Køb af mc på New Zealand omkring Auckland!
Fra : uffe_m@hotmail.com

Dato : 13-11-06 19:59

Hej gruppe

Jeg tager et smut til New Zealand i starten af januar og 2 mdr frem.
Havde tænkt på at købe en gl. spand at tulle lidt rundt i, men
tænkte det kunne nu også være fedt at købe en ældre mc og så se
landet på den.

Jeg har søgt lidt på nettet efter anskaffelses af mc, men er ikke
faldet over andet end forhandler hjemmesider.

Derfor er mit spørgsmål:

Nogen der har nogle nyttige links til New Zealands svar på den blå
avis?

Nogen der kender nogen i/omkring Auckland der vil sælge en ældre
offroader ala XT550 eller lign?

Svar modtages med glæde :)

Med venlig hilsen

Uffe Møller

Fra : Martin Poll

Dato : 13-11-06 22:05

[...]

Jeg er misundelig var selv dernede i 2001.

[...]

jeg kan skaffe dig links men du må lige vente lidt , mim kammerar ipå New
zealand skal lige logge på MSN, så spørger jeg ham om links.

Nogen der kender nogen i/omkring Auckland der vil sælge en ældre
offroader ala XT550 eller lign?

Nej

MVH
Martin Poll
SL1000

Fra : Anders Majland

Dato : 14-11-06 08:26

Martin vil du ikke prøve at markede det du svarer på - Ellers er det ikke
til at finde hoved og hale i indlæget.
Se evt www.usenet.dk

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk
PS Jeg har toppostet med vilje, da det ikke er et svar på indholdet men kun

"Martin Poll" <mpoll@FJERNadslhome.dk>
(Snippet en masse men dette bare som eksempel)

Fra : Martin Poll

Dato : 14-11-06 21:53

> Martin vil du ikke prøve at markede det du svarer på - Ellers er det ikke
> til at finde hoved og hale i indlæget.
> Se evt www.usenet.dk

Hej Anders
ja du har ret, jeg ikke hvad der gik galt. Det er noget jeg altid er
opmærksom på , men den smuttede denne gang. sorry

MVH
martin

Fra : Casper

Dato : 14-11-06 15:00

Du kan maaske starte her:
http://www.tourism.net.nz/transport/rental-motorcycles/

Mvh./Casper

Fra : uffe_m@hotmail.com

Dato : 14-11-06 18:45

Ja, den med udlejning var da en start, men så bliver budgettet
overskredet en del.....Skal trods alt være 2 mdr dernede og derfor vil
det være det billigste at købe en for den korte periode!

Uffe

Fra : Ritter

Dato : 14-11-06 21:05

<uffe_m@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Nogen der har nogle nyttige links til New Zealands svar på den blå
avis?

Uffe Møller

Her er lidt til at begynde på:
http://www.motorcycletrader.co.nz/
http://www.afc.co.nz/index.php
http://www.biketrader.co.nz/index.html

Mvh

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-06 21:08

Hej Uffe (og andre)

uffe_m@hotmail.com wrote:
> [...]
> Havde tænkt på at købe en gl. spand at tulle lidt rundt i, men
> tænkte det kunne nu også være fedt at købe en ældre mc og så se

Jeg skal også afsted til New Zealand 1. halvår af 2007. Situationen er
den at jeg pt. går på DTU og har fået et udvekslingsophold på University
of Auckland fra midten af februar til 1. juli. I den forbindelse tænkte
jeg det kunne være helt vildt fedt at holde en ferie på motorcykel i
januar/februar dernede. Jeg rejser derned 4. jaunar. Jeg går og leder
efter en rejsekammerat eller 2 og tænkte om det måske var noget for dig?

Min plan er ikke fastlagt. Jeg havde nok regnet med at købe en ikke alt
for gammel, brugt cykel hos en forhandler et sted. Jeg har ikke den
tekniske indsigt i en motorcykel til at kunne vurdere dens stand godt
nok i forhold til at den skal holde ferien (og gerne semesteret) ud. Jeg
_gider_ bare ikke stå i en ødemark med et ødelagt hvad-ved.jeg og kan
ikke komme videre....

Du efterspørger noget offroader... jeg havde måske regnet med noget mere
tour-agtigt...

Mvh
Jørn Christensen

Fra : Martin Poll

Dato : 14-11-06 21:59

<uffe_m@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Nogen der har nogle nyttige links til New Zealands svar på den blå
avis?

Uffe Møller

hej Uffe.
Jeg fik fat i min kammi på NZ. Han anbefaldede denne side.
http://www.trademe.co.nz/Trade-Me-Motors/Motorbikes/Motorbikes/mcat-0001-0026-1255-.htm
Hvis du har andre spørgsmål angående NZ er jeg sikkert på at han gerne vil
prøve at besvare dem efter bedste evne.

