On Sun, 22 Oct 2006 20:19:23 +0200, "Finn og Angela"
<afc.chris_fjerndette_@get2net.dk> wrote:
Hej.
>
>Det må man sige ja til. Et kvalificeret bud på det pæne hak i kobberbanen
>er, at det nedslidte kul + gnist har genereret så megen varme at kullet er
>blevet punktsvejset til kobberet og så er knækket af. For fremtiden tror jeg
>jeg vil checke ladekul (og starterkul)? indtil jeg har en idé om, hvor
>hurtigt de slides.
Nu er det ikke meget strøm der går i feltet - Ca. 2 Amp. eller mindre,
så det er ikke de store gnister der trækkes.
Det store hak kan skyldes fabrikationsfejl i form af en bule, som så
senere har fået tæsk af kullet.
Man kan så diskutere hvad der kom først.
Det nedslidte kul og derefter hakket eller hakket der har ædt kullet ?
Teorien omkring punktsvejsning tillader jeg mig at se bort fra jævnfør
den meget ringe strøm der går i feltet.
>Noget kunne også tyde på, at det yderste slides hurtigere end det inderste,
>der jo stadig har lidt afstand til slidgrænsen..
>
Mht. sliddet, så vil det kul der træder på den største, og dermed
hurtigste, bane være det der slides mest.
Det er helt normalt.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk