Så saltes der...
Fra : Allan K. Poulsen

Dato : 01-11-06 09:59

Hej Alle,

Oooohhh ak, oooooohh ve....

Så saltes der visse steder i DK

http://www.vintertrafik.dk/start.asp?file=contentsaltning

Jeg havde lovet mig selv at blive ved med at køre i november, til den første
saltning fandt sted, men så var det også slut for mit vedkommende. Øv, den
finder sted i disse minutter.

Så kommer Falcoen på hylden indtil foråret. Jeg kan selvfølgelig altid sætte
mig ind i garagen og drikke en pils med den og tale om gode minder fra de
lyse sommeraftener...

--
Mvh,
Allan

Fra : Anders Majland

Dato : 01-11-06 10:23

> Så saltes der visse steder i DK
> http://www.vintertrafik.dk/start.asp?file=contentsaltning

Og selvfølgeligt i store områder som jeg skal igennem på vejen hjem ... Nå
xtz skal alligevel vaskes inden den skal i hi, og det kunne godt se ud til
at det er snart og xt'en skal ud. Den har også varmehåndtag

Fra : Bongo

Dato : 01-11-06 15:23

Jeg stopper i dag! :( . I dag var den sidste tur hjem fra arbejde i slud og
regn. Men hvá fan, jeg kan jo altid kæle lidt for den, -altså cyklen.

Fra : Studen

Dato : 01-11-06 19:38

"Allan K. Poulsen" <allanpoulsen@bmb.sdu.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg havde lovet mig selv at blive ved med at køre i november, til den
> første saltning fandt sted, men så var det også slut for mit vedkommende.

Samme her. Jeg havde nu håbet, at vi kunne trække den langt ind i november.
Men sådan skulle det ikke være. Jeg fik også et ordentlig vink med en
vognstang, da jeg prøvede at starte katanaen i dag. Jeg var måske lidt for
flittig med startknappen (korte tryk), men temmeligt hurtigt blev det
tydeligt, at batteriet ikke lige havde tænkt sig at samarbejde :( Da jeg var
temmeligt forhippet på en køretur (skulle ud og redde min gamle hund fra
ensomheden i mine forældres hus), besluttede jeg at løbe skidtet igang....
Glem det! Baghjulet blokerede bare og trak bremsespor, når jeg slap
koblingen (både i 1. og 2.gear). Dertil kan jeg glæde mig over, at jeg for
3.gang smeltede en lodning inde i startermotoren, så nu sker der absolut
intet - bortset fra et lille klik, når jeg trykker på startknappen :(

Når jeg engang får den startet, skal den straks trilles i vinterhi. Det er
så i Virum, og den står pt. i min gård på Nørrebro. Der skal vist en
ordentlig afvaskning til efter den tur (det er nu lidt svært at bedømme
præcist, hvor langt de er kommet, når man kigger på
vintertrafik.dk)....."saltgalninge" tsk tsk tsk ;)

Studen
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=699
Stumper til salg
http://www.katana1135.dk/stumper.html

Fra : Jes Vestervang

Dato : 01-11-06 20:43

"Studen" <studen@gmail.com> writes:

> [...]
> løbe skidtet igang.... Glem det! Baghjulet blokerede bare og trak
> bremsespor, når jeg slap koblingen (både i 1. og 2.gear).

Tricket er at hoppe op på sædet og koble (kortvarigt) ind i øjeblikket
røven lander i sædet. Når først motoren drejer rundt og I triller skal
den nok starte.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R