Med venlig hilsen
Martin Poll

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-11-06 00:13

"Martin Poll" <mpoll@FJERNadslhome.dk> writes:

> Hej Anders ja du har ret, jeg ikke hvad der gik galt. Det er noget
> jeg altid er opmærksom på , men den smuttede denne gang. sorry

Der er en eller anden ny fejl i Outlook Express... og så er der nogen
der siger at det program aldrig fornyes

Overvej Mozilla Thunderbird istedet, eller måske Mesnews
<http://www.mesnews.net/gb/ecrans.php>.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-06 07:25

Jes Vestervang skrev i meddelelsen <87u011tyfi.fsf@gmail.com>...

>Der er en eller anden ny fejl i Outlook Express... og så er der nogen
>der siger at det program aldrig fornyes

Nix, det er en Mozilla "fejl" :-| Når Du svarer et Mozilla 4 indlæg med en
hvilkensomhelst OE, (min er oldgammel), så "forhindres" indrykning. Om man
bevist bruger et "hul" i OE ved jeg ikke En ting er at OE har fejl, men
ligefrem genere brugerne....

>Overvej Mozilla Thunderbird istedet, eller måske Mesnews
><http://www.mesnews.net/gb/ecrans.php>.

Tjae........... De er vel netop problemet....

mvh
Orla, som nyligen jævnligt selv må sætte >
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-11-06 13:01

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> writes:

> Nix, det er en Mozilla "fejl" :-|

Nice try

> [...]
> oldgammel), så "forhindres" indrykning. Om man bevist bruger et
> "hul" i OE ved jeg ikke En ting er at OE har fejl, men ligefrem

Det er MS der ikke har gidet at implementere ordentlig support for
quoted printable, se bare her
<http://support.microsoft.com/kb/q168779/>. Problemet er bare først
blevet tydeliggjort nu hvor nogen er begyndt at bruge
quoted-printable. I vanlig MS stil skal vi nok ikke forvente at det
bliver rettet, på trods af at det tydeligvis volder deres kunder
problemer.

> Tjae........... De er vel netop problemet....

Problemet er at der stadig er mange der insisterer på at bruge OE på
trods af dets nærmest uendelige mængde fejl :-/
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Orla Pedersen

Dato : 15-11-06 13:27

Jes Vestervang wrote:
> Nice try

> Det er MS der ikke har gidet at implementere ordentlig support for
> quoted printable, se bare her
> <http://support.microsoft.com/kb/q168779/>

Beklager, det er ikke _den_ fejl. Der kommer end ikke en ">" på afsnittet.

Desværre er der stadig ingen af de "rigtige" programmer der ordentlig
supporterer os off-line læsere ud over OE (ja-ja, jeg ved at jeg tilhører
en minoritet).

Men vi kan da selvfølgelig holde os helt væk fra nyhedsgrupper :-/

mvh
Orla, som synes at det er "flot" at klandre et program for noget der først
er taget i brug nyligt......

Fra : Grunnet

Dato : 15-11-06 22:49

Orla Pedersen wrote:

> [...]
> tilhører en minoritet).
>
> Men vi kan da selvfølgelig holde os helt væk fra nyhedsgrupper :-/

Fejlen kan i OE rettes med det lille program OE-Quotefix
http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/

Vi skulle jo nødig undvære Orla i gruppen

--
Hilsen Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere m/motor, men intet om MC)

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-06 11:05

Grunnet skrev i meddelelsen
<455b8b37$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...

>Vi skulle jo nødig undvære Orla i gruppen

Ahrr, det overlever i nu nok

Nogle gange trætter den evindelige jagt på MS(-produkter) mig. Hvorfor mon
at der er så mange der bruger MS produkter ? Måske at "minoriteterne" også
bare en enkelt gang kunne rette lidt ind...

mvh
Orla, som ikke rigtigt kan se hvad vi skal bruge "quoted printable" til i
nyhedsgrupper.
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : flopper

Dato : 17-11-06 14:42

> Nogle gange trætter den evindelige jagt på MS(-produkter) mig. Hvorfor mon
> at der er så mange der bruger MS produkter ?
Bedste reklame afdeling

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-11-06 21:30

o.pedersen.torsted@post.tele.dk (Orla Pedersen) writes:

> Beklager, det er ikke _den_ fejl. Der kommer end ikke en ">" på
> afsnittet.

Ligheden er nu alligevel slående og jeg er ret overbevist om at der
nok skal være en sammenhæng. Det stemmer jo også fint overens med at
Uffes indlæg blev postet i flg. format: Content-Type: text/plain;
charset="iso-8859-1" Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

> Desværre er der stadig ingen af de "rigtige" programmer der
> ordentlig supporterer os off-line læsere ud over OE (ja-ja, jeg ved
> at jeg tilhører en minoritet).

Det er måske rigtigt, det er længe siden at jeg har læst news på
Windows. På min bærbare har jeg altid brugt en miniature-newsserver,
der fungerer som mellemmand mellem den egentlige newsreader og
newsserver(ne). Jeg har dog ikke lige kunnet finde sådan en til
windows.

