Dele værksted
Fra : Manuel Korell

Dato : 05-11-06 23:04

Hej NG. Jeg har leget lidt med tanken om at lave et hobbyværksted, da skuret,
som jeg har bygget hos de gamle, er ved at være overfyldt med motorcykeldele
og værktøj. Jeg bor desværre i en lejlighed på 3. sal og har ikke mulighed
for at låne et rum i stuen, så derfor vil jeg høre, hvordan man kan bære
sig ad, hvis man ville starte sådan noget? Findes der folk som lejer værkstedslokaler
ud, eventuelt i Nordhavnen, hvor man så selv kan indrette det? Eller er der
folk derude, som allerede har sådan et "dele værksted", men mangler en partner?

Hilsen Manuel Korell (DE)

GSX 250 82
GS 450 83 Med store skuebehov.

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-11-06 08:28

Manuel Korell wrote:

> [...]
> så selv kan indrette det? Eller er der folk derude, som allerede har
> sådan et "dele værksted", men mangler en partner?

Den er svær - i anden forbindelse prøvede jeg at leje mig ind i et
produktionsskole/ungdomsskoleværksted. Det er _dyrt_, og i dette
tilfælde var alt håndværktøj låst inde når der ikke var en lærer fra
skolen til stede.

Bedste bud er nok et sted som kvisten på Nørrebro :
http://www.kvisten.kk.dk/ eller et andet kommunalt tilbud (hvor du
selvfølgelig ikke selv kan indrette, men du er nok velkommen til at
tilbyde din arbejdskraft til forbedringer).

--
vh
Torben

Fra : Morten K

Dato : 06-11-06 08:34

Hej Manuel

Jeg og MC vennerne her i KBH har snakket meget om det sammen, men endnu
uden resultat. Der er ikke umiddelbart den slags steder hvor man kan
leje sig ind. Så skal man leje et helt værksted og evt. være flere
om det, men de steder vi har undersøgt er det ikke økonomisk
rentabelt. En pris på den anden side af 1000 kr. pr. mdr. pr. mand er
mange penge og i hvert fald ikke noget vi var klar til at betale.

Samtidig skal det jo være folk som man stoler på man deler med og en
vis sikkerhed skal der være omkring stedet hvis man stiller sine MC'er
og alt sit andet gear der.

Så det er ikke så nemt for os lejligheds-beboere at få
skrue-muligheder. Kun hvis man melder sig ind i en MC klub som har
disse muligheder, og det er selvfølgelig også et rigtigt godt
alternativ hvis man er til klubber.

Mvh
Morten K
Yamaha TRX 850
www.dfmc.dk/?id=374

Fra : Soren Lindholt

Dato : 06-11-06 21:06

eg Manuel Korell skrev:

> [...]
> så selv kan indrette det? Eller er der folk derude, som allerede har
> sådan et "dele værksted", men mangler en partner?

Jeg har et godt ét på Vesterbro, vi er 4-5 mand, der er lidt rodet men
ellers... der flytter en ud til foråret, så skal der nok en eller to ny ind.

mvh Søren

Fra : Steen Gruby

Dato : 06-11-06 23:40

On Mon, 06 Nov 2006 21:05:42 +0100, Soren Lindholt <slh@NO.dk> wrote:

Hej Søren.

>Jeg har et godt ét på Vesterbro, vi er 4-5 mand, der er lidt rodet men
>ellers... der flytter en ud til foråret, så skal der nok en eller to ny ind.

Det er et meget fint "kollektiv" i har der.
Det er lige sådan et "skrueskur" skal være - Atmosfære
Jeg håber i har det godt deroppe i det nordlige.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ole Hansen

Dato : 07-11-06 15:09

Soren Lindholt wrote:

> Jeg har et godt ét på Vesterbro, vi er 4-5 mand, der er lidt rodet men
> ellers... der flytter en ud til foråret, så skal der nok en eller to ny
> ind.

Du må gerne lige råbe op, når det bliver aktuelt - det kunne jeg meget
nemt være interesseret i.. Jeg regner med at flytte ind til midtbyen, og
så vil det jo være rart at have et sted at pusle om cyklen...

Send gerne til ole <snabela> oaf <punktum> dk

--
Ole Hansen

Fra : Soren Lindholt

Dato : 07-11-06 17:31

Ole Hansen skrev:

> [...]
> så vil det jo være rart at have et sted at pusle om cyklen...
>
> Send gerne til ole <snabela> oaf <punktum> dk

Javel skal prøve.. nu er det Aalborg vi snakker om ikke?
Sig hellere selv til når det bliver, tlf 60624411

Søren

Fra : Ole Hansen

Dato : 07-11-06 17:56

Soren Lindholt wrote:

> Javel skal prøve.. nu er det Aalborg vi snakker om ikke?
> Sig hellere selv til når det bliver, tlf 60624411

Det skriver jeg mig bag øret.. Og jo, det er Aalborg vi snakker om.. (Og
jeg ved hvor det er.. Har købt 2 x rygbeskytter af dig for laaang tid
siden :) )

> Søren

Ole

Fra : Soren Lindholt

Dato : 07-11-06 23:57

Ole Hansen skrev:

> Det skriver jeg mig bag øret.. Og jo, det er Aalborg vi snakker om.. (Og
> jeg ved hvor det er.. Har købt 2 x rygbeskytter af dig for laaang tid
> siden :) )

> Ole
Oooh det er meget fint så! Du skal være så velkommen... mit første
indlæg var mest for at lave en københavner vits, men det er faktum at
der er plads til flere hvor vi er...

Søren

Fra : Manuel Korell

Dato : 07-11-06 20:40

> Jeg har et godt ét på Vesterbro, vi er 4-5 mand, der er lidt rodet men
> ellers... der flytter en ud til foråret, så skal der nok en eller to
> ny ind.
>
> mvh Søren

Hej Søren.

Det lyder jo godt. Kunne være fedt hvis man kunne få moden indenfor der?
Hvis det er noget som er aktuelt, så kan du ringe til mig. 51920477

Hilsen Manuel

Fra : Soren Lindholt

Dato : 08-11-06 00:02

Manuel Korell skrev:

> Hej Søren.
>
> Det lyder jo godt. Kunne være fedt hvis man kunne få moden indenfor der?
> Hvis det er noget som er aktuelt, så kan du ringe til mig. 51920477
>
> Hilsen Manuel

Moden? Ja du kan godt få moden ind, men vi andre går altså i almindeligt
tøj, og går ikke så højt op i de nyeste farver ))))
Kig forbi en dag, men det er jo i Aalborg jeg holder til ?!?!?!!

Søren

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 06-11-06 21:33

Manuel Korell <Manuel@it.dk> writes:

> [...]
> for at låne et rum i stuen, så derfor vil jeg høre, hvordan man kan bære
> sig ad, hvis man ville starte sådan noget?

Bedste bud er nok at finde en klub at blive medlem af. Det har også
den fordel at der tit er nogle med mere (skrue-)erfaring end en selv,
og så kan man høste masser af guldkorn ad den vej. Det har jeg selv
haft enormt meget glæde af efter jeg som ny motorcyklist meldte mig
ind i en klub for ca. 4 år siden.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Kell Petersen

Dato : 07-11-06 12:00

Hvad med MC klubberne , de har da som regl et lille/stort aflukke i
forbindelse med klubhuset , hvor man kunne skrue på dyret..
Men det er måske kun herude på landet..?

Men der er der jo ikke plads til alle mulige reservedele..
Men så må man finde et nedlagt landbrug som har en bygning til rådighed..
Vestegnen eller Amager

Fra : Jens. B. Rasmussen

Dato : 07-11-06 15:52

"Kell Petersen" <NOshivSPAM@VELprivat.dk> wrote in message
> [...]
>
> Men der er der jo ikke plads til alle mulige reservedele..
> Men så må man finde et nedlagt landbrug som har en bygning til rådighed..

ja de fleste klubber har i Kbh har da værksted til rådighed. Dem jeg har
besøgt ihvertfald og det er en del efterhånden.

men hvorfor findes der ikke et gør det selv værksted for mc ejere ? det tror
jeg kunne blive
en stor succes når man tænker på hvordan det går for de steder der tilbyder
det samme til bilejere.

Jens Brauer Rasmussen
RF900

Fra : Manuel Korell

Dato : 07-11-06 20:41

> [...]
> det tror
> jeg kunne blive
> en stor succes når man tænker på hvordan det går for de steder der

Det var også min tanke, men virker som et stor projet, at være enemand om.

Hilsen Manuel

Fra : Rasmus og Ditte

Dato : 08-11-06 14:36

Eller er der
> folk derude, som allerede har sådan et "dele værksted", men mangler en
> partner?

Hey
Jeg har sådan et glimrende sted og kunne da nok godt klemme en mere ind.
Det ligger på Amager,lige ved Amagercenteret.
Ring eller skriv
Mvh
Rasmus H Husky 610 Nightriderstyle
Mobi 20837957

Fra : Manuel Korell

Dato : 09-11-06 10:24

> [...]
> ind.
> Det ligger på Amager,lige ved Amagercenteret.

Hej Rasmus. jeg ringer lige til dig en af dagene.

Hilsen Manuel