Problemer med bagerste bremsecaliber
Fra : Christian, Odense

Dato : 09-11-06 00:08

Hej gruppe!

Jeg er den nye ejer af en Suzuki GS500E årg. 2002. Jeg var ude at
køre min 3. tur, og kunne pludselig høre en skuren fra baghjulet.
BEGGE bolte der fastholdt bremsecaliberen var poppet ud, og nu skurede
kanten på bagbremseskiven mod bremsecaliberen.

Jeg skal naturligvis have sat bremsecaliberen fast igen, men
bremseklodserne er trykket sammen mod hinanden.

Så mit spørgsmål: Hvordan djævlen får jeg de her bremseklodser fra
hinanden igen, og ved I evt. hvorfor bremsetrykket er konstant?

Venlig hilsen

Christian

Fra : Niels Madsen

Dato : 09-11-06 09:41

Hej Christian !
Du skal pressen en flad genstand ind imellem bremmseklodsen (f.eks.en stor
skruetrækker eller flad mejsel) og stille og rolig presse bremseklodserne
fra hinanen bremsetrykket du mærker er formodentlig normal,når du presser
klodserne fra hinanden trykker du stille og rolig bremseolien tilbage i
beholderen
Niels

Fra : Morten

Dato : 09-11-06 09:49

Hvis ikke du kan presse klodserne fra hinanden så må du løsne
udluftningsskruen til så går det nok lidt lettere, men paspå ikke og svine
med bremsevæsken da det kan give mærker på mc.
Efterfølgene skal du også lige tjekke bremsevæske standen oppe ved grebet og
påfylde.
Der efter skal den sikkert udluftes.
Jeg vil foreslå at du bruger blød locktigt nå du skruer kaliperen på igen så
sker det ikke igen.

Morten

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Armand

Dato : 23-11-06 00:18

"Morten" <bladlus@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis ikke du kan presse klodserne fra hinanden så må du løsne
> udluftningsskruen til så går det nok lidt lettere,

Hvis ikke at vædsken kan presses tilbage i reservoiret må det skyldes en
fejljustering af pedalen således at stemplet i bremsecylinderen ikke trækkes
helt tilbage og åbner for tilbageløb :-|

--
Armand.
(med frisk harddisk - Hvis nogen skulle have bemærket fraværet)

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-06 07:19

>Armand.
>(med frisk harddisk - Hvis nogen skulle have bemærket fraværet)

Utroligt hvad de læger kan nu til dags ;-D

mvh
Orla, som nok kunne tåle en defragmentering
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 25-11-06 09:54

Orla Pedersen skrev den 23 nov 2006 i

> [...]

Jowjow, men du ser det jo ikke så gerne kommenteret, for hvis du nu var på
ferie og såén, og så der var nogen der på en måde opdagede det.

Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html

Fra : Armand

Dato : 25-11-06 11:15

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> Orla Pedersen skrev den 23 nov 2006 i

> Jowjow, men du ser det jo ikke så gerne kommenteret, for hvis du nu var på
> ferie og såén, og så der var nogen der på en måde opdagede det.

Og dét er så ganske rigtigt! Og derfor tak til dé der bevidst har bidt sig i
tungen p.g. deraf!!
Kommentaren var nu ellers nærmere bittersød selvbearbejdning af de ærgelige
tab et sådant nedbrud giver når ens back-up er nærmest fortidig

Ja, gid det var så vel, men jeg må nok trækkes med bio-harddisk'ens
småskavanker til stikket engang bliver trukket for alvor

--
Armand.

Fra : Christian, Odense

Dato : 09-11-06 18:18

Jeg fik bremseklodserne fra hinanden. Mange tak for hjælpen

Venlig hilsen
Christian