40tude Dialog ser fin ud og skulle kunne håndtere offline-læsning
(jf.: <http://www.pcreview.co.uk/forums/thread-1976207-2.php>)
<http://www.40tude.com/dialog>

Mesnews omtaler tre synkroniseringsniveauer hvilket man skulle tro
dækker offline-læsning: <http://www.mesnews.net/gb/index.php>.

> Men vi kan da selvfølgelig holde os helt væk fra nyhedsgrupper :-/

Alternativt bare selv sætte >-tegnene, hvilket jo er ganske
overkommeligt hvis der citeres behersket.

> mvh Orla, som synes at det er "flot" at klandre et program for noget
> der først er taget i brug nyligt......

Tjaeh, de har jo kendt til problemet i fire år :-/ Helt umuligt kan
det jo ikke være at gøre rigtigt, når nu de andre newsreadere klarer
encodingen fint. De må have yderst begrænsede ressourcer derovre i
Redmond
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-11-06 00:02

"Grunnet" <steen.grunnet@slet-dette-mail.dk> writes:

> Fejlen kan i OE rettes med det lille program OE-Quotefix
> http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/

Sørme ja, det ser ud til lige at være kommet til: "Quoting of
Quoted-Printable, Base64 and even HTML messages is finally possible."
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-11-06 11:09

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> writes:

> released 2003-08-05 ....

Hovsa, det er da også rigtigt
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-11-06 18:10

"flopper" <odalhan@hotmail.com> writes:

> Bedste reklame afdeling

Nærmere en usædvanlig god evne til monopol(mis)brug :-/

Hvad angår Orlas fornemmelse af at der køres en hetz mod ms-produkter,
så er der altså også en god grund til det - nemlig at OE både er den
mest udbredte og mest fejlbehæftede newsreader. Det kan ikke undgås at
blive genstand for mange frustrationer.

Hvad angår at minoriteterne burde at rette ind, så burde det slet ikke
være nødvendigt. Usenet er et medie hvor der er opstillet en række
standarder for hvordan kommunikationen foregår, hvilket klienterne så
skal overholde. Det gør Microsoft ikke, da de tilsyneladende har et
temmeligt sløset forhold til at implementere standarder korrekt. Jeg
synes ikke at det er rimeligt at skulle begrænse mediet pga. sløseri
hos Microsoft.

Men pyt, OE-quotefix lader jo til at rette de fleste af OE's fejl, så
hvis bare OE-brugerne installerer det er der jo ingen grund til krise

--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-11-06 19:42

> Skrevet og bestemt af minoriteterne....

Det vil jeg nu ikke ligefrem påstå. IETF er en ganske officiel og
anerkendt arbejdsgruppe hvortil alle, der har forslag til
internet-standarder kan indsende deres forslag. Selv Microsoft gør det
. Hvis der er tilstrækkelig enighed om at standarden er god nok
bliver den så godkendt. Hvis du tror at det er en isoleret flok nørder
der sidder og finder på standarder, som andre så bare har at følge, så
tager du fejl

Mere om dem her: <http://en.wikipedia.org/wiki/IETF> og her:
<http://ietf.org/>.

> Det er nogengange godt at kigge lidt indad

Selvfølgelig

> , så igen, hvad fordele har vi af "quoted printable" på usenet ?

Det giver bl.a. mulighed for at benytte tegnsæt større end 7 bit,
hvilket især er en stor fordel uden for den vestlige verden. læs
evt. her: <http://en.wikipedia.org/wiki/Quoted_printable>
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 18-11-06 00:51

Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> writes:

> Der er en eller anden ny fejl i Outlook Express... og så er der nogen
> der siger at det program aldrig fornyes

Den er ikke spor ny. OE har aldrig kunnet finde ud af
qouted-printable. Skodprogram.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 18-11-06 00:55

> [...]

> Desværre er der stadig ingen af de "rigtige" programmer der ordentlig
> supporterer os off-line læsere ud over OE (ja-ja, jeg ved at jeg tilhører

*host* gnus-agent *host*.

> Orla, som synes at det er "flot" at klandre et program for noget der først
> er taget i brug nyligt......

Men har været kendt i et årti eller noget i den retning? Næh, det er
bare vanlig sløsethed fra Microsoft.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : uffe_m@hotmail.com

Dato : 18-11-06 07:10

Hej igen NG

Tak for links....Og skal vi så ikke prøve at komme tilbage i grøften
hvad denne gruppe står for, nemlig motorcykler :)

Uffe

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-06 10:18

uffe_m@hotmail.com skrev i meddelelsen
<1163830184.574546.187960@m7g2000cwm.googlegroups.com>...
>Hej igen NG

>Tak for links....Og skal vi så ikke prøve at komme tilbage i grøften
>hvad denne gruppe står for, nemlig motorcykler :)

Jo-da, men det er da ret vigtigt for mc-snakken, at vi overhovedet _kan_
"snakke"

mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr