / links til filmene?
Måske:
http://www.jwhubbers.nl/ring/joerund/legends.php

Kent Nielsen

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 18-11-06 20:38

"Bo & Anja" <bojudo@hotmail.com> writes:

> synes jeg kan huske at hans side blev flyttet over på en ny adr. på et
> tidspunkt. men er den lukket ned helt nu?? ( motorcycle-dk.com)?
> rip

Jørund havde oprindeligt motorcycle-dk.com, men (vistnok) efter hans
død flyttede hele websitet over på www.joerundseim.com. Det
eksisterer dog ikke længere.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : MKS - 74

Dato : 18-11-06 21:10

Korrekt - http://nurburgring.org.uk/joerund/index.html

--
-Michael

Fra : Eg Egemarke

Dato : 18-11-06 22:13

Der ligger faktisk en HEL del på emule

Der er osse en masse manualer.
Ved du ikke hvad Emule er for noget kan du se meget mere på www.emule.dk

MvH Eg

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 19-11-06 08:55

Eg Egemarke skrev den 18 nov 2006 i

> Der ligger faktisk en HEL del på emule
>
> Der er osse en masse manualer.
> Ved du ikke hvad Emule er for noget kan du se meget mere på www.emule.dk

Årstiden taget i betragtning kunne det være interessant at tage en debat om
rimeligheden i at reklamere for ulovlig kopiering. Hvis feks. forespørgsler
på hvem der har adgang til DBA ikke er velsete, er henvisninger til download
af manualer vel heller ikke ok?

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen, også emulebruger.
Vel er jeg da ej hellig, tænkte bare lige her i regnvejret....

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-06 10:17

Arne Lorenzen skrev i meddelelsen ...

>Hvis feks. forespørgsler
>på hvem der har adgang til DBA ikke er velsete, er henvisninger til
download
>af manualer vel heller ikke ok?

Det må være lidt mere nuanceret for at holde. Nej, det er ikke pænt at
annoncere for ulovlig kopiering, men der er forskel på:

1. Kopiering af uvildige værker á Haynes, Clymer mfl. De lever af at sælge
disse værker, så kopiering er ikke ok.

2. Kopiering af en bruger manual, som skal følge et hvert køretøj. Ingen
lider under at en sådan manual kopieres til glæde for dem der har mistet
den. (forsvundet ved handel eller lignende). Det må være ok !

3. Den originale, af fabrikanten skrevne, værkstedsmanual, som principielt
iflg. CE-regler, (vederlagsfrit), skal stilles til rådighed ved
forespørgsel, (som minimum som komplet reservedelsliste). Her kniber det da
gevaldigt for fabrikkerne at leve op til kravene, og så er det vel i orden
at hjælpe fabrikanterne lidt ??

mvh
Orla, med betalt Haynes
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Jakob

Dato : 20-11-06 10:36

Orla Pedersen wrote:
> 2. Kopiering af en bruger manual, som skal følge et hvert køretøj. Ingen
> lider under at en sådan manual kopieres til glæde for dem der har mistet
> den.
Hvad med dem der lever af at lave dem?

> [...]
> gevaldigt for fabrikkerne at leve op til kravene, og så er det vel i orden

Tyveri er tyveri - lige meget hvem man stjæler fra og hvilken værdi det
har - men dine holdnnger beskriver meget godt den danske moral - det er
ok at stjæle fra de store - de har sikert også sjålet noget engang.

Det kan aldrig blive OK at opfordre andre til at stjæle!

--
Jakob, 748SP+749S

Fra : Orla Pedersen

Dato : 20-11-06 11:25

Jakob wrote:

> Hvad med dem der lever af at lave dem?

De har solgt dem som de regnede med sammen med de nye cykler :-/ Trykkeren
har ingen ophavsret på brugermanualen.

> Tyveri er tyveri - lige meget hvem man stjæler fra og hvilken værdi det
> har - men dine holdnnger beskriver meget godt den danske moral - det er
> ok at stjæle fra de store - de har sikert også sjålet noget engang.

Og det er så OK at fabrikanten ikke overholder loven ? Er det tyveri at
tilegne sig viden om et produkt, viden som fabrikanten _skal_ stille
tilrådighed ?

> Det kan aldrig blive OK at opfordre andre til at stjæle!

Nøh, og det selvtægt selvfølgelig heller ikke.

mvh
Orla

Fra : Steffen Voss Winkler

Dato : 20-11-06 15:05

"Jakob" <usenet@gertz.net> skrev i en meddelelse

> Det kan aldrig blive OK at opfordre andre til at stjæle!

Tyveri kræver at man har taget noget fra andre - enten en ting vedkommende
havde alternativt muligheden for at sælge dig varen - f.eks. en CD.

Her er tale om at producenten skal stille materiale til rådighed - kvit og
frit.... så kopierer man den selv har man jo nærmest gjort producenten en
tjeneste, og man kunne med rette sende ham en fakturering for arbejdet....

hilsner
Steffen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=870
---
Bøffel teorien: Når løver jagter en flok bøfler er det de svageste der dør
og derved plejes hjorden og bliver stærkere.
Det samme gælder når man drikker - her er det de svageste hjerneceller der
dør først. Det er derfor man bliver klogere at af drikke !!

Fra : Jakob

Dato : 20-11-06 15:49

Steffen Voss Winkler wrote:

> Tyveri kræver at man har taget noget fra andre - enten en ting vedkommende
> havde alternativt muligheden for at sælge dig varen - f.eks. en CD.

Jeg opgiver - når så basale begreber som tyveri kan tolkes så forkert er
grundlaget for vidre dialog håbløst.
--
Jakob, 748SP+749S

Fra : Orla Pedersen

Dato : 20-11-06 16:21

Jakob wrote:

> Jeg opgiver - når så basale begreber som tyveri kan tolkes så forkert er
> grundlaget for vidre dialog håbløst.

Dyrker/"kopierer" Du kartofler i din egen have ? Det er sådan set
"tyveri" ifølge lov om ophavsret, men det ser man gennem fingre med, og
har gjort altid trods det, at der er lagt store summer i fremavl.

Så ja, tyveri "fortolkes" om Du vil.....

mvh
Orla

Fra : Jakob

Dato : 20-11-06 16:43

Orla Pedersen wrote:

> Dyrker/"kopierer" Du kartofler i din egen have ? Det er sådan set
> "tyveri" ifølge lov om ophavsret,
Nej, det er ikke.

--
Jakob, 748SP+749S

Fra : Jakob

Dato : 20-11-06 16:53

Jakob wrote:

> Nej, det er ikke.

Ligsom kopiering og distribution af manualer heller ikke nødvendigvis er
ulovligt - det kræver blot at man har fået lov. Problemet er at det
gider I ikke at undersøge. I tager blot jeres forskruede moral og
overføre den til en brance som I tydeligvis ikke forstår.

--
Jakob, 748SP+749S

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 20-11-06 17:15

Jakob skrev den 20 nov 2006 i

klip

> [...]
> gider I ikke at undersøge. I tager blot jeres forskruede moral og
> overføre den til en brance som I tydeligvis ikke forstår.

Der er så vidt jeg kan tolke ikke uenighed om, at download af eks. "Haynes"
er ulovligt - forlaget lever af det. Men at downloade en brugermanual til en
specifik (måske ældre) MC, svarer vel lidt til at reproducere/få lavet en
speciel skrue der er faldet af eller er gået i stykker? Jeg mener, det er jo
noget der *skal* være der, lissom skruen?

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-06 18:29

Jakob skrev i meddelelsen <4561cf74$0$181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]

Rigtigt, det har "vi" besluttet, kartoffelavleren er nødt til at beskytte
sin vare gennem patent, (jo det sker faktisk i planteavlen nu om dage),
hvorimod det firma jeg arbejder i, som dels laver software, kan læne sig
tilbage velvidende at software automatisk er beskyttet.

>I tager blot jeres forskruede moral og
>overføre den til en brance som I tydeligvis ikke forstår.

?? Er din moral bedre end min moral, bare fordi at jeg ikke automatisk får
beskyttet de mekaniske ting som jeg udvikler for samme firma ? Vores
dataopsamlingssoftware er, uden at det koster os en krone, beskyttet,
hvorimod det ville koste en ødegård i Sverige at beskytte vores detector.
Snak lige om dobbeltmoral :-/

mvh
Orla, som ikke taler om at kopiere Haynes, Clymer, eller andre "uvildige"
leverandører af materiale, Læs hvad jeg skriver! :-|

Fra : Jakob

Dato : 21-11-06 15:59

Orla Pedersen wrote:

> ?? Er din moral bedre end min moral, bare fordi at jeg ikke automatisk får
> beskyttet de mekaniske ting som jeg udvikler for samme firma ?

Min moral er bedre end din fordi jeg ikke opfordrer andre til at begå
ulovlige handlinger, bare fordi det nu engang passer mig. Og du kan
skrive lige så meget om katofler og andre ligegyldige ting, der ikke er
omfattet af copyright, men det ændrer noget ved den sag.

> mvh
> Orla, som ikke taler om at kopiere Haynes, Clymer, eller andre "uvildige"
> leverandører af materiale, Læs hvad jeg skriver! :-|

Jeg læser hvad du skriver - det er noget vrøvl, men jeg læser det.
Copyright har ikke noget at gøre med om leverandøren er "uvildig" -
leverandøren har stadig rettigheden til at bestemme hvordan hans værk
skal kopieres og distribueres.

--
Jakob

Fra : Steffen Voss Winkler

Dato : 21-11-06 16:49

"Jakob" <usenet@gertz.net> skrev i en meddelelse
> Min moral er bedre end din fordi jeg ikke opfordrer andre til at begå
> ulovlige handlinger....
Moral og jura har intet med hinanden at gøre - en moralsk handling kan
sagtens være ulovlig - men det er der desværre mange der i millimeter
retfærdige småborgerlige Danmark ikke forstår.
Hvis loven foreskrev at rødhårede skulle gå baglæns på fortovet, vil du så
beskylde din rødhårede nabo for at være umoralsk hvis han ikke gik baglæns
???? - nonsens.

> omfattet af copyright, men det ændrer noget ved den sag.
Præcist - det ændrer noget.....
Ved en enhver copyright sag gælder, som ved andre civile sagsmål, at der
skal godtgøres et tab.... det kan der ikke i tilfældet med f.eks.
brugermanualer og derfor er der ingen reel sag.
Når producenten f.eks. forsømmer at opfylde sine forligtigelser så er det
GOD MORAL i at tage en kopi af manualen.... der er som sagt ikke tale om
noget økonomisk tab..

Steffen

Fra : Jakob

Dato : 21-11-06 18:58

Steffen Voss Winkler wrote:

> Moral og jura har intet med hinanden at gøre - en moralsk handling kan
> sagtens være ulovlig - men det er der desværre mange der i millimeter
> retfærdige småborgerlige Danmark ikke forstår.
Så lovgivning bygger ikke på moral? Jeg snakker om at opfordre andre til
at begå en ulovlig handling - hvilke ulovlige handlinger syntes du det
er ok at opfordre andre til at begå?

> Hvis loven foreskrev at rødhårede skulle gå baglæns på fortovet, vil du så
> beskylde din rødhårede nabo for at være umoralsk hvis han ikke gik baglæns
> ???? - nonsens.
Kom nu ind i kampen og find et eksempel der bare har lidt med
virkeligheden at gøre... Det der er sgu for svagt...

Der glemte jeg vist et "ikke" - jeg ville have skrevet at "det ikke
ændrer noget ved den sag".

> Ved en enhver copyright sag gælder, som ved andre civile sagsmål, at der
> skal godtgøres et tab.... det kan der ikke i tilfældet med f.eks.
> brugermanualer og derfor er der ingen reel sag.
Mine manualer har et reservedels nummer og betragtes som en del af
motorcyklen - faktisk er jeg forpligtet til at sælge dem sammen med
motorcyklen, hvis jeg sælger den vidre. Forærer din motorcykel producent
reservedele væk?

Min producent er så flink og tilbyder at man kan downloade disse
manualer på producentens hjemmeside, men det betyder ikke at jeg har lov
til at kopiere og distribuere disse.

> Når producenten f.eks. forsømmer at opfylde sine forligtigelser så er det
> GOD MORAL i at tage en kopi af manualen.... der er som sagt ikke tale om
> noget økonomisk tab..
Så fordi der er nogen andre der begår noget ulovligt, så er det god
moral at gøre det selv?

Prøv iøvrigt at finde en producent der ikke levere en bruger manual med
deres cykler.

--
Jakob

Fra : Steffen Voss Winkler

Dato : 21-11-06 19:55

> [...]
> at begå en ulovlig handling - hvilke ulovlige handlinger syntes du det er
Jo, motivet bag en lov kan sagtens være moral - det kan også være andet...
Men selv hvis motivet bag en lov er moral, gør ikke at opførsel på den
"rigtige" side af loven så automatisk blive moralsk og det modsatte
umoralsk.

> Kom nu ind i kampen og find et eksempel der bare har lidt med
> virkeligheden at gøre... Det der er sgu for svagt...
Nej, du skal forholde dig til at der er forskel på moral og jura - og kravle
ned fra din moralske pedistal.
Du føler dig moralsk hævet, fordi du ikke opfordre til lovovertrædelser -
denne kobling er simplethen forkert. Man kan sagtens handle moralsk rigtigt
og overtræde loven... og omvendt !

> [...]
> motorcyklen - faktisk er jeg forpligtet til at sælge dem sammen med
> motorcyklen, hvis jeg sælger den vidre. Forærer din motorcykel producent
Pointen er jo at producenten i de nævnte tilfælde slet ikke leverer
manualen - så giver det jo ingen mening at tale om at forære den væk
gratis - der er jo ikke noget at forære væk !!!

Steffen

Fra : Jakob

Dato : 21-11-06 20:41

Steffen Voss Winkler wrote:
> Nej, du skal forholde dig til at der er forskel på moral og jura - og kravle
> ned fra din moralske pedistal.
Selvfølgelig er der det - og jeg bliver iøvrigt her oppe så længe det
passer mig.

> Du føler dig moralsk hævet, fordi du ikke opfordre til lovovertrædelser -
> denne kobling er simplethen forkert.
Nå? Moral handler om hvad der er rigtigt og forkert - er det rigtigt
eller forkert at opfordre til lovovertrædelser?

> Pointen er jo at producenten i de nævnte tilfælde slet ikke leverer
> manualen - så giver det jo ingen mening at tale om at forære den væk
> gratis - der er jo ikke noget at forære væk !!!
I hvilke nævnte tilfælde? Du kunnne jo netop ikke nævne et eksempel?

--
Jakob

Fra : Steffen Voss Winkler

Dato : 21-11-06 21:15

> Selvfølgelig er der det - og jeg bliver iøvrigt her oppe så længe det
> passer mig.
Ja, lige til vi andre brækker os.... Deroppe er det også så dejligt nemt at
forholde sig virkelighedsfjernt til verden.

> Nå? Moral handler om hvad der er rigtigt og forkert - er det rigtigt eller
> forkert at opfordre til lovovertrædelser?
Jeg opfordre ikke til lovovertrædelser - jeg påpeger blot at man godt kan
vælge at overtræde loven hvis man mener den er forkert.. og samtidig handle
moralsk rigtigt.
Man kan også vælge at overholde loven og handle moralsk forkert..... se så
kompliceret kan det faktisk godt være.... for moral er en individuel
størrelse modsat loven, der er baseret på en demokratisk konstruktion.

> I hvilke nævnte tilfælde? Du kunnne jo netop ikke nævne et eksempel?
Pjat !
Udgangspunktet for denne principielle debat er følgende eksempel:
"
"
Her foreslår jeg så eksemplet, at en producent ikke længere vil levere en
manual - gratis eller ej - til en bestemt model.
Samtidig foreligger den en copyright på manualen, som producenten ikke vil
frafalde.
Producenten har ovenikøbet en moralsk forpligtigelse til at understøtte
deres produkt, men har altså valgt at sætte brugeren at produktet i en
umulig situation

Så hævder jeg blot at i et sådant tilfælde vil det, for mig at se, være ok
at lave en kopi - der er ingen tab for producenten - tværtimod ville det
have været en omkostning at genoptrykke denne gamle manual.

Du kravler derimod blot op på pidestalen og råber skældsord efter os
andre... pas nu på du ikke en dag falder ned og får snavs på skjorten - det
kan være et grimt overraskelse..

Steffen

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 22-11-06 18:50

Steffen Voss Winkler skrev den 21 nov 2006 i

[klip en masse]

Takker for indlæggene, tråden levede op til mine bedste forventninger, så
hvad er nu konklusionen, hvad er på godt Meyerheimsk svaret?

Jørundvideotråden forgrenede sig efter:
[citat start]
[citat slut]

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-06 21:10

Arne Lorenzen skrev i meddelelsen ...

>Takker for indlæggene, tråden levede op til mine bedste forventninger, så
>hvad er nu konklusionen, hvad er på godt Meyerheimsk svaret?

Den er nem

1. En hvilkensomhelst DFM tråd løber af sporet, (er selv skyldig), i løbet
af ingen tid.
2. Bare at moralen er i orden, så kan man godt stjæle lidt. ;-D

mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-06 18:36

Jakob skrev i meddelelsen
<45631423$0$20333$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

>Min moral er bedre end din fordi jeg ikke opfordrer andre til at begå
>ulovlige handlinger

Godt så, nu vrøvler Du ! Jeg deltager med indlæg i en debat, på Arne's
opfordring, og påpeger nogle oplagte urimeligheder. Det har intet at gøre
med at opfordre til ulovligheder. Hvorfor deltager Du ikke i debatten med
argumenter _for_ at opretholde den helt urimelige forskelsbehandling, som
jeg prøver at bringe til debat ?

Der findes også mennesker, der argumenterer for genindførelsen af dødsstraf,
det bliver de ikke automatisk kriminelle af. Uanset hvor tåbelig
argumentationen imho er.

>leverandøren har stadig rettigheden til at bestemme hvordan hans værk
>skal kopieres og distribueres.

Når det kommer til dokumentation i forhold til CE-mærkning, så har du ingen
rettigheder, derimod kun pligter. :-/ Det betyder at
brugermanual/instruktionsbog til et apparat skal udleveres på forlangende af
bruger.

mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Jakob

Dato : 21-11-06 19:13

Orla Pedersen wrote:

> Godt så, nu vrøvler Du ! Jeg deltager med indlæg i en debat, på Arne's
> opfordring, og påpeger nogle oplagte urimeligheder. Det har intet at gøre
> med at opfordre til ulovligheder.
OK - Eg opfordre og som svar på Arne's spørgsmål fremlægger du den
holding at det er ok at bryde copyright loven - nogen gange.

> Hvorfor deltager Du ikke i debatten med
> argumenter _for_ at opretholde den helt urimelige forskelsbehandling, som
> jeg prøver at bringe til debat ?
Fordi det ikke er det Arne's spørgsmål går på.

> Der findes også mennesker, der argumenterer for genindførelsen af dødsstraf,
> det bliver de ikke automatisk kriminelle af. Uanset hvor tåbelig
> argumentationen imho er.
Nope - men du agumenterer heller for at loven om copyright skal ændres
for brugermanualer - du syntes bare at det er ok at bryde dem.

> [...]
> rettigheder, derimod kun pligter. :-/ Det betyder at
> brugermanual/instruktionsbog til et apparat skal udleveres på forlangende af
Nej - det betyder at producenten skal levere en
brugermanual/instruktionsbog som en del af produktet - ikke at
producenten skal levere kopier til tid og evighed - og heller ikke at
producentens copyright ophører.

--
Jakob

Fra : Steffen Voss Winkler

Dato : 21-11-06 19:46

> [...]
> brugermanual/instruktionsbog som en del af produktet - ikke at producenten
> skal levere kopier til tid og evighed - og heller ikke at producentens
Okay... producenten skal levere en manual med - kvit og frit..... Han er
ikke forpligtet til at levere til tid og evighed..... Men samtidig må man
ikke tage en fotokopi af den manual som producenten ikke gider at levere til
tid og evighed....
Er det så ikke temmelig akademisk at snakke om ophavsret ??
"Du må ikke kopiere vores manual.... men vi gider ikke levere dig en ny" -
nonsens !

Steffen

Fra : Jakob

Dato : 21-11-06 20:56

Steffen Voss Winkler wrote:

> [...]
> tid og evighed....
> Er det så ikke temmelig akademisk at snakke om ophavsret ??
Nej - ikke mere end at snakke om at kopiere manualer der ikke findes -
hvordan gør man det?

> "Du må ikke kopiere vores manual.... men vi gider ikke levere dig en ny" -
> nonsens !
Som sagt kan jeg bestille dem som reservedel til mine motorcykler, så i
det tilfælde er det ikke et spørgsmål om ikke at gide, men at ikke gide
at forærer dem væk. Jeg tror simplethen ikke du er istand til forstå
konceptet om ophavsret - jeg har prøvet at forklare dig det, men det
virker lidt som du ikke vil forstå det - og så ser jeg ingen grund til
at forsætte med at prøve.

--
Jakob

Fra : Steffen Voss Winkler

Dato : 21-11-06 21:20

> [...]

> det tilfælde er det ikke et spørgsmål om ikke at gide, men at ikke gide at

Prøv dog at fatte.... pointen er jo præcist at manualen IKKE kan bestilles.

Steffen

Fra : Jakob

Dato : 21-11-06 20:29

Jakob wrote:

> Nope - men du agumenterer heller for at loven om copyright skal ændres
> for brugermanualer - du syntes bare at det er ok at bryde dem.

OK - her skulle selvfølgelig stå:
Nope - men du agumenterer heller IKKE for at loven om copyright skal

Fra : Steffen Voss Winkler

Dato : 21-11-06 21:00

> [...]

> Nope - men du agumenterer heller IKKE for at loven om copyright skal
> ændres for brugermanualer - du syntes bare at det er ok at bryde dem.
Jo, jeg taler skam for at loven skal ændres... men så længe en lov står kan
jeg sagtens forestille mig tilfælde hvor det er ok at bryde den - det må man
afgøre med sig selv som moralsk menneske. Det betyder ikke at man skal være
straffri - man må selvfølgeligt bære ansvaret for sine handlinger.
Du anskuer det derimod for simpelt... i dine øjne kan der ALDRIG være en god
grund til at bryde en lov og ethvert lovbrud er umoralsk - prøv at tage den
debat med en modstandsmand

Steffen

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-06 22:25

Jakob skrev i meddelelsen
<456341ae$0$20291$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

>OK - Eg opfordre og som svar på Arne's spørgsmål fremlægger du den
>holding at det er ok at bryde copyright loven - nogen gange.

Nej, det skriver jeg ikke, det læser Du ! Du har valgt at jeg allerede er
forbryder ved de holdninger at jeg har.

>Fordi det ikke er det Arne's spørgsmål går på.

Det er da netop det det (også) gør, læs Arne's signatur, og senere indlæg.

Men det kan da godt være at jeg har skrevet indlæget for vanskeligt
læseligt, men det handler altså om hvad jeg finder er rimelig lovgivning, og
ja, jeg finder lovgivningen af idag er en urimelig forskelsbehandling af
kreative mennesker.

>Nope - men du agumenterer heller for at loven om copyright skal ændres
>for brugermanualer - du syntes bare at det er ok at bryde dem.

Jeg argumenterer i dén grad for at copyright reglerne skal ændres, og
tilpasses verden af idag.

>Nej - det betyder at producenten skal levere en
>brugermanual/instruktionsbog som en del af produktet - ikke at
>producenten skal levere kopier til tid og evighed - og heller ikke at
>producentens copyright ophører.

Du arbejder ikke med CE-mærkning kan jeg høre. Du skal til en hver tid, så
længe produktet er i brug, kunne stille et teknisk dossier, med
samlingstegninger, reservedelslister, brugervejledning, samt godkendelser i
forhold til relevante standarder. Vederlagsfrit vel at mærke, og ikke kun
til brugere.

mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Jakob

Dato : 22-11-06 00:10

Orla Pedersen wrote:
> Nej, det skriver jeg ikke, det læser Du ! Du har valgt at jeg allerede er
> forbryder ved de holdninger at jeg har.
Det jeg ikke bryder mig om er det du her:
---
[...]
For det er ikke rigtig at der ikke er nogen der lider under det, og
derfor er det ikke ok. Man kan så vælge at gøre det alligevel, men din
tekst fortæller fx. ikke at det er ulovligt og det mener jeg som minimum
at man bør gøre opmærksom på. Hvis jeg ikke viste bedre (og det er der
åbenbart nogen i denne gruppe der ikke gør) ville jeg udlægge din tekst
som at det er ok (og her med lovligt) at kopiere brugermanualer.

> [...]
> ja, jeg finder lovgivningen af idag er en urimelig forskelsbehandling af
Jeg forstod det nu godt (selvom den med kartoflerne er lidt langt ude,
da man jo netop køber lægge kartofler til samme formål) og vi kan da
godt blive enige om at der er stor forskel på hvordan man er stillet,
alt efter hvordan udtrykker sin kreativitet, men det betyder vel ikke at
det skal går ud over dem der er beskyttet. Der er mange steder hvor
copyright virker langt ude og urimeligt overfor den enkelte bruger, men
den er der nu engang for at sikre den svage parts rettigheder.

> Jeg argumenterer i dén grad for at copyright reglerne skal ændres, og
> tilpasses verden af idag.
Hvor skriver du det?

> [...]
> forhold til relevante standarder. Vederlagsfrit vel at mærke, og ikke kun
Nej, jeg arbejder ikke med CE-mærkning og du har sikkert ret. Men selv
her er producenten beskyttet af copyright, for det er producenten der
levere materialet og det giver producenten mulighed for bl.a. at holde
styr på hvem der har materialet, hvilken form det findes i og i hvilken
kvalitet. Du har fx. ikke ret til at lægge materialet på din hjemmeside
eller på emule.

Jeg bryder også loven om ophavsret, men jeg er klar over at jeg gør det
og jeg forsøge ikke at dække mig under en eller anden halvkvalt vise der
skal retfærdiggøre mine handlinger.

--
Jakob

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-11-06 09:02

Jakob wrote:

> Jeg bryder også loven om ophavsret, men jeg er klar over at jeg gør det
> og jeg forsøge ikke at dække mig under en eller anden halvkvalt vise der
> skal retfærdiggøre mine handlinger.

Åhædr. Tak - dagen er lige blevet lidt lysere. Husk at i ikke må snyde i
skat - der skal være nok til mig

--
vh
Torben

Fra : Orla Pedersen

Dato : 22-11-06 11:08

Torben Scheel wrote:

> Åhædr. Tak - dagen er lige blevet lidt lysere. Husk at i ikke må snyde i
> skat - der skal være nok til mig

Ja det må Du nok sige ;-D Hvad er mest moralsk, at tale for at loven er
forkert, og dog ikke bryde loven, eller at bryde loven, og dog tale for at
andre skal overholde loven.

Jeg hopper af nu

Fint mc-vejr i øvrigt.

mvh
Orla

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-11-06 11:28

Orla Pedersen wrote:

> Fint mc-vejr i øvrigt.

Joh - men efter ankomst til arbejde på TDM'en erfarer jeg at hele
nordsjælland er nedsaltet (og nordjylland da vist også). Den står på
grundig vask i eftermiddag

Til gengæld har vi tegnet vinterdækning på CB'eren, så sæsonen behøver
ikke være slut endnu, der kommer sikkert mange fine dage endnu

FJ'eren har fået skiftet de gamle "Leyland bus tires" ud med de nye hjul
17 hhv. 18" - det ser dælme indbydende ud - og så med R1 bremser foran -
mums. Nu mangler jeg bare at retablere en del lak og plastic, så kan den
komme på prøvetur - men det bliver jo nok næste forår

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-06 18:11

Torben Scheel skrev i meddelelsen
<4564264a$0$49209$14726298@news.sunsite.dk>...

>Joh - men efter ankomst til arbejde på TDM'en erfarer jeg at hele
>nordsjælland er nedsaltet (og nordjylland da vist også). Den står på
>grundig vask i eftermiddag

Jeg kan nu ikke spore salt, så det må være fordampet igen.

>Til gengæld har vi tegnet vinterdækning på CB'eren, så sæsonen behøver
>ikke være slut endnu, der kommer sikkert mange fine dage endnu

Tjae, forsikringen stopper mig snart, og så skal "fie" obduceres,
olieforbruget er _for_ markant på hintere cylinder nu, og så er det i øvrigt
"tungt" service år, med rensning af forgaffel, linksystem, bremser, og
egentlig også maling/anodisering af fælge. Og så montering af lidt ekstra
plastic som jeg E-bay'ede mig til i foråret.

