Thunderbike drag pipes - noget værd?
Fra : Alfons Åberg

Dato : 03-11-06 22:36

Hej Ng!

Overvejer lidt at investere i subj. - men er i tvivl om lyd, kvalitet mv.
De skal sidde på en Dragstar 650.

Alternativt Silver Tails....

Pfht, Alfman

Fra : Svend Augsburg

Dato : 04-11-06 20:15

Alfons Åberg <knold@ms.xom> skrev:
>Hej Ng!

> [...]
Thunderbike har flere forskellige Drag pipes, så hvilke?
Men gør dig selv den tjeneste og køb nogen, hvori der kan sættes
dæmper. Du bliver hurtig træt at det highpitched skralden fra
sådanne råberør.... Evt. kig på DG Hard-krome. Dyre end
Silvertail og anden discountrør, men lysår bedre..

Fra : Alfons Åberg

Dato : 05-11-06 17:21

Det er 60mm modellen jeg tænker på.

Ses her :http://www.thunderbike.de/images/parts/9241082.jpg

Mvh Alfmeister

"Svend Augsburg (slet YLQ8T)" <svend.augsburg@YLQ8Tc.dk> skrev i en
meddelelse news:11626679790.620144404798435@dtext.news.tele.dk...

Fra : Svend Augsburg

Dato : 05-11-06 20:49

Alfons Åberg <knold@ms.xom> skrev:
>Det er 60mm modellen jeg tænker på.
>
>Ses her :http://www.thunderbike.de/images/parts/9241082.jpg
>
>Mvh Alfmeister

Kvaliteten er sikkert god. (Jeg har selv købt mig fattig i
stumper fra TB og er ikke blevet skuffet..)
Mht. drags, tjah, der er "råberør" uden bafler, du bliver
sikkert ikke populær og formentlig taber du nogen effek....
Held og lykke med dem...

Fra : Roland

Dato : 06-11-06 15:17

Kvaliteten af disse rør er som aftermarkeds produkter er, mange gange ikke
100%, men ok.
Med hendsyn til lyden, hvad går du efter?
Personligt er jeg mest til rostfrit stålrør, lidt dybere i lyden og ikke så
skrallende som stål/ chroom rør (ja, der er stor forskel på hvilen metal der
bruges)
jeg har prøvet følgende på Dragstar 650:
DPM turnout (kan ikke anbefales, for dårlig kvalitet)
H-M Deluxe megs pipes (ringe lyd/ god kvalitet)
Raask dragpipes (ringe design/ lyd)
Silvertail (Alt var ringe)
Geilt-bikes 2in1 (100% iorden design/ lyd/ kvalitat)

Roland
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1201