Punktering af forhjul
Fra : Allan K. Poulsen

Dato : 21-10-06 18:08

Hej Alle,

Puha, jeg punkterede lige på forhjulet. Kommer kørende med omkring 150 km/t
på den nye fynske motorvej, da kværnen pludselig opfører sig fuldstændigt
tåbeligt. Jeg tænker hurtigt, at lortet er punkteret og må se at få dyret
ned i hastighed, uden panik... Derfor lod jeg den løbe farten af. Heldigvis
lige ved en afkørsel.

Jeg er dog lidt rystet pt. Sidder lige og får en kold. Det kunne da have
gået galt. Jeg øvede nedlægning i sving, lige inden mit motorvejseventyr,
der endte med en tur med Dansk Autohjælp.

Hyg jer alle.

Allan
Aprilia SL1000

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 22-10-06 02:49

"Allan K. Poulsen" <allanpoulsen@bmb.sdu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at få dyret ned i hastighed, uden panik... Derfor lod jeg den løbe farten

Nogen ide om hvad der var årsag til punkteringen.

mvh Jens
Sydals

Fra : Allan K. Poulsen

Dato : 22-10-06 13:55

"Jens Meldgaard" <dsl333271@vip.cybercity.dk> wrote in message

> "Allan K. Poulsen" <allanpoulsen@bmb.sdu.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen ide om hvad der var årsag til punkteringen.
>
> mvh Jens
> Sydals

Nix, men jeg piller frhjulet af i aften, så skal vi se løjer. Jeg må hellere
få skiftet dækket i morgen. Der kan jo stadig være et par gode mc-dage inden
december og inden saltning. I dag er jo en fantastisk dag. Det er lunt, og
vejene er tørre...

--

Mvh,

Allan

Fra : peter

Dato : 22-10-06 17:26

> Nogen ide om hvad der var årsag til punkteringen.

For høj hastighed, måske? :p

Fra : Allan K. Poulsen

Dato : 22-10-06 21:23

"peter" <pingo_FJERN_@hule.net> wrote in message

> For høj hastighed, måske? :p
Hehe, næppe. Så skulle det dækket være punkteret blot 10 minutter forinden.
Da var jeg ikke nået ned på ovenfor nævnte hastighed

Nuvel, jeg har afmonteret hjulet, og kan ikke finde større huller. Jeg får
dækket skiftet i morgen. Så får jeg nok se, hvad der er sket.

--

Mvh,
Allan

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-10-06 21:26

"Allan K. Poulsen" <allanpoulsen@bmb.sdu.dk> writes:

> [...]
> punkteret og må se at få dyret ned i hastighed, uden panik... Derfor
> lod jeg den løbe farten af. Heldigvis lige ved en afkørsel.

Den sidste forhjulspunktering jeg hørte om herinde var også på en
Aprilia: <http://dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=1179>
<http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/f8b1c99e17a8d938/e7faf6ea4ca0f09c>

Det er nok tilfældigt, men lidt pudsigt alligevel.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Allan K. Poulsen

Dato : 23-10-06 20:13

"Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Det er nok tilfældigt, men lidt pudsigt alligevel.

Tak Jes, det må jeg nok sige. Jeg formåede dog lige at holde kværnen på ret
køl, men man kan roligt bruge ord som levende og uberegnelig om
køreegenskaberne, når luften sidder foroven i dækket.

Jeg håber, at det tilfælde at det er Aprilia. Jeg er sikker på, at det er al
den vildskab der bliver overført til fordækket, som der desværre ikke kan
holde til det

--

Allan

Fra : Kent Nielsen

Dato : 29-10-06 08:56

> Tak Jes, det må jeg nok sige. Jeg formåede dog lige at holde kværnen på
> ret køl, men man kan roligt bruge ord som levende og uberegnelig om
> køreegenskaberne, når luften sidder foroven i dækket.

Ka´ den ikke køre på baghjul, sådan en ?

Kent Nielsen

Fra : Allan K. Poulsen

Dato : 30-10-06 21:53

$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...

> Ka´ den ikke køre på baghjul, sådan en ?
>

> --
> Mvh
> Kent Nielsen

Det kan den snildt. Den kommer selv op, blot man giver et solidt vrid i
håndtaget. Overvejede det også et kort sekund, men tænkte så på, hvorledes
landingen ville blive

/Allan

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 30-10-06 22:33

> [...]
> håndtaget. Overvejede det også et kort sekund, men tænkte så på, hvorledes

Hej Allan
Fik vi nogensinde grunden til punkteringen?

mvh Jens
Sydals

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-10-06 22:05

> [...]

> på ret køl, men man kan roligt bruge ord som levende og uberegnelig
> om køreegenskaberne, når luften sidder foroven i dækket.

Ja, jeg kan forestille mig hvor ubehageligt det må have været :-/

> Jeg håber, at det tilfælde at det er Aprilia. Jeg er sikker på, at
> det er al den vildskab der bliver overført til fordækket, som der
> desværre ikke kan holde til det

Hehe, jow Eller også bliver der tabt for mange søm og skruer på
motorvejene :-/
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R