Min GS'er er meget langtid om at kunne gå ~
Fra : Sean Koch Nyekjær

Dato : 25-10-06 13:19

Hejsa i gruppen!

1. Jeg har et problem med min gs'er, når den er kold starter jeg ved
fuld choker og skidtet starter men går ud igen efter en 30 - 40 sek. Så
er den meget svær at starte igen, men når man så for liv i den igen kan
man så køre men der skal gå 1 - 1,5km inden den selv kan gå i tomgang
med fuldchoker.

2. Når man så har kørt ca 2km slår jeg chokeren fra, den kan dog
overhovedet ikke gå i tomgang, men jeg holder den på gassen så.

3. Når man så har kørt de 15km jeg har i skole, kan den stadig ikke gå i
tomgang, men hvis jeg så slukker den, og starter den 30 sek efter går
den fint i tomgang!

4. Når man så har kørt 20+km, kan den gå i tomgang hvis man lige redder
den når man skal til at holde stille med lidt gas så bliver den på de
1500 omdr.

Hvad kan der være i vejen med den?
Jeg har et KN luftfilter og større dyser til at ligge vil det være en
stor fordel og få monteret i disse fugtige dage?

Mvh. Sean

Fra : Hekto

Dato : 25-10-06 13:37

Sean Koch Nyekjær formulated on onsdag :
> [...]
> Jeg har et KN luftfilter og større dyser til at ligge vil det være en
> stor fordel og få monteret i disse fugtige dage?

1. Check lige membranerne, og rens kaburatorerne
- minimum svømmerhusene.
2. Få den synkroniseret, det kan ofte hjælpe på
at den ikke kan finde ud af at gå i tomgang.
3. Juster så tomgangen.
4.Juster luftskruerne - evt. til en lidt federe
blanding i tomgang.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Sean Koch Nyekjær

Dato : 30-10-06 19:27

Hekto wrote:
> [...]
> at den ikke kan finde ud af at gå i tomgang.
> 3. Juster så tomgangen.
> 4.Juster luftskruerne - evt. til en lidt federe

Skal man kigge efter om membranerne er revnet eller ??
Problemet er blevet værre efter jeg har tømt svømmehusene, (jeg skal nok
ha gjort det igen).
Nu er den blevet meget svær at starte og den "skyder" når man kører med
starteren! Den er meget svær at få gang i igen hvis den lige har kørt 30
sek og så går ud! Skyder den ikke fordi den får forlidt luft?
Den kan slet ikke gå i tomgang mere heller ikke 30+km!
Når jeg drejer på tomgangsskruen kan den først gå i tomgang når den ved
et bestemt punkt går op på 3.5 - 4K omdr.
Kan det være skidt i kaburatorene? jeg har hørt at GS500ern skulle have
et dårligt benzin filter!

Mvh. Sean Koch Nyekjær

Fra : Steen E.

Dato : 30-10-06 19:47

> Kan det være skidt i kaburatorene? jeg har hørt at GS500ern skulle
> have et dårligt benzin filter!
>
> Mvh. Sean Koch Nyekjær

Falsk luft ? Let at checke: spray lidt startgas på indsugningsrør mellem
karburatorer og topstykke mens den går -> ændres omdrejningstal så har
du fundet utætheden.

Ellers, hvis den har gået godt før med det filter og den inddysning, og
den pludselig er blevet så ringe, så tyder det på skidt i
karburatorer/filter etc.

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 25-10-06 13:35

Sean Koch Nyekjær skrev:
> [...]
> Jeg har et KN luftfilter og større dyser til at ligge vil det være en
> stor fordel og få monteret i disse fugtige dage?

Som jeg har forstået det, er det vidst lidt en uvane at køre med
chokeren til (som jo nok ikke er en rigtig choker). Burde du ikke
starte med choker, og efterhånden som cyklen varmer og omdrejninger
stiger slå chokeren mere og mere fra, indtil den kan holde sig igang
uden choker og du kan køre?

Det kunne jo også være noget så simpelt som en justering af
tomgangen den trængte til (skal gøres med varm motor).

--
// brian - SV1000SK6

Fra : Orla Pedersen

Dato : 25-10-06 14:01

Sean Koch Nyekjær wrote:

> Hejsa i gruppen!

> 1. Jeg har et problem med min gs'er,

Dræn svømmerhuse, og påfyld passende mængde karburatorsprit ved næste
tankning.

Forvent at måtte dræne svømmerhusene et par gange indtil spritten gør sin
virkning.

Hvis ikke dette virker så er det Hekto's anvisninger.

mvh
Orla, det simple først....

Fra : Sean Koch Nyekjær

Dato : 25-10-06 21:50

Orla Pedersen wrote:

> [...]
> sin virkning.
>
> Hvis ikke dette virker så er det Hekto's anvisninger.

Det vil jeg prøve imorgen!

Så vender jeg tilbage!

Mvh. Sean