Råd vedr bytte af mc.
Fra : Jesper Lynge

Dato : 04-11-06 13:36

Hej. Jeg købte en ny FZ6-S i foråret, som jeg har været glad for og sidder
godt på. Fik trillet 8000 km.
Nu er jeg blevet tændt på en ny YZFR-6 og vi har fundet byttepris og er klar
til at handle. Problemet er at de ikke har en demo og jeg er nervøs for om
kørestillingen er for ekstrem efter de første 10-20 km. Er 177 cm høj, og
øldunk er der også forpå..
Råd/erfaringer modtages med tak..

Jesper.

Fra : lmb

Dato : 05-11-06 08:28

> til at handle. Problemet er at de ikke har en demo og jeg er nervøs for om
> kørestillingen er for ekstrem efter de første 10-20 km. Er 177 cm høj, og
> øldunk er der også forpå..

Jeg gjorde netop for 2 år siden det skift du er på vej til.
Oplevede ikke skiftet så slemt som jeg havde læst/frygtet om mht. træthed i
skuldre og håndled.

Du skal dog være sikker på at du vitterligt ER til raceragtig kørestilling -
men det er ikke sådan at
man er gået kold efter 20 km. Jeg kørte til Holland på min R6 og der var
ingen problemer.
Men når du er oppe i hastighed "løftes" du jo af vinden. Ved bykørsel lidt
mere load på hænder.

Det skal bemærkes at jeg er 189cm - men ikke destomindre sad kanon på den.
Idag leves mc-livet på en R1 2005 - som er liiidt mere ned over styret end
den gamle R6...men stadig totalt ok.

Men go for it - og så kan jeg hilse at sige du med R6 får det
herresjovt...der er mere fuldblod i den
end Fz6 - Motor går på en helt anden måde på den og R6 er sjaw.

vh / lm

Fra : Hekto

Dato : 06-11-06 11:37

lmb has brought this to us :
> [...]
> Idag leves mc-livet på en R1 2005 - som er liiidt mere ned over styret end

Mon ikke også det har noget med vilje og
indstilling at gøre? Man forventer vel ikke at
købe en racer, hvor man sidder som på en racer -
og så skal det oven i købet være
'touring-behageligt'???

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : 2

Dato : 06-11-06 22:36

On Sat, 4 Nov 2006 13:35:31 +0100, "Jesper Lynge"
<lynge81@hotmail.com> wrote:

> [...]
>kørestillingen er for ekstrem efter de første 10-20 km. Er 177 cm høj, og

Du vel så bare sidde på MC i butikken ½-1 time så ved du hvordan
den er, og jo kørt 0 km.

Torben

Fra : 2

Dato : 07-11-06 13:42

<lynge81@hotmail.com> wrote:

> [...]
>kørestillingen er for ekstrem efter de første 10-20 km. Er 177 cm høj, og

Du kan også monterer en tanktaske i passende størrelse, så støtter den
på øldunken.
Ellers enig med hekto at man ikke kan få en MC som både er racer og
chopper kørestilling.
Hvorfor vi du skifte MC da?
Torben