Hvornår er det slut?
Fra : Studen

Dato : 21-10-06 23:04

Hej NG

Måske skulle jeg poste i en vejr-gruppe af en eller anden art, men
erfaringsgrundlaget i denne gruppe, må vist kunne gøre det ud for
Hr.Voldborg himself.

Jeg vil ikke udsætte min mc for salt - heller ikke på vej til vinterens hi.
Nogen der tør gætte på en "deadline" for årets sidste køretur? Jeg mener,
jeg har kørt et stykke tid ind i november de sidste 2 år uden salt på
vejene. Er det det mest normale??

---
Mvh
Stud
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=699
http://www.katana1135.dk/stumper.html

Fra : Steen Gruby

Dato : 21-10-06 23:20

On Sun, 22 Oct 2006 00:04:13 +0200, "Studen" <studen@gmail.com> wrote:

Hej.

>Måske skulle jeg poste i en vejr-gruppe af en eller anden art, men
>erfaringsgrundlaget i denne gruppe, må vist kunne gøre det ud for
>Hr.Voldborg himself.

D.F.M guderne er bedre end vejrguderne

> [...]
>Nogen der tør gætte på en "deadline" for årets sidste køretur? Jeg mener,
>jeg har kørt et stykke tid ind i november de sidste 2 år uden salt på

Jeg lægger op d. 1. november hvert år - Uanset vejret.
Og starter igen så langt efter d. 1. marts at der er minimal chance
for sne og salt.
Det lærte jeg i min grønne ungdom efter at have pudset asfalten med
min MC
Jeg fik kørekort d. 22-12-1964, og så skulle der "fa'me" køres -
troede jeg.
Efter røvturen pakkede jeg cyklen sammen og brugte vinteren til at
udbedre skaderne, og derefter holdt jeg på stop d. 1. november hvilket
jeg stadig gør..
(der er 10 dage tilbage nu)
Starten var dengang til Påske.
Lige til jeg oplevede en Påske med sne i 1966 - Så blev den variabel
,-)
Jeg hader røvture, kolde fingre, kulde og salt.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 21-10-06 23:26

Steen Gruby wrote:
> Jeg hader røvture, kolde fingre, kulde og salt.

Hørt!

/Magnus
--
The flaw in your argument is that you think you're right.

Fra : Studen

Dato : 22-10-06 20:05

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> wrote in message:
> [...]
> ,-)
> Jeg hader røvture, kolde fingre, kulde og salt.

Hej Steen

Tja, det er jo en tommelfingerregl, man kan forholde sig til. Jeg er bare
temmeligt fristet af, at trække den så længe som overhovedet muligt. Jeg kan
nemlig se frem til en masse transport med de "offentlige torturinstrumenter"
i den kommende tid. Alternativt stålhesten (den rugbrødsdrevne), men da jeg
tramper i pedalerne ca.100km om dagen på arbejdet, lokker sadlen ikke
synderligt efter fyraften.

Jeg går heldigvis og brygger lidt på, at hive teltpælene op henover
vinteren, og i stedet spendere de sure måneder i det østrigske alpeland.
(jeg kan allerede svagt høre koklokkerne, smage weissbieren og se de
østrigske bondepi'er med korngule fletninger :) Så kan I allesammen ha' det
så godt på jeres snekinøjsere, og hvad I ellers skal trille rundt på til
vinter ;)

Mvh
Morten

Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 22-10-06 06:53

"Studen" <studen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hi. Nogen der tør gætte på en "deadline" for årets sidste køretur? Jeg
> mener, jeg har kørt et stykke tid ind i november de sidste 2 år uden salt

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ellers må du holde øje med www.vintertrafik.dk, hver dag. Der står hvor de
salter, samt hvordan føret er...

Jeg plejer at holde omkring 1 Dec. afhængig af vejret, og så får den det
helt store vaske/tørre program, og i år har jeg endda en vedligeholdelses
lader til mit batteri.

