Torben Scheel skrev i meddelelsen
<45600dd2$0$14047$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
>Johnny wrote:
>> hæ ikke alle kan jo sidde sammenkrøbet over tanken med benene trukket op
>> under sig
>
>Hvorfor ikke - pladsproblemer?
Grill
Tjae, jeg har ikke problemer med at knæ og hænder mødes, faktisk
har jeg god plads på min lille "ræser". Derimod har de få jeg kender, der
_har haft_ 535, alle klaget over ergonomien. Så Johnny er da ikke alene om
at have problemer.
Det, der i første omgang bør ændres på en 535 er sædehøjden, den er alt for
lav til at benene kan få nogenlunde fornuftige vinkler. Da Du gerne skal
holde 90° vinkel i hoften, (og gerne ved knæene også), så vil en normal
fodhvilerpossition komme betænkeligt nær dørken, og blive et problem i
sving. Med fremflyttere kan Du holde de 90° ved hoften, og holde fodhvilerne
fri af asfalten, til gengæld har Du ingen magt over siddestillingen/mulighed
for at flytte dig i sædet. Aht. til overkroppen, så skal styret være helt
fladt, og så langt fremme som overhovedet muligt.
Alt i alt noget af en ombygning. :-/ Send 535'eren i DBA-kredsløb, og skal
det være chopper, så køb en Kawasaki, eller Honda, hvor der er lavet plads
til et menneske ombord.
>Torben - på TDM hvor man hverken ligger på tanken eller sidder på
>halebenet med krum ryg.
Jeg kunne lige forestille mig Torben med knæene oppe under hagen, kørende på
en 535 ;-D
mvh
Orla, som ikke vil anbefale en "fie" til langbenede......
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr