Udstødning til Kawa ER6
Fra : Jacob Aulbjerg Niels~

Dato : 13-11-06 22:13

Hejsa i gruppen
Ja så har jeg kørt den første sæson på min Kawasaki ER6f... Meeen jeg kunne
måske godt tænke mig lidt mere lyd!
Er der nogen i gruppen der har erfaringer med den slags? Måske endda fra en
ER6...
Jeg har læst lidt frem og tilbage og kigger spcielt på Laser, men de er ret
dyre... Hvor meget forskel er der fra mærke til mærke??
Håber i kan hjælpe!
--
/Jacob
Kawasaki ER6f '06

Fra : N & H

Dato : 13-11-06 23:28

prøv det er link.den lyder ret godt

http://www.youtube.com/watch?v=So965Ls19kU

/Nicolai

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-06 23:54

Jacob Aulbjerg Nielsen skrev i meddelelsen
<4558dfdb$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Hejsa i gruppen
>Ja så har jeg kørt den første sæson på min Kawasaki ER6f... Meeen jeg kunne
>måske godt tænke mig lidt mere lyd!

Spar krudtet, forstået som, at når Du selv kan høre udstødningen gennem
vindstøj og ørepropper, så er larmen ulidelig for dine omgivelser. :-/

>Er der nogen i gruppen der har erfaringer med den slags? Måske endda fra en
>ER6...

Brug pengene på et Bronce-kursus til foråret i stedet.

mvh
Orla, gammel forstokket brokrøv, som synes at larm er et egotrip, og som er
på god fod med sine naboer ;-D
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 14-11-06 06:04

Orla Pedersen skrev:
> Brug pengene på et Bronce-kursus til foråret i stedet.

Et banekursus er heller ikke at foragte, og der skal du alligevel have
den orginale potte monteret

> mvh
> Orla, gammel forstokket brokrøv, som synes at larm er et egotrip, og som er
> på god fod med sine naboer ;-D

Så er vi da 2, Orla

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-06 08:04

"Jacob Aulbjerg Nielsen" <jacob@aulbjerg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har læst lidt frem og tilbage og kigger spcielt på Laser, men de er
> ret dyre... Hvor meget forskel er der fra mærke til mærke??

Jeg ville nok holde mig til en Laser, eller i hvert fald en hvor du har
mulighed for at vælge en sport eller roadlegal

http://www.laserexhausts.com/dotcontrol/filemanagement/external_files/VoertuigPDF/Motorbike/KAW_047_0600_ER6_844006_ER6N.pdf

http://www.laserexhausts.com/dotcontrol/filemanagement/external_files/NPI/Motorbike/LASER_NPI_ER6N_05_XTR_NOV05_EN_s.pdf

Her er også en lydfil med både sport og legal
http://www.laserexhausts.com/en/module/CATALOGUE_BIKES/bikes-catalogue.html

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Jacob Aulbjerg Niels~

Dato : 14-11-06 18:24

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:
> [...]

Ja det havde jeg også i tankerne!

http://www.laserexhausts.com/en/module/CATALOGUE_BIKES/bikes-catalogue.html

Havde luret lidt på den, men kunne godt tænke mig at høre noget fra nogen
der havde den selv..

Orla Pedersen wrote:
> [...]

Ja det vil jeg nok gøre alligevel... Er det et godt kursus i øvrigt?

Fra : MortenP

Dato : 14-11-06 20:46

> [...]
> der havde den selv..

> Ja det vil jeg nok gøre alligevel... Er det et godt kursus i øvrigt?

Jeg har også en Scorpion carbon potte til at ligge, som jeg overvejede
at smide på Banditten.. Det har jeg faktisk droppet igen..

Jeg bor i rækkehus, og vil også gerne have at naboerne smiler til mig..
og ja.. jeg bliver nok ikke større.. selvom den larmer

-MortenP

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-06 21:34

Jacob Aulbjerg Nielsen skrev i meddelelsen
<4559fbc8$0$182$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

>Ja det vil jeg nok gøre alligevel... Er det et godt kursus i øvrigt?

Det er fremragende. Menæh, af hensyn til naboerne ved de køretekniske anlæg,
så er larmepotter ikke så velsete.

Noget helt andet, din ER6 er vel med katalysator ? Den mister Du ved at
skifte potte. Er det nu også en god idé ? :-|

mvh
Orla
VTR-fie, som ér baneklar, hmmmm tænke....
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Jacob Aulbjerg Niels~

Dato : 14-11-06 22:19

Orla Pedersen wrote:
|| ved at skifte potte. Er det nu også en god idé ? :-|

Ja den er med katalysator, men Laser har et produkt med katalysator også...
Meeen, den koster omkring 5000,- eks. montage eller der omkring, så jeg tror
også jeg nøjes med et kursus og evt en tur sydpå...
Men lad os nu se...