Flemming Disc skrev:
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:453a751e$0$12621$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Armand.
>> (hvis kørekort er fra dengang at et 120/80 bagdæk var vildt flabet)
>
> Og hvor du løb rundt og "sagde" "Hvem fanden er Harley Davidson"
>
Mnjarh :-/
Der kørte da et par stykker her i den østjydske provinsflække. Bl.a. var
jeg, i min sene knallert-tid vildt imponeret over en blå sportster hvis
residens jeg tilstræbte at lægge min og Puch'ens vej forbi
Derudover var der en der kørte Electra Glide i et års tid, endsamt hans
makker der forsøgte at matche med en Aermacchi/HD offroader; men som for
MV m.fl. af nutidige mærker befandt de sig i en klart uopnåelig liga som
man nok kiggede efter men ikke betænkte videre!
At jeg så, da jeg kom i smedelære, erfarede at pågældende sportsters
ejer vedvarende var i bekneb for folk der kunne svejse hans
koblings-dæksel som blev trådt i stykker af en primitivt lejret
kickstarter-aksel, flyttede lidt ved min ellers uforbeholdne benovelse
over $-cyklerne!
Men dengang var dækbranchen i sin grøde omkring lavprofildæk til
motorcykler og en 4"-18" bagdæk var meget almindeligt set på selv større
motorcyklers baghjul (deriblandt vel også HD?), I forhold til et
firetommer-dæks bredde af ca 100mm vár et 120/80 vildt bredt og ikke
mindst rundt!!
--
Armand.
(der tydeligt husker sit første dækskifte til et "lorte Metzeler" der
fik motorcyklen til på det nærmeste at vælte rundt om hjørnerne -
Springet tilbage til normale tilstande fra det totalt firkantet
nedslidte originalt monterede Yokohama var for markant til at jeg
tiltroede Metzeler noget som helst)