"Solsort" forsikring
Fra : Ralph Køster

Dato : 12-11-06 18:05

Der var nogle der tidligere skrev at de havde en Blackbird til 4875,- årligt
med kasko.
Det forstår jeg jo ikke en s... af.

Jeg har jo ringet til samtlige forsikringsselskaber i kongeriget og laveste
pris var 21000,- årligt.

Jeg undrer mig meget over at fks. alka vil have 40.000,- årligt for en kasko
og så må jeg ikke køre om vinteren,
men Alm. brand hvor jeg er nu vil have 21.000,- årligt og så må jeg gerne
køre hele året????

Deres lamme forklaring lyder "motorcykler er vel fornuftige og kløgtige
mennesker, så de kører vel ikke ud når det er minusgrader eller når det er
glat".
NEJ det gør vi ikke, men vi er jo også så kløgtige at vi ikke smadrer vores
maskiner med vilje, så giv mig for s.... en rimelig pris når jeg nu har kørt
taxa i 16 år skadefrit og haft 4 biler og 3 motorcykler også uden at lave
skader.

Mit problem er så simpelt at jeg ikke har ejet et køretøj de sidste 5 år og
derfor ikke har nogen gyldig ancenitet.

Det er satme en unfair verden vi lever i......

En grædefærdig og snart fattig.....
Ralph Køster.

Fra : Steen Gruby

Dato : 12-11-06 18:36

On Sun, 12 Nov 2006 18:05:29 +0100, "Ralph Køster"
<Deterligemeget@email.dk> wrote:

Hej Ralph.

> [...]
>og så må jeg ikke køre om vinteren,
>men Alm. brand hvor jeg er nu vil have 21.000,- årligt og så må jeg gerne

Læs teksten.

Din MC er for stor og du er ikke gammel nok
Det selskaberne forsøger at fortælle dig er at med den kombination vil
de slet ikke have hverken dig eller din MC som kunde.
Det slipper de fra uden at forbrugerombudsmanden blander sig.
Prøv at forsikre den uden kasko - Altså kun lovpligtig
ansvarsforsikring..
Der skal de tage dig som kunde til en rimelig pris, ellers er det en
sag for forbrugerombudsmanden.
Se sådan på det, at med den pris en kasko vil koste kan du til samme
pris købe en ny MC hvert 4 år, og at du ikke skal købe MC til mere end
du kan tåle at miste.
Kasko er kun nødvendig når banken er indblandet

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Anders Majland

Dato : 12-11-06 18:40

> Kasko er kun nødvendig når banken er indblandet

Ja, men der nogle langfingrede typer der gør det svært at sove roligt om
natten hvis man ikke har en tyveridækning og er nøsdaget til at parkere et
"udsat" sted ...

Fra : N & H

Dato : 12-11-06 19:59

hej

har du prøvet dem her. jeg fik min yamaha fz6-n forsikret til 3600, godt nok
i forbindelse med finansering ved mc finans. ved ikke om det har nogen
betydning.

http://www.rasmussenassurance.dk/

/Nicolai

Fra : Ralph Køster

Dato : 12-11-06 19:57

Hvor gammel er jeg da????

Det må du jo kunne fortælle mig med den der udtalelse!

Hvem gider køre rundt på en 600ccm når man vejer 115 kg, kører meget med
kæresten bagpå og tit kører til andre landsdele?

Ralph.

Fra : Steen Gruby

Dato : 12-11-06 20:15

On Sun, 12 Nov 2006 19:57:18 +0100, "Ralph Køster"
<Deterligemeget@email.dk> wrote:

Hej Ralph.

>Hvor gammel er jeg da????
>
>Det må du jo kunne fortælle mig med den der udtalelse!

Det konkrete tal har jeg ingen anelse om, men når vi når op i den
størrelse tal for en kasko er det tegn på "aldersdiskrimination" fra
forsikringens side.
De må ikke afvise at tegne en forsikring, men hvis de anser risikoen
for at være forhøjet kan de sætte en pris der er så høj at ingen vil
acceptere den.
Det jeg skrev er på ingen måde at fortsætte forsikringens mopperi af
dig - Kun at forklare hvad der sker.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ralph Køster

Dato : 12-11-06 20:01

Nå... Underlig holdning. Det er der vist mange der ikke er enig med dig i.

pris købe en ny MC hvert 4 år<<
Hvor har du gået i skole?
Hvis jeg betaler 41.000,- om året, så er det hvert 5 år og hvis jeg betaler
21.000,- om året, så er det hvert 10 år.
Hmm.....

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 12-11-06 20:23

"Ralph Køster" <Deterligemeget@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis jeg betaler 41.000,- om året, så er det hvert 5 år og hvis jeg
> betaler
> 21.000,- om året, så er det hvert 10 år.

Hvis man ikke kan lide de svar man får, skal man ikke spørge.
Steen har jo helt ret, når han siger, at forsikringsselskaberne sætter
præmien så højt eks. 40,000 kr., fordi de ikke vil have dig. På den måde
undgår de vrøvl med forbrugerombudsmanden, de nægter jo ikke at tage
dig men sætter prisen så højt at du ikke vil "handle" med dem.
Om det så er hvert fjerde eller femte år, er jo bedøvende ligegyldigt.
Så prøv lige at læse det pæne og korrekte svaret en gang til, læg
mærke til hvor der er er, og lær så at tale pænt til andre.

mvh Jens
Sydals

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-06 21:55

Jens Meldgaard skrev i meddelelsen
<455774b2$0$183$157c6196@dreader1.cybercity.dk>...
>Hvis man ikke kan lide de svar man får, skal man ikke spørge.

Det er den snigende efterårsdepression, der folder sig ud Man hører
snart ikke om andet end salt, vinteropstalding og hensynsløse bilister, (og
forsikringspræmier). Så ved vi at det er efterår.

Der var faktisk fint kørevejr idag, det blev dog kun til en små 40 Km.

mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Steen Gruby

Dato : 12-11-06 20:29

Hej Ralph.

>Hvor har du gået i skole?

Islev skole - for ca 45 år siden

>Hvis jeg betaler 41.000,- om året, så er det hvert 5 år og hvis jeg betaler
>21.000,- om året, så er det hvert 10 år.
>Hmm.....

Tjaeh, hvis du tager det bogstaveligt med ny, og går efter noget i den
tungere klasse har du naturligvis ret i det med regnestykket..
Med ny mener jeg "en anden" MC.
Da jeg begyndte at køre MC igen var det med prisen på en MC og
nødvendigheden af kasko absolut med i overvejelserne.
Jeg kom til den konklussion at mit legetøj aldrig måtte koste mere end
jeg har råd til at miste det.
Jeg vælger kaskoforsikringen fra og lægger de penge den måtte koste
hen i krukken
På den måde har jeg nu sparet sammen til 4 MC'er, og den spøg
fortsætter nok lidt endnu

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ralph Køster

Dato : 12-11-06 21:17

Alt hvad jeg skriver og svarer er med et smil på læben....så er det på
plads.
Jeg har ikke det ringeste imod svarene.

Jeg er 39 år og det burde fortælle forsikringen at jeg ikke er "Ghostrider"
eller en anden idiot, men bare ønsker
at retfærdighed sker fyldest.

Hvem vil ikke gerne have tingene så billigt som muligt?

Jeg mener at jeg prøvede "rasmussenassuance" da jeg skulle ud og købe mc,
men tak alligevel.

Fra : 2

Dato : 14-11-06 10:16

>Jeg er 39 år og det burde fortælle forsikringen at jeg ikke er "Ghostrider"
>eller en anden idiot, men bare ønsker
>at retfærdighed sker fyldest.

Ja nogle forsikringer er globske. Og jeg har selv
skiftet/ændret/droppet mine forsikringer, da mit tidligere selskab
blev urimelige.

Nu har jeg MC ansvar hos Codan til 733 kr. bil et andet sted og hus
et tredje sted.
Og brug så heller et par ekstra kroner på noget ekstra
beskyttelse/tyverisikring. Og god støttefod så mc ikke vælter.

Så har du snart sparet sammen til MC nr 2, som Gruby også skriver.

Torben

Fra : J.C.Kløve

Dato : 12-11-06 22:23

Orla Pedersen skrev:

> Det er den snigende efterårsdepression, der folder sig ud Man hører
> snart ikke om andet end salt, vinteropstalding og hensynsløse bilister, (og
> forsikringspræmier). Så ved vi at det er efterår.

vrøvl Orla
Jeg har da bla. skrevet om Haynes fornylig, det tror jeg da ikke er
depresivt

--------
Om topic:

Jeg giver 4200 om året for SV'eren med 7500 i selv risiko, og 20% ved
tyveri

det er da ok syns jeg (måske bortset fra de 20% men der er de altså
ubøjelige, og da det blev indført faldt antallet af tyverier efter
sigende drastisk??? hvorfor mon?)

XJ'eren havde jeg ikke kasko på, og som sådan hvade jeg nogle år at
tjene op i.

Jeg ville stærkt overveje min kasko hvis jeg blev præsenteret for en
regning på 20K, eller mere, så ville jeg hellere indbetale pengene
på en konto i banken til mig selv :-/ (men det kræver jo lidt rygrad,
ved 40k er det trods alt 3333,- om måneden =8-/

--
Dun@nt

Fra : Steen Gruby

Dato : 12-11-06 22:36

On 12 Nov 2006 13:22:42 -0800, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

Hej.

>vrøvl Orla
>Jeg har da bla. skrevet om Haynes fornylig, det tror jeg da ikke er
>depresivt

Jeg er heller ikke depressiv.
Jeg bygger omdrejningsbegrænser til Miss Seely.
Vinterens udskejelser er begyndt

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Orla Pedersen

Dato : 13-11-06 09:50

J.C.Kløve wrote:

> vrøvl Orla

Nix, Du ér ke' a'et

> Jeg har da bla. skrevet om Haynes fornylig, det tror jeg da ikke er
> depresivt

Simpel overspringshandling ! Du hár lagt op, Du er ke' a'et

mvh
Orla

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 12-11-06 23:14

"N & H" <nlhh@nospam.dk> writes:

> har du prøvet dem her. jeg fik min yamaha fz6-n forsikret til 3600, godt nok
> i forbindelse med finansering ved mc finans. ved ikke om det har nogen
> betydning.

Det har det. Jeg snakkede med dem da jeg købte min MC, men de ville
kun forsikre min MC, hvis jeg samtidig lånte mindst 40.000 kroner og
brugte mindst 2 år på at betale dem af. Det ville så vidt jeg husker
have kostet mig omkring 10.000 kroner i omkostninger, så det sprang
jeg lige over.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Thomas Jensen

Dato : 13-11-06 09:19

> Jeg har jo ringet til samtlige forsikringsselskaber i kongeriget og
> laveste
> pris var 21000,- årligt.

det lyder da mærkeligt, jeg fik at vide af Tryg, da jeg var under 30 år, at
en blackbird ville koste ca. 14000,- om året, og min ancennitet ikke havde
indvirkning før jeg blev 30

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125LC ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : [6705] Jesper Sørens~

Dato : 13-11-06 15:30

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> det lyder da mærkeligt, jeg fik at vide af Tryg, da jeg var under 30 år,
> at en blackbird ville koste ca. 14000,- om året, og min ancennitet ikke
> havde indvirkning før jeg blev 30

Husk på at bopæl også har en del at sige!
Ud over bopæl, ancennitet, MC, alder osv så er der også enorm forskel på
hvad folk kan handle sig til .. Jeg fik fx 2 trin på min bil fordi jeg i
forvejen havde 2xfritid/ulykke, indbo samt 2xMC hos Tryg.

Mvh Jesper

Fra : Thomas Jensen

Dato : 13-11-06 17:06

> Husk på at bopæl også har en del at sige!

ja ok, jeg bor i 5000 Odense C

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : joergensen.maria@gma~

Dato : 13-11-06 19:57

Jeg startede med en cbr 1000f, som jeg gav 7600 med kasko med en
selvrisko på 9000. Jeg kørte på 1000'erne i et år og skiftede den
så til en blackbird. Jeg giver 8200 med kasko med en selvrisko på
9000 begge priser er ved Top Danmark.
Jeg bor godt nok i det mørke Jylland ved Mariager Fjord og jeg er 30
år nu..

Mvh Anders

Fra : Tobias

Dato : 14-11-06 19:06

jeg har hentet flere tilbud på en yamaha r1. billigste med kasko var 5500
med 8000i selvrisiko jeg er 29år og NY starter !