vedr. scooter MC
Fra : Karsten Christoffers~

Dato : 02-11-06 18:31

Hej NG

idet vi i hjemmet lejlighedsvis har behov for 2 køretøjer overvejer jeg at
tage et mc-kort til foråret.

jeg har set flere køre på "alm 45-scootere" som kører med alm. MC-nrplader.
kan man omregistrere en alm 45èr og hvad ligger prisen på hvis man køber en
scooter-mc

Mvh

Karsten C

Fra : MortenP

Dato : 02-11-06 20:42

Karsten Christoffersen skrev:
> [...]
> kan man omregistrere en alm 45èr og hvad ligger prisen på hvis man køber en

Hej Karsten

Nej det er en reel "mc scooter"..
jeg har selv haft en PGO T-Rex 110.. 110ccm scooter.. render ca. 100
km/t og kræver MC kørekort.
Det lille årstid jeg havde den kørte den perfekt. Rigtig godt
transportmiddel.

Dog er det skiftet ud til fordel for en rigtig MC, da jeg gerne ville
have lidt mere "sjov" ud af det

-MortenP

Fra : Tommy Fer

Dato : 02-11-06 20:52

> [...]
> kan man omregistrere en alm 45èr og hvad ligger prisen på hvis man køber en

Hej Karsten

Jeg har lige invisteret i en Suzuki AN125 til sekundære transport her
til vinter osv... Den har gået 36Kkm. 10HK 4takter, og ca 95 kmt. Vil
tro den kører 35km pr liter.

Prisen var 6500 nysynet, har skiftet olie og skiftet ruller i
variatoren. Nu spinder den som en mis.

Forsikringen kan være billig, jeg skal give 763 kroner for hele året i
ansvar.

Jeg ville gå efter en MC scooter. Er ikke sikker på man kan omregistrere
en knallert 45.

mvh Tommy Fer
Z750
AN125

Fra : Anders Majland

Dato : 02-11-06 21:57

> Jeg har lige invisteret i en Suzuki AN125 til sekundære transport her til
> vinter osv... Den har gået 36Kkm. 10HK 4takter, og ca 95 kmt. Vil tro den
> kører 35km pr liter.

Det er en lille stykke fin solidt mekanik - Da tyske roller special havde en
i deres testflåde var overskriften efter 25000km "Mister Perfect" - Der var
intet at komme efter.

> Forsikringen kan være billig, jeg skal give 763 kroner for hele året i
> ansvar.

GF er meget billige for maks 175ccm.

Karsten, hvis du søger på mig og leonardo vil du se at jeg har skrevet ikke
så lidt om mc scootere siden 1998 (groups.google.com) og jeg har stadig min
150'er der nu har gået 65000km. Men den stod lige stille 2år med motorskade
inden den kom ud at rulle igen i år. På www.majland.org/leo er der også
lidt, selvom det ikke er opdateret fornyligt...

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Tommy Fer

Dato : 02-11-06 23:22

Anders Majland skrev:

> [...]
> inden den kom ud at rulle igen i år. På www.majland.org/leo er der også
> lidt, selvom det ikke er opdateret fornyligt...

Hejsa

jeg sad og læste det tons kvitteringer der var med til cyklen (damn man
sparer meget ved at lave den selv.) Den har fået en hoved renovation ved
13000km, mon ikke han har glemt at se efter olie?

mvh Tommy Fer

Fra : Bo Nielsen

Dato : 04-11-06 12:08

"Karsten Christoffersen" <Karsten@christoffersen.cc> skrev i en meddelelse

> [...]
> MC-nrplader.
> kan man omregistrere en alm 45èr og hvad ligger prisen på hvis man køber

Nej man kan ikke omregistrere øv'ert til mc - har spurgt både mc- og
knallertforhandlere.

ScooterBo

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-06 21:36

"Bo Nielsen" <bonielsen@stofanet.dk> wrote in

> [...]
> meddelelse news:eid9va$1t2$1@newsbin.cybercity.dk...

> Nej man kan ikke omregistrere øv'ert til mc - har spurgt både mc- og

Hvilket også står at læse i detailforeskrifter for motorkøretøjer, hvis
man gider sidde og glo lidt after det !!

Fra : Karsten Christoffers~

Dato : 05-11-06 07:06

Hej NG

Tak for de mange posetive svar.
nu må jeg bare op på jernhesten og få pappet.

MVH

Karsten

Fra : Armand

Dato : 05-11-06 12:27

Rasmus TDR "lightburner" skrev:
> "Bo Nielsen" <bonielsen@stofanet.dk> wrote in

> Hvilket også står at læse i detailforeskrifter for motorkøretøjer, hvis
> man gider sidde og glo lidt after det !!

Egentligt sært, eftersom at det fint lader sig gøre med 30-knallerter á
de tidligere så populære 3-4 -gearede :-/
Især Kreidler har jeg ved flere lejligheder set på MC-plader!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-06 15:16

Armand skrev i meddelelsen
<454dca91$0$12675$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

>Egentligt sært, eftersom at det fint lader sig gøre med 30-knallerter á
>de tidligere så populære 3-4 -gearede :-/
>Især Kreidler har jeg ved flere lejligheder set på MC-plader!

Kreidler og Puch havde gjort forarbejdet i den tids form for
typegodkendelse.

mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr