honda ntv køb i tyskland
Fra : Ya-man

Dato : 16-11-06 11:46

Hej
Har besluttet mig for at købe en honda NTV ubeset syd for grænsen, men er
usikker på hvordan man sikrer sig at:

1. Betalingen foregår sikkert.
2.Den rette dokumentation for antal Km er rigtig.(mange af dem har kørt
mistænksomt få Km!)

Så er der lige det med farven på cyklen. Den skulle også gerne kunne sælges
igen, hvis jeg bliver træt af den.

Den fås i.
Turkisgrøn
sort
lilla
hvid
rød

Hvilken farve er hot og not?

På fårhånd tak
Jens
rød

Fra : Morten L

Dato : 16-11-06 19:35

"Ya-man" <mckinley@sletmig.cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så er der lige det med farven på cyklen. Den skulle også gerne kunne
> sælges igen, hvis jeg bliver træt af den.

En NTV skal da være Honda-rød
- og til de priser den handles til i DK - må den godtnok være billig sydpå,
siden du vil købe ubeset

Mvh
Morten @ NTV årg. 92 (rød forstås..)

Fra : Buffizan

Dato : 16-11-06 20:48

> Har besluttet mig for at købe en honda NTV ubeset syd for grænsen,

Kig grundigt efter antal ejere, og
vedligeholdelsesstand og kør hellere 500 km ekstra
for at finde den "rigtige".
Mange NTVere i DE bliver mere brugt som arbejdsredskab
end som bevaringsværdig "kult"-cykel.

/erich

Fra : Richard

Dato : 16-11-06 21:00

Ya-man wrote:
> Så er der lige det med farven på cyklen. Den skulle også gerne kunne sælges
> [...]

Såeh, hvilken rød? - hvad med den grå? - og den blå?

Svjlks kom NTV i følgende udførelser og farver i D idet ? antyder en
usikkerhed eller manglende detalje i kildematerialet:

NTV650 - farver på tyske modeller (kilde: Forskærm i fiches på
hondaonline.de)

1988 / J - RC33-2/-3/-40..... (44/37/20 kW)
NH119MU Tempest gray metallic
NH193P Pearl christal white
PB161CU Candy wave blue

1989 / K - RC33-2/-3/-41.....
NH193P Pearl christal white
PB161CU Candy wave blue
R107CU Candy burgundy red

1991 / M - RC33-2/-3/-43..... (42/37/20 kW)
NH119MU Tempest gray metallic
NH193P Pearl christal white
PB161CU Candy wave blue
R107CU Candy burgundy red
RP131M ?Moon-rise purple metallic

?1992 / N eller 1993 / P - RC33-2/-3/-44..... (??39/37/20 kW)
NH1 Black
R110 Monza red
G130 Toscana green

1995 / S - RC33-2/-35..... /-61..... (39/37/25 kW)
NH1 Black
R110 Monza red
B142P Pearl antlantis blue

Umiddelbart er de røde vel mest anmindelige herhjemme - om det så gør
dem lettere omsættelige eller netop ikke???

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Ya-man

Dato : 19-11-06 23:23

"Richard" <richardpunktumpade@Se-Epost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
> '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Så er NTV'en funden i sydtyskland via nettet:
årg. 92, Purple,
29000Km
én tidligere ejer
Pris 1400?
Top flot stand med kåbe, 3x45l kufferter, alarm, nye dæk
Har fået en masse nærbilleder af hondaen og dokumentation på diverse
service udførelser, Tüv, CO-målinger og ejerskab.

Fandt i øvrigt et anerkendt transportfirma som giver sælger pengene ved
afhentningen, så man ikke skal bekymre sig om den del af handelen.
Nu glæder jeg bare som alle de små rollinger der tror på julemanden.

Jens

Fra : Anders Majland

Dato : 20-11-06 00:16

> Så er NTV'en funden i sydtyskland via nettet:

Tillykke ?

> Fandt i øvrigt et anerkendt transportfirma som giver sælger pengene ved
> afhentningen, så man ikke skal bekymre sig om den del af handelen.

Hvilket ? Jeg har kun hørt om og erfaringer med de "almindelige" hvor man
selv skal have overført pengene på forhånd (som f.eks vilstrans.com )

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Ya-man

Dato : 20-11-06 06:08

> [...]
>
> Hvilket ? Jeg har kun hørt om og erfaringer med de "almindelige" hvor man
> selv skal have overført pengene på forhånd (som f.eks vilstrans.com )

www.zweiradtransport24.de

Det koster 25? for denne ekstra service, men så giver det mig den tryghed,
der skal til for at jeg kan sove om natten.

Fra : Anders Majland

Dato : 22-11-06 10:35

> www.zweiradtransport24.de
>
> Det koster 25? for denne ekstra service, men så giver det mig den tryghed,
> der skal til for at jeg kan sove om natten.

Det er jo ikke slemt - hvad er den samlede pris til DK (landfast eller
sjælland ?

/A