Har sidestøttefod - må jeg vinteropbevare?~
Fra : allan

Dato : 30-10-06 15:31

Hej

Min MC har en side-støtteben, og ingen central-støtteben.

Nu skal MC så overvintre og jeg har hørt at dækkene kan ta´ skade af at
berøre gulvet.

Jeg har ingen mulighed for at få MC´en til at "svæve" vha. en
centralstøttefod og nogle træklodser under mototblokken.

Findes der en løsning eller skal jeg tage den med ro?

Har tænkt på at rulle MC´en 10-20 cm. hver lørdag og dermed flytte
trædepunktet, men det er måske noget pjat.

Mv
Allan

Fra : Richard

Dato : 30-10-06 16:25

allan wrote:

> Hej

> Min MC har en side-støtteben, og ingen central-støtteben.

Nej, det har min GB500 heller ikke...

> Nu skal MC så overvintre og jeg har hørt at dækkene kan ta´ skade af at
> berøre gulvet.

...tjah, måske...

> Jeg har ingen mulighed for at få MC´en til at "svæve" vha. en
> centralstøttefod og nogle træklodser under mototblokken.

...det er der så ikke noget at gøre ved...

> Findes der en løsning eller skal jeg tage den med ro?
> Har tænkt på at rulle MC´en 10-20 cm. hver lørdag og dermed flytte
> trædepunktet, men det er måske noget pjat.

...IMHO ja; den smule deformation forsvinder igen, så snart dækkene er
kørt ordentlig varme igen til foråret. Men pump gerne dækkene op med 10-20
pct. mere lufttryk, inden du sætter cyklen hen - ligesom du ville gøre med
dine sommer-/vinterdæk på bilen

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jan A Jensen

Dato : 30-10-06 19:10

> Har tænkt på at rulle MC´en 10-20 cm. hver lørdag og dermed flytte
> trædepunktet, men det er måske noget pjat.
>
> Mv
> Allan
giv hjulene lidt ekstra luft og så er det godt nok..

alternetivt køb en mc lift... de kan fåes fra 600 kr. af..

jeg har selv sådan en minilift som jeg skal prøve denne her vinter.
kan ses her: http://www.mccom.dk/index-filer/Page2793.htm

--
Jan A Jensen.
http://www.mccustomclubaalborg.dk

Fra : Jim Andersen

Dato : 31-10-06 07:59

Jan A Jensen wrote:
> giv hjulene lidt ekstra luft

Hvad er teorien bag dét forslag?

/jim

Fra : Orla Pedersen

Dato : 31-10-06 13:57

Jim Andersen wrote:

> Hvad er teorien bag dét forslag?

Højere tryk, mere bæreevne, mindre deformation.

Men da ingen af os kører på "plasticdæk", så er problemet ikke så udtalt.

mvh
Orla, som aldrig har bemærket problemet på mc.

Fra : Jan A Jensen

Dato : 31-10-06 20:07

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad er teorien bag dét forslag?
>
> /jim
jo mere tryk der er i dækket, jo mindre deform er det
og så står det ikke halv fladt i løbet af vinteren.

Fra : Armand

Dato : 30-10-06 19:22

allan skrev:

> Min MC har en side-støtteben, og ingen central-støtteben.
> Nu skal MC så overvintre og jeg har hørt at dækkene kan ta´ skade af at
> berøre gulvet.
> Findes der en løsning...

Du kunne jo investere i en "baghjulsløfter" til et par hundrede kr. ved
louis.de!
Kan du ikke komme til at hænge den op i loftet (v.h.a. 3 billige
skraldestropper)?

> ...eller skal jeg tage den med ro?

Tag den bare med ro!
Og så får du dine egne erfaringer at leve på efter forårets komme!

> Har tænkt på at rulle MC´en 10-20 cm. hver lørdag og dermed flytte
> trædepunktet, men det er måske noget pjat.

Der er 2 meter rundt om et mc-dæk - Har du plads til at rulle så meget
fremad i løbet afvinteren?

--
Armand.

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 30-10-06 19:25

Jeg tror det bedste at at køre på den hele vinteren igennem... så er
problemet pludselig ikke-eksisterende ;)

/Sjang

Fra : Niels Jørgensen

Dato : 31-10-06 18:58

har satme aldrig hørt noget lign!! sker sgu ik noget ved at den står på
sidestøttefoden!! har haft masser af cykler til vinteropbevaring uden at der
overhoved er sket noget med dækkene!! kan måske være hvis det er de
billigste kineserdæk du køre på at der kan være noget om det!! ellers ikke!!
de sidste jeg oz hørte var fra en kunde at han havde hørt man sku putte
batteriet i fryseren vinteren over! *lol*
tror bar folk er ve at være hysteriske med det vinteropbevaring!!

Tank fuld evt. noget addiktiv til benzine så den blir mer langtidsholdbar.
ny olie og oliefilter! hvis den står lidt fugtigt så gi den lidt
oliespray-ting, og self ik på skiver og sådn!!

mvh
niels