I år skal jeg også have bagsvingeren af, og svejset en små revner. Det er
egentlig mærkeligt, ALLE de modeller magen til min jeg har set, har små
revner der hvor bagakslen går igennem. Og når jeg nu har den taget af, kan
jeg jo lige kigge lejer, og støddæmper efter

--
Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen.
Forældre til englebarnet Tika, født 18/3-06, R.I.P

Fra : Allan Bojesen

Dato : 22-10-06 12:50

"Jon&Ann-Rikka" <jonslarsen@FJERNMIGstofanet.dk> skrev i en meddelelse > I
år skal jeg også have bagsvingeren af, og svejset en små revner. Det er
> egentlig mærkeligt, ALLE de modeller magen til min jeg har set, har små
> revner der hvor bagakslen går igennem.

Grunden er sandsynligvis at "klodsen" inde i svingeren er et par millimeter
mindre end tværmålet i svingeren. Jeg har kraftigt overvejet at få lavet en
"klods" i korrekt mål, eller en plade der udligner forskellen på Vibekes
babygixer. Selvfølgelig efter den også er svejset

>Og når jeg nu har den taget af, kan
> jeg jo lige kigge lejer, og støddæmper efter

Ja - og få det hele smurt rigtig godt. Det trænger garanteret..

Allan Bojesen

Fra : Snusken

Dato : 22-10-06 08:42

> Jeg vil ikke udsætte min mc for salt - heller ikke på vej til vinterens hi.
> Nogen der tør gætte på en "deadline" for årets sidste køretur? Jeg mener,
Vi springer deadlinen over, da MZen med sidevogn er klar til
vintersæsonen, dvs sne, salt OG lavtstående vintersol, når søndagsbrød
mv skal hentes,,

mvh Erik

Fra : PEJ

Dato : 22-10-06 10:22

Vinterferie - aldrig i livet.

Min Nimbus med sidevogn er næsten sjovest i sne og på is. Alle skulle prøve
det - nemmere end cross og alle cykler tåler da helårskørsel. Så bare den
rigtigtige beklædning på og væk fra radiatoren i slikkende kuldskære
blodfattige frimærkesamlere.

Pernille

"Studen" <studen@gmail.com> skrev i en meddelelse

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-06 14:07

"PEJ" <pejpejpej@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Vinterferie - aldrig i livet.
>Så bare den rigtigtige beklædning på og væk fra radiatoren i slikkende
>kuldskære blodfattige frimærkesamlere.

*LOL* Så ka' i fanme lære det

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen ( Der ikke samler på frimærker )

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-06 14:20

"PEJ" <pejpejpej@stofanet.dk> wrote in

> [...]
> prøve det - nemmere end cross og alle cykler tåler da helårskørsel. Så
> bare den rigtigtige beklædning på og væk fra radiatoren i slikkende

Yes Mc sæsonen være da 365 dage !!Hvilket minder mig om at jeg skal have
klatmalet lidt på tdr´en, og så får den en gang tyndt
undervognsbehandling på udsatte steder !

Fra : Studen

Dato : 22-10-06 20:09

"Rasmus TDR "lightburner"" <bumbum> wrote in message
> "PEJ" <pejpejpej@stofanet.dk> wrote in

> Yes Mc sæsonen være da 365 dage !!Hvilket minder mig om at jeg skal have
> klatmalet lidt på tdr´en, og så får den en gang tyndt
> undervognsbehandling på udsatte steder !

Altid det samme... Når vi - der har vores liv, lemmer og maskiner kære -
piver lidt over den forestående vinter, skal I altid lige kravle frem af
jeres huller og drysse lidt salt i såret. Jeg mistænker Jer for, KUN at køre
i vinterhalvåret for at kunne nyde denne perverse glæde.. Sygt siger jeg
bare!!! ;)

Mvh
Stud

Fra : PEJ

Dato : 23-10-06 09:33

Kære Studen, som er talsmand for MC-folket, da du bruger betegnelsen VI.

Tror du virkelig på at jeg ikke værner om mit helbred og cykel? Så er det
vist dig der er en pervers selvnyder - ved ikke hvad dit problem er når du
bliver personlig og dum at høre på - men vil ønske dig god bedring inden din
varme MC-sæson - måske du perverst udsætter dig og andre for fare ad de
motorveje til alperne hvor du kører råddent - hvem ved?

Og stadig er vinterkørsel sjovt og selvfølgelig køres der efter forholdene -
STUD for f..... jeg ku ikke lade være, men pas du bare frimærkerne mens V
I passer og nyder MC-livet året rundt.

Undskyld alle andre, men personlige angreb uden dokumentation pi,,,, mig af.

MVH
Pernille

Kørt Nimbus helårs i 16 år uden uheld

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-10-06 09:43

"PEJ" <pejpejpej@stofanet.dk> writes:

> Undskyld alle andre, men personlige angreb uden dokumentation pi,,,, mig af.

Arh, rolig nu. Prøv lige at læse det igen. Jeg synes, at ironien
drypper tykt. At I kun skulle køre året rundt for at mobbe os andre er
da en sød påstand.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Roses are #FF0000,
The RockBear. ((^)) violets are #0000FF,

Fra : Bo Nielsen

Dato : 23-10-06 10:49

> [...]
> frimærkerne mens V I passer og nyder MC-livet året rundt.
>
> Undskyld alle andre, men personlige angreb uden dokumentation pi,,,, mig

Slå lige koldt vand i blodet og læs Studens indlæg igen - og læg især mærke
til den lille blinkende Smiley til sidst i indlægget - ironien vælter jo ud
af det indlæg som olien af en gammel to-takter ;0)

ScooterBo
(der nu sidder og dukker sig bag skærmen og venter på 2-takts
bombardementet)

Fra : Anders Majland

Dato : 23-10-06 12:39

> ironien vælter jo ud af det indlæg som olien af en gammel to-takter ;0)
> (der nu sidder og dukker sig bag skærmen og venter på 2-takts
> bombardementet)

Der er noget du har misforstået mhs til 2taktere. De har simplere smøring og
dermed risiko for utætheder.... Så utæt som en gammel englænder eller 20år
gammel japaner er nok mere passende

Men jeg prøvede offenlig transport i kbh i sidste uge - jeg havde glemt mine
mc nøgler. HT var samarbejdsvillige så jeg fik vedligeholdt mine fordomme
vedr. offenlig transport. Jeg tror også at det var tæt på ny rekord på den
10km strækning jeg transporterer mig lokalt derovre. 1:40min for 10km. Det
er hele 6km/t i gennemsnit ....Det var så selvfølgelig efter myldertiden
(tidlig aften) og dermed ikke så mange muligheder - slet ikke når den første
bus er 9min forsinket og der kun 8min til at skifte i.... I følge rejsplanen
kan turen gøres på mellem 52 og 1:18 afhængigt af tidspunktet . Men skal man
ned på de 52min har man kun meget kort tid til at skifte i og det er oftest
spist af planmæssige forsinkelser ...

Helt tilbage i sommeren 1996 startede jeg med at transpore mig de 10km
dagligt. Foråret 1997 blev jeg tilstrækkelig træt af at cykle eller bruger
offenlig transport og købte en øvert - Den blev så skiftet til en motorcykel
i 1998. Og når alternativet er offenlig transport - ja så blev jeg
helårsmotorcyklist. Og det har jeg været siden. Indtil 2002 var det meste af
min kørsel i kbh og omegn, men så flyttede vi på landet og jeg pendler så
til kbh. Dvs jeg tager en "håndværkeruge" derovre ad gangen.. XT'en jeg
købte i 2003 har jeg rundet 50000km så lidt får jeg kørt.

Hvis vejret er så ringe at det ikke er til at køre mc er DSB sikkert også
håbløst forsinket og de større veje forvandlet til p-pladser. Så må jeg
arbejde hjemmefra istedet

Ordenligt tøj, luffer og varme i håndtagene så skal det være meget koldt for
at det er et problem at køre mc. temperaturer omkring frysepunktet og
rimfrost er meget være at køre i end -10grader og klar luft.

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Dr. Enduro

Dato : 23-10-06 14:25

Hej Pernille

Læs http://da.wikipedia.org/wiki/Emoticon.

--
Hilsen Jan

Fra : Studen

Dato : 23-10-06 14:46

"PEJ" <pejpejpej@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> frimærkerne mens V I passer og nyder MC-livet året rundt.
>
> Undskyld alle andre, men personlige angreb uden dokumentation pi,,,, mig

AV for den da. Jeg sidder med blussende røde øre, og en samvittighed så sort
som graven. Jeg har jo - helt uforvarende - fået Pernille helt op og ringe i
DET RØDE felt ;) Jeg.....må.....mobilisere.....al....viljestyrke, for ikke
at skrive en joke eller 2 mere. Det kunne jo gå grueligt galt ;)

Og så lige for en ordens skyld. Jeg skal ned og arbejde på et skisportssted
hele vinteren, så jeg stikker skam ikke af fra kulden. Næ, jeg opsøger den
vel nærmere. Elsker fakkertalt is og frost, men vil bare ikke køre mc om
vinteren. Hvad andre gør, er mig evigt ligegyldigt. Hvem ved; måske køber
jeg selv en snekinøjser eller lignende om et par år, og joiner den "perverse
klub" der driller halvårs mc-isterne i oktober..... Dig lover jeg aldrig at
drille igen Pernille... Amar kors.... :)

Studen
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=699
http://www.katana1135.dk/stumper.html

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 23-10-06 19:19

> [...]
> joiner den "perverse klub" der driller halvårs mc-isterne i oktober.....
> Dig lover jeg aldrig at drille igen Pernille... Amar kors.... :)

Pernilleee ??????????????????

mvh Jens
Sydals
(der ikke driller, men venter)

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-06 13:53

"Studen" <studen@gmail.com> wrote in

> [...]
> frem af jeres huller og drysse lidt salt i såret. Jeg mistænker Jer
> for, KUN at køre i vinterhalvåret for at kunne nyde denne perverse

HAHAHA klasse-kommentar !!!

Fra : Capstardk

Dato : 22-10-06 10:22

> [...]
> Nogen der tør gætte på en "deadline" for årets sidste køretur? Jeg mener,
> jeg har kørt et stykke tid ind i november de sidste 2 år uden salt på

For mig er det slut...
SV`eren skal i vinterhi nu og modificeres lidt.
Men har indkøbt en kinacykel til vinterkørsel, men det ser ud til at blive
en meget lang vinter da den kører ad h...... til

Mvh
Cap

Fra : Moller

Dato : 22-10-06 22:57

Studen skrev:
> Nogen der tør gætte på en "deadline" for årets sidste køretur?

   Når cyklen er skadet nok, eller sygehuset ikke vil udskrive en ;)
foreløbigt.

   VH
   Moller

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 23-10-06 00:33

"Studen" <studen@gmail.com> wrote in message
> [...]
> Nogen der tør gætte på en "deadline" for årets sidste køretur? Jeg mener,
> jeg har kørt et stykke tid ind i november de sidste 2 år uden salt på

Tjah - her køres der med 'sjukkerne så længe der er tørre veje, hvilket vil
sige på alle tørvejrsdage hele året, samt på dage med nedbør der ikke gør
vejene spejl- og sæbeglatte - saltet kan man altid vaske af efter endt tur.
Og næsen kan tøes op i en kop varm kaffe bagefter.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.bmwmc.dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 23-10-06 00:36

> [...]
> Nogen der tør gætte på en "deadline" for årets sidste køretur? Jeg mener,
> jeg har kørt et stykke tid ind i november de sidste 2 år uden salt på

Hvaeh..er mc'en da ikke til udendørs brug??? ;oD
Sorry - den lå lige til højrebenet!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Steen E.

Dato : 23-10-06 21:57

> Nogen der tør gætte på en "deadline" for årets sidste køretur?

Nattefrost midt i november kan forventes (det var der sidste år) med
saltning osv - Yamaha'en kommer ikke ud at køre mere i år når den
(snart) har fået skiftet olie, filtre og tømt karb's.

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Steen E.

Dato : 30-10-06 19:21

Nu! Så er Yamaha'en staldet op, det er jo sk***koldt, vådt og bli'r
nattefrost på onsdag. Vi ses til april

Fra : Steen Gruby

Dato : 30-10-06 19:28

On Mon, 30 Oct 2006 19:20:54 +0100, "Steen E."
<steen-e*fjernes*@ofir.dk> wrote:

Hej Steen.

>Nu! Så er Yamaha'en staldet op, det er jo sk***koldt, vådt og bli'r
>nattefrost på onsdag. Vi ses til april

Jeg, store kylling og frossenpind, følger dit eksempel.
Pasoline har været på gaden for sidste gang i år.
Tak for en god season til alle og på gensyn på de små veje når solen
igen får temperaturen op på tocifrede varmegrader

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-06 00:54

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tak for en god season til alle og på gensyn på de små veje når solen
> igen får temperaturen op på tocifrede varmegrader

Nej-nej-nej, i skal sq' da lige have Malerklemmen med på Søndag !

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen