|
| Suzuki GS 500 Fra : Jørgen Nielsen |
Dato : 29-10-06 21:12 |
|
Hej
Så skal der nogle GS specialister på banen, jeg er indehaver af en GS450'er
med det sædvanlige olieproblem, jeg ville gerne have nye stempler i
overstørelse, men det kniber med at finde det, men jeg mener at vide at en
500E cylinder passer på? har fundet en UK hjemmeside hbor jeg kan købe
cylinder og stempler til overkommelig pris, ca $450 for en cylinder og $50
for et stempel, men problemet er, hvis jeg husker ret, udstødningerne de
passer vist ikke, men er der noget med, at jeg kan montere 450 topstykket
eller måske ligefrem et GSX400 topstykke som jeg har liggende med 8
ventiler??
Jørgen
| |
Hekto (29-10-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 29-10-06 21:19 |
|
> Hej
> Så skal der nogle GS specialister på banen, jeg er indehaver af en
> GS450'er med det sædvanlige olieproblem, jeg ville gerne have nye
> stempler i overstørelse, men det kniber med at finde det, men jeg
> mener at vide at en 500E cylinder passer på? har fundet en UK
> hjemmeside hbor jeg kan købe cylinder og stempler til overkommelig
> pris, ca $450 for en cylinder og $50 for et stempel, men problemet
> er, hvis jeg husker ret, udstødningerne de passer vist ikke, men er
> der noget med, at jeg kan montere 450 topstykket eller måske ligefrem
> et GSX400 topstykke som jeg har liggende med 8 ventiler??
>
> Jørgen
Det er lavet før; men der ver et eller andet med staboltene eller sådan
noget.
En 500-motor passer i, og udstødningen kan man jo strikke en ny af i
38mm mejerirør.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
LOUD VALVES SAVES LIVES!
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (31-10-2006)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 31-10-06 06:45 |
|
> Så skal der nogle GS specialister på banen, jeg er indehaver af en
> GS450'er med det sædvanlige olieproblem, jeg ville gerne have nye stempler
> i overstørelse, men det kniber med at finde det, men jeg mener at vide at
> en 500E cylinder passer på?
Hej Jørgen
GS 500 cylinder og stempler passer perfekt på en GS450'er. Jeg har hørt der
ikke noget at hente på et GSX 400 topstykke, da ventilerne er for små. Der
skal du også til at dreje i stemplet, og det er for bøvlet.
--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85
Polyteknisk MC og Ténéré.dk
| |
Armand (01-11-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 01-11-06 21:15 |
|
Jens Jacob Bager Jensen skrev:
>> Så skal der nogle GS specialister på banen, jeg er indehaver af en
>> GS450'er med det sædvanlige olieproblem, jeg ville gerne have nye stempler
>> i overstørelse, men det kniber med at finde det, men jeg mener at vide at
>> en 500E cylinder passer på?
>
> GS 500 cylinder og stempler passer perfekt på en GS450'er. Jeg har hørt der
> ikke noget at hente på et GSX 400 topstykke, da ventilerne er for små. Der
> skal du også til at dreje i stemplet, og det er for bøvlet.
>
Sure?
Jeg mener: Hvorfor gik motortosserne så den omvej at skære de yderste
cylindre af en GS1000-blok for at komme op på 500ccm på deres
speedway-twin??
--
Armand.
| |
Ukendt (01-11-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-11-06 21:51 |
|
Armand skrev i meddelelsen
<4548fffb$0$12602$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
>Sure?
>Jeg mener: Hvorfor gik motortosserne så den omvej at skære de yderste
>cylindre af en GS1000-blok for at komme op på 500ccm på deres
>speedway-twin??
Så vidt jeg husker fordi GS500 dele var for "nye", GS1000 derimod var
gammel nok til klassen.
mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
| |
Armand (01-11-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 01-11-06 23:25 |
|
Orla Pedersen skrev:
> Armand skrev i meddelelsen
> <4548fffb$0$12602$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
>
>> Sure?
>> Jeg mener: Hvorfor gik motortosserne så den omvej at skære de yderste
>> cylindre af en GS1000-blok for at komme op på 500ccm på deres
>> speedway-twin??
>
>
> Så vidt jeg husker fordi GS500 dele var for "nye", GS1000 derimod var
> gammel nok til klassen.
>
Jup!
500-blokken(!) var for ny til projektet, hvorfor man ville bore en
400/450 op, men ikke kunne få 500-cylinderen til at passe p.g.a.
stagboltene :-/
Man burde stadig kunne læse sig til kundskab derom på motortosse.dk!
--
Armand.
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (02-11-2006)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 02-11-06 07:45 |
|
> Sure?
> Jeg mener: Hvorfor gik motortosserne så den omvej at skære de yderste
> cylindre af en GS1000-blok for at komme op på 500ccm på deres
> speedway-twin??
Morten Juel satte en GS 500 cylinder på sin GS 450'er, og fik derved 10%
kubik til ingen penge. Desværre valge Morten i vanlig stil at sætte et sæt
cylindre og stempler i der var slidt op, men stort olieforbrug til følge.
--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85
Polyteknisk MC og Ténéré.dk
| |
Torben Scheel (02-11-2006)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 02-11-06 10:18 |
|
Jens Jacob Bager Jensen wrote:
>
> Morten Juel satte en GS 500 cylinder på sin GS 450'er, og fik derved 10%
> kubik til ingen penge. Desværre valge Morten i vanlig stil at sætte et sæt
> cylindre og stempler i der var slidt op, men stort olieforbrug til følge.
>
Prototyping, Jens, prototyping
--
vh
Torben - der har prototypet med CB-motoren - men til vinter skal den
have nye pakninger/olieringe, nu hvor den har kørt tilfredsstillende
uden at springe i luften.
| |
Moller (03-11-2006)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 03-11-06 17:58 |
|
Jens Jacob Bager Jensen skrev:
> Morten Juel satte en GS 500 cylinder på sin GS 450'er, og fik derved 10%
> kubik til ingen penge. Desværre valge Morten i vanlig stil at sætte et sæt
> cylindre og stempler i der var slidt op, men stort olieforbrug til følge.
Jamen, Morten har jo haft Seca = Yamaha, og derved viste han jo at
olieforbrug er noget med nye dele, og forsvinder når skidtet er slidt
til, ergo måtte slidte stempler osv. jo hjælpe :)
VH
Moller
| |
|
|