/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
CBX750f
Fra : Jesper Pedersen


Dato : 09-11-06 10:13

Hej NG

Hvordan er det lige med CBX750f og typiske fejl? Har den nogen?
Tænker på knastkædestrammer eller ladesystem mv.
Ventilerne er jo hydraulisk justeret, men virker det stadig efter 20 år?

/
Jesper


 
 
Claus Ruglund Jakobs~ (09-11-2006)
Kommentar
Fra : Claus Ruglund Jakobs~


Dato : 09-11-06 14:01

"Jesper Pedersen" <tiperFJERN@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:eiureu$3ik$1@abbeden.bunk.cc...
> Hej NG
>
> Hvordan er det lige med CBX750f og typiske fejl? Har den nogen?
> Tænker på knastkædestrammer eller ladesystem mv.
> Ventilerne er jo hydraulisk justeret, men virker det stadig efter 20 år?
>
> /
> Jesper
De typiske svagheder er en slap kædestrammer til generator kæden, det høres
typisk som en kraftig raslen i tomgang, der mindskes når man sætter
belastning på generatoren(tænder lyset)
reperation af denne kræver man har motoren ude af stellet, hvis man er i
tvivl så kan man checke om den pågældende cykel er slem ved at tage
alu-låget af generatoren og så prøve at dreje den, kan den drejes
forholdsvis meget skal man nok lade cyklen stå

Ellers skal man holde øje med at starteren virker, den er konstrueret til
den svage side, og en ny koster 179 euro ved david silver spares.

de hydrauliske justerede ventiler er der ikke problemer med så længe der er
nok olie på, af en fornuftig kvalitet - en anden svaghed, de første havde
kun 2.8 liter i bundkarret, og havde problemer med ikke at få smøring nok og
derved brænde hovedlejer af ved frisk kørsel. cyklerne blev så kaldt ind for
at få en kortere oliepind og lidt andet så der var en liter mere i
bundkarret, men man skal være opmærksom på at de ikke er glade for at køre
med mindre en halvfuld oliebeholdning.
(og olieforbrug kan nok ikke undgåes på så gammel en cykel)

ellers er det en ganske god cykel, den er MEGET styrevillig med 16"
forhjulet.

Jeg vil personligt anbefale at kigge på denne side, http://www.teamrc17.net
denne klub er meget hjælpsom og har alt den viden man kan ønske sig om
cyklen.

--
Mvh/regards Claus Ruglund Jakobsen
Cbx750f '84 - Audi 80 1.8E '88 +mz etc etc



Jesper Pedersen (09-11-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Pedersen


Dato : 09-11-06 16:15

> De typiske svagheder er en slap kædestrammer til generator kæden, det høres
> typisk som en kraftig raslen i tomgang, der mindskes når man sætter
> belastning på generatoren(tænder lyset)
> reperation af denne kræver man har motoren ude af stellet, hvis man er i
> tvivl så kan man checke om den pågældende cykel er slem ved at tage
> alu-låget af generatoren og så prøve at dreje den, kan den drejes
> forholdsvis meget skal man nok lade cyklen stå

> Ellers skal man holde øje med at starteren virker, den er konstrueret til
> den svage side, og en ny koster 179 euro ved david silver spares.

> de hydrauliske justerede ventiler er der ikke problemer med så længe der er
> nok olie på, af en fornuftig kvalitet - en anden svaghed, de første havde
> kun 2.8 liter i bundkarret, og havde problemer med ikke at få smøring nok og
> derved brænde hovedlejer af ved frisk kørsel. cyklerne blev så kaldt ind for
> at få en kortere oliepind og lidt andet så der var en liter mere i
> bundkarret, men man skal være opmærksom på at de ikke er glade for at køre
> med mindre en halvfuld oliebeholdning.
> (og olieforbrug kan nok ikke undgåes på så gammel en cykel)

> ellers er det en ganske god cykel, den er MEGET styrevillig med 16"
> forhjulet.

> Jeg vil personligt anbefale at kigge på denne side, http://www.teamrc17.net
> denne klub er meget hjælpsom og har alt den viden man kan ønske sig om
> cyklen.

