ZX10
Fra : Msp

Dato : 30-10-06 22:32

jeg har et problem med min tankmåler på min Kawa ZX10, den viser fint fuld
tank, men efter et forbrug på 10 liter viser den tom og tanken er på 22
liter.
Er der nogen der har erfaring med dette og som godt vil hjælpe mig.

Mogens P.

Fra : Asger

Dato : 31-10-06 02:08

Msp wrote:
> [...]
> liter.
> Er der nogen der har erfaring med dette og som godt vil hjælpe mig.

Tankmaaleren paa de gamle ZX-10 er notorisk upraecis.Naar den staar paa
tom har du ca en halv tank igen. Det er helt normalt.
Min erfaring er at forbruget kan variere mellem ca 10 og ca. 19 km pr
liter (afhaengig af koeremaade, hehe), "normalt" vil du nok ligge
omkring 15-16 km/l.

Asger
Tidl. ZX-10 ejer.

Fra : Msp

Dato : 31-10-06 14:06

Tak for oplysningen, så bruger jeg bare triptælleren og erfaring når jeg får
det.

Fra : Msp

Dato : 31-10-06 14:08

Er det det samme med temperaturmåleren på disse modeller ? den kommer kun op
når jeg kører i kø

Fra : Asger

Dato : 01-11-06 03:31

Msp wrote:
> Er det det samme med temperaturmåleren på disse modeller ? den kommer kun op
> når jeg kører i kø

Well, det er nok snarere et symptom paa at koeleren er kraftigt
dimensioneret. Det foerste aar jeg havde min hoerte jeg slet ikke
blaeseren koere. Men efterhaanden som aarene gik, og koeleren blev
slidt kom det.
Tag det som et tegn paa at din(e) koeler(e) er i god stand (og glaed
dig over det - de koster hhv. 5500 og 3500 kr sidst jeg tjekkede). Saa
laenge naalen er over det nederste felt skulle motoren vaere
driftsvarm.

Asger

Fra : Msp

Dato : 01-11-06 15:43

Tak for svaret, nu er jeg mere rolig.

Fra : ptheo

Dato : 02-11-06 23:48

Fra Tyskland meldes der om lige precis disse problemer med brugte ZX10, i
bogen om 130 brugte motocykler fra Motor Buch Verlag ...... men her er de
mere precise i fejl årsagen ....... det er en simpel stelforbindelse til de
to instrumenter der er blevet dårlig... og ikke de ammestue snak om køre
måde og kølerens effektivitet ...

ptheo

Fra : Asger

Dato : 03-11-06 01:54

ptheo wrote:
> [...]
> to instrumenter der er blevet dårlig... og ikke de ammestue snak om køre

Har du en praecis reference til den paastand? Et ISBN nummer eller en
titel, fx. Eller endnu bedre - den indscannede side fra bogen.
Jeg er nu ikke overbevist, for mens jeg havde min blev det meget
tydeligt at efterhaanden som koelerne blev ringere opfoerte
instrumentet sig aerledes (hoejere temperatur).

Asger

Fra : Armand

Dato : 03-11-06 18:03

Asger skrev:

> [...]
> tydeligt at efterhaanden som koelerne blev ringere opfoerte
> instrumentet sig aerledes (hoejere temperatur).

Og du kan slet ikke forestille dig at det måske var stik modsat: At
efterhånden som instrumenternes stelforbindelse blev ringere, regnede du
kølerne for at blive dårligere??
Hvor mange kølere mister køleevnen med tiden? Og sat op mod hvor ofte en
stelforbindelse irrer eller rasler løs, hvilken begivenhed er så mest
sandsynlig??

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-06 19:42

> [...]
> Hvor mange kølere mister køleevnen med tiden? Og sat op mod hvor ofte en
> stelforbindelse irrer eller rasler løs, hvilken begivenhed er så mest

Hej

Jeg havde samme problem på min gamle 10'er, en ordentlig stelforbindelse
løste problemet, med temp. instrumentet.

HKL - ZX10R

Fra : Msp

Dato : 05-11-06 00:18

> Hej
>
> Jeg havde samme problem på min gamle 10'er, en ordentlig stelforbindelse
> løste problemet, med temp. instrumentet.
>
> HKL - ZX10R
Se nu blir det interessant, der kommer nogle erfaringer på bordet og det kan
jeg bruge. Tak

Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-06 10:06

Armand skrev i meddelelsen
<454b7633$0$12594$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

>Hvor mange kølere mister køleevnen med tiden?

MC-kølere ? Stortset aldrig ! Helårskørere kan efter en årrække,
(ligesåvel som biler), opleve at de små alu-lameller tærer væk. En utæt
toppakning kan være skyld i tilstopning inden i køleren, men ellers er
kølere ikke en sliddel på en MC.

mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Asger

Dato : 06-11-06 02:44

Armand wrote:

> [...]
> Hvor mange kølere mister køleevnen med tiden? Og sat op mod hvor ofte en
> stelforbindelse irrer eller rasler løs, hvilken begivenhed er så mest

Jeg kan sagtens forestille mig at stelforbindelsen kan vaere et
problem. Men der var nu ingen tvivl i mit tilfaelde. Begge koelere led
slemt af irrede/manglende og tilstoppede lameller, og da der kom nye
koelere paa var problemtvaek (om det saa kan skyldes at jeg ogsaa havde
fat i stelforbindelsen da jeg skiftede koelere kan jeg ikke huske -
hvis den nye ejer laeser med her kan han maaske give sit besyv med).

For tankmaalerens vedkommende var den altid "upaalidelig" - forstaaet
paa den maade at tanken konsekvent var knap halvfuld naar viseren
naermede sig tom. Det blev hverken vaerre eller bedre i de 5 aar jeg
havde cyklen.

Asger

Fra : Asger

Dato : 06-11-06 02:47

Orla Pedersen wrote:
> [...]
> (ligesåvel som biler), opleve at de små alu-lameller tærer væk. En utæt
> toppakning kan være skyld i tilstopning inden i køleren, men ellers er

Ikke helt enig. Paa ZX-10 sidder oliekoeleren lige bag forhjulet og
under forskaermen hvilket medfoerer at den bliver ramt af masser af
skidt og sten under koerslen. Det var det der tog livet af min.
Og med det danske vejrlig behoever du ikke vaere helaarskoerer for at
opleve alu taering - det fremskynder blot processen.

Asger