>FJ'eren har fået skiftet de gamle "Leyland bus tires" ud med de nye hjul
>17 hhv. 18"

Interessant update, husk kronrørslejerne Spændende hvordan ændringerne
påvirker køreegenskaberne.

mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-11-06 13:18

Orla Pedersen wrote:

> Jeg kan nu ikke spore salt, så det må være fordampet igen.

Det må vist have været falsk reklame fra vintertrafik.dk. Ingen
forstærket ølhunger efter spisning af dobbeltforlygten hér. Nå, jeg
vaskede alligevel, gud bedre det.

> [...]
> egentlig også maling/anodisering af fælge. Og så montering af lidt ekstra
> plastic som jeg E-bay'ede mig til i foråret.

Skal du så have parkeringsgyro på til at holde den? Vi må have gang i et
fællesindkøb

Det bliver spændende at høre hvor olieforbrugsproblemet ligger.

> Interessant update, husk kronrørslejerne Spændende hvordan ændringerne
> påvirker køreegenskaberne.

Ja - jeg kan jo næppe pinpointe fordelene ved de enkelte upgrades -
alene dækskiftet må give enormt.

Forresten - kan man finde et katalog over pakdåser online et sted? Jeg
skal bruge en 46-40-6 eller noget til baghjulets ene side, eller også
dreje lidt af bøsningen hvis størrelsen ikke findes.

--
vh
Torben - der snart skal skyde lidt billeder af projektet.

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-06 17:07

Torben Scheel skrev i meddelelsen
<4565918f$0$49195$14726298@news.sunsite.dk>...

>Skal du så have parkeringsgyro på til at holde den? Vi må have gang i et
>fællesindkøb

Bacon slicer svinghjul som på MotoGuzzi..... Så er støttefod slet ikke
nødvendig.

>Forresten - kan man finde et katalog over pakdåser online et sted? Jeg
>skal bruge en 46-40-6 eller noget til baghjulets ene side, eller også
>dreje lidt af bøsningen hvis størrelsen ikke findes.

evco.dk måske, vi køber o-ringe, og PTFE glidelejer hos dem.

mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-11-06 07:53

Orla Pedersen wrote:

> Bacon slicer svinghjul som på MotoGuzzi..... Så er støttefod slet ikke
> nødvendig.

Cool. Min skal hænge roligt og "hoover" en fod over jorden, ligesom
overfladeskøjterne i Starwars

> evco.dk måske, vi køber o-ringe, og PTFE glidelejer hos dem.

Takker - dog ingen onlinekatalog. Jeg starter hos mekonomen og
maskinstrationen - dernæst kan det være jeg besøger dem i Birkerød med
et logo fra dit firma på trøjen - så kan jeg sikkert få en vareprøve

--
vh
Torben

Fra : mikkelflott@gmail.co~

Dato : 17-11-06 18:50

Kent Nielsen skrev:
> Måske:
> http://www.jwhubbers.nl/ring/joerund/legends.php

Desværre - det er med hende der kører bil :(

Fra : MKS - 74

Dato : 17-11-06 19:48

On 17 Nov 2006 09:50:05 -0800, "mikkelflott@gmail.com"
<mikkelflott@gmail.com> wrote:

>Desværre - det er med hende der kører bil :(

Sabine ja, her er lidt onboard fra R1'eren -

http://video.google.com/videoplay?docid=8467589087242757269
http://video.google.com/videoplay?docid=1744800056132994006

Fra : Bo & Anja

Dato : 18-11-06 20:28

> [...]

synes jeg kan huske at hans side blev flyttet over på en ny adr. på et
tidspunkt. men er den lukket ned helt nu?? ( motorcycle-dk.com)?
Bo Thomsen

Fra : J.C.Kløve

Dato : 20-11-06 20:01

Orla Pedersen skrev:
> dataopsamlingssoftware er, uden at det koster os en krone, beskyttet,
> hvorimod det ville koste en ødegård i Sverige at beskytte vores detector.
> Snak lige om dobbeltmoral :-/

Nu er ødegårde i Sverige vist heller ikke i så rasende høj kurs

Men jeg mener da i øvrigt at du har ret!

--
Dun@nt