Indbygning af Baehr udstyr i hjelm ?
Fra : Pede Larsen

Dato : 16-11-06 06:53

Aha jeg har lige fået monteret mic og højtalere i min Schupert C2 hjelm, det
er mega nice at kunne høre sin GPS uden at der sider nogle små dumme øre
propper i ørene, det er virkelig en super ting :)

Nu har jeg så en ven der siger at jeg lige så godt kan smide min hjelm ud
fordi der er blevet freset nogle mm. af det flamingo ved ørerne i hjelmen og
jeg er gået på kompromis med sikkerheden hmmm ??? det tror jeg selvføgelig
ikke på da det jo er monteret af en proff. her er hvordan det er lavet
http://www.motocom.dk/default.asp?Action=Menu&Item=106

Jeg ved jo at schupert har lavet fordybninger til højtalere i forvejen, men
min ven mener at fordi de bliver monteret lidt under så er jeg nærmest i
livsfare fordi det ikke er orginalt schupert monteret, hvad mener i ? jeg
mener jo klart ikke at det kan gøre nogen forskel også fordi at schupert jo
også laver tykkere og tyndere kind stykker til hjelmen, så mener jeg jo,
hvis man er lidt tyk kindet og efter montere lidt tyndere flamingo stykker
ved kind stykkerne så er der jo også nogle mm. tyndere end det den er
orginalt født med.

Politiet køre jo også med mic og højtalere, hvordan er det lavet ? og af
hvem, er der nogle der ved det her inde ?

En sidste ting hvad siger forsikringen mon hvis man styrter og får en hoved
skade, og de pludselig opdager man har eftermonteret mic og højtalere i sin
godkendte hjelm, mon man så er forsikret ?

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-06 18:52

"Pede Larsen" <pede@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i livsfare fordi det ikke er orginalt schupert monteret, hvad mener i ?

Livsfare, narhhh.....ikk' helt !, men personligt mener jeg at du er i gang
med at ødelægge din hørelse, for nu kører du jo ikke med høreværn, når du
skal høre GPS / Ipod osv - osv.

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Peter

Dato : 16-11-06 20:35

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote in message

> Livsfare, narhhh.....ikk' helt !, men personligt mener jeg at du er i gang
> med at ødelægge din hørelse, for nu kører du jo ikke med høreværn, når du
> skal høre GPS / Ipod osv - osv.

Hvorfor ikke? Jeg bruger da stadig høreværn selvom jeg har indbygget
højttalere i hjelmen. Det fungerer fint sammen.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-06 08:13

"Peter" <fiktiv@invalid> skrev i en meddelelse

> "Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote in message

> Hvorfor ikke? Jeg bruger da stadig høreværn selvom jeg har indbygget
> højttalere i hjelmen. Det fungerer fint sammen.

Der kan man bare se , det troede jeg ikke man kunne, eller også tror
omgivelserne bare at Cirkus er kommet til byen, når GPS'en speaker

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-06 10:30

Dennis Hellan Pedersen (4690) skrev i meddelelsen
<354f$455d60e9$55183f7d$4631@news.arrownet.dk>...

>Der kan man bare se , det troede jeg ikke man kunne, eller også tror
>omgivelserne bare at Cirkus er kommet til byen, når GPS'en speaker

Betingelserne for højtalerne er jo de samme, propper eller ej, de skal
overdøve vindstøjen, som også er den samme, propper eller ej.

Til gengæld "sorterer" din hørelse bedre ved lave lydtryk, så med propper
har Du faktisk en fordel. Det synes jeg faktisk er helt generelt, jeg føler
mig _bedre_ i kontakt med omgivelserne med propper, (altså vel at mærke når
at jeg kører .

mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Pede Larsen

Dato : 17-11-06 06:50

Oki Dennis he he man kan godt bruge "høreværn"ørepropper aligevel, man kan
sagtens høre GPS aligevel, lyden i dette anlæg er gabske høj men heldigvis
kan man jo selv vælge lyd styrken, dem jeg mente var de der man bruger til
mobil telefonen de er skod at bruge inde i en hjelm he he sådanne nogle
brugte jeg i sommer og efter ½time og den ene ikke lige sad 100% som den
skulle av av av mit øre he he derfor valgte jeg denne løsning med baehr
anlægget.

--
MVH
Pede Larsen (4700 Næstved, DK.)

Fra : Morten

Dato : 16-11-06 19:09

Hej jeg ville nu ikke være bekymret over det. Har selv indbygget headset i
min.til musik, samtaleanlæg,og tomtom rider . bruger dog stadig ørepropper
på langtur pga vindstøj.men så skruer jeg bare op for volumen.

Morten

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : B & O

Dato : 16-11-06 19:51

Din ven er vist lidt misundelig.

Fra : Jacob Aulbjerg Niels~

Dato : 16-11-06 22:55

Syntes det lyder som en super løsning... Og kan heller ikke se problemet i
det... Det er vel skallen og flamingo'en i fællesskab der yder beskyttelsen,
så en smule mindre flamingo kan jeg ikke se skulle betyde det store...
Hvad kostede det alt i alt at få det lavet? Og var det ved Motocom du fik
det lavet, eller??
--
/Jacob
Kawasaki ER6f '06

Fra : Pede Larsen

Dato : 17-11-06 06:41

Hej Jakob, ja det samme mener jeg at det er en helhed mellem skalle og
flamingo, o gde 2-3 mm. der er fræset væk kan ikke gøre noget.
Også fordi Schupert har jo lavet fordybninger i forvejen.

Og ja det var motoCom der lavede det, det koster 1500kr. 1000kr. for lyd
enheden og 500kr. i arbejds løn.der til kommer div. kabler til ca 200kr.
stykket an på hvad du vælger. :) Det er givet godt ud, det er udført
proffesionelt og man kan slet ikke se at det er efter monteret overhovedet,
jeg valgte denne løsning da jeg jo kan bygge videre på anlægget, eks bike to
bike, mobil telefon osv.