Har fundet siden, men de skriver også at knastkæden kan være et problem.
Ikke et problem Agusta-Claus kendte til. Den med generatorkæden er god
nok, men har det været lavet en gang sker det ikke med den samme cykel
igen. Der blev lavet en modifikation til strammeren.
Så vidt jeg kan skaffe af info, er det en evighedsmaskine. Den kan jeg
vist godt springe på så.

/
Jesper


Armand (09-11-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-11-06 17:21

Jesper Pedersen skrev:
>>
>> Jeg vil personligt anbefale at kigge på denne side,
>> http://www.teamrc17.net
>
> Har fundet siden, ........
> Så vidt jeg kan skaffe af info..

Skrevet ensidigt af ejere af modellen!

> ... er det en evighedsmaskine.

Jo, deeet!

--
Armand.
(hårdnakket skeptiker over mærke- klubber/hjemmesider, hvis
hovedfunktion er rygklapperi)

Ukendt (09-11-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-11-06 17:52


Armand skrev i meddelelsen
<4553550e$0$12636$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
>Jesper Pedersen skrev:
>>>
>>> Jeg vil personligt anbefale at kigge på denne side,
>>> http://www.teamrc17.net
>>
>> Har fundet siden, ........
>> Så vidt jeg kan skaffe af info..
>
>Skrevet ensidigt af ejere af modellen!
>
>> ... er det en evighedsmaskine.
>
>Jo, deeet!




mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr



Claus Ruglund Jakobs~ (09-11-2006)
Kommentar
Fra : Claus Ruglund Jakobs~


Dato : 09-11-06 18:59

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4553550e$0$12636$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jesper Pedersen skrev:
>>>
>>> Jeg vil personligt anbefale at kigge på denne side,
>>> http://www.teamrc17.net
>>
>> Har fundet siden, ........
>> Så vidt jeg kan skaffe af info..
>
> Skrevet ensidigt af ejere af modellen!
>
>> ... er det en evighedsmaskine.

Alt har sin tid, men den er nu ikke ringere end så mange andre cykler fra
dengang, man skal bare have i baghovedet at cyklen er ved at være en gammel
svend.


> Jo, deeet!

> --
> Armand.
> (hårdnakket skeptiker over mærke- klubber/hjemmesider, hvis hovedfunktion
> er rygklapperi)

Ja gud nåde at læse hvad de har af erfaringer med cykelen, deriblandt
billedguides til vedligeholdelse, tips til forbedringer af de
konstruktionsbommerter der nu må være på en cykel fra startfirserne :-/ -
man kunne ligefrem risikere at se at nyere cykler er bedre


--
Mvh/regards Claus Ruglund Jakobsen, der nu ikke kan se problemet i at folk
skriver om deres cykler i en klub
Cbx750f '84 - Audi 80 1.8E '88 +mz etc etc



Jesper Pedersen (09-11-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Pedersen


Dato : 09-11-06 20:50

>> (hårdnakket skeptiker over mærke- klubber/hjemmesider, hvis hovedfunktion
>> er rygklapperi)

> Ja gud nåde at læse hvad de har af erfaringer med cykelen, deriblandt
> billedguides til vedligeholdelse, tips til forbedringer af de
> konstruktionsbommerter der nu må være på en cykel fra startfirserne :-/ -
> man kunne ligefrem risikere at se at nyere cykler er bedre

Bedre på hvad?
Vi har hver vores målestok. Min egen CB450K5 fra 1975 overgår en GS500 på
mange punkter...

/
Jesper


Ukendt (09-11-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-11-06 23:03


"Claus Ruglund Jakobsen" <juniorpresident@katrad-mc.dk> skrev i en
meddelelse news:45532696$0$49195$14726298@news.sunsite.dk...
> De typiske svagheder er en slap kædestrammer til generator kæden, det
> høres typisk som en kraftig raslen i tomgang, der mindskes når man sætter
> belastning på generatoren(tænder lyset)
> reperation af denne kræver man har motoren ude af stellet,

Jeg tog for 2 år siden en CBX 750 motor ud af stel og mont ny genratorkæde
(der var meget slidt) + strammer (som var defekt) og mont motor igen.
Små 5000 kr,....... for den kunde var det "billigt", da strammer var på vej
ind i gearkasse

--

Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408534
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste