Varme i støvlerne
Fra : Niels Madsen

Dato : 15-10-06 21:26

Hej !
Hvem ved hvor man køber elvarme til støvlerne ,(jeg ved det findes)Det er
noget med man har et varmelegme man putter i støvlerne med elkontakt
tilsluttes mcèns 12 volt.
Niels

Fra : Steen Gruby

Dato : 15-10-06 23:13

On Sun, 15 Oct 2006 22:26:10 +0200, "Niels Madsen" <nca@adslhome.dk>
wrote:

Hej Niels

>Hvem ved hvor man køber elvarme til støvlerne ,(jeg ved det findes)Det er
>noget med man har et varmelegme man putter i støvlerne med elkontakt
>tilsluttes mcèns 12 volt.

Jeg ved ikke om de findes, men jeg sidder med et smøret grin og et
billede fra Joe Bar Team på nethinden - Der hvor hele ekvipagen går op
i flammer pga. elektriske sæde- og håndtagsvarmere - Og tænker på
ristede pølser ))
Undskyld

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 15-10-06 23:13

"Niels Madsen" <nca@adslhome.dk> writes:

> Hej !
> Hvem ved hvor man køber elvarme til støvlerne ,(jeg ved det findes)Det er
> noget med man har et varmelegme man putter i støvlerne med elkontakt
> tilsluttes mcèns 12 volt.

http://www.gerbing.com/home/motorcycle.html

Jeg er dog ikke sikker på om de har en dansk/europæisk importør.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Anders Majland

Dato : 16-10-06 08:32

Mener at have set dem på www.touring.se

Fra : Per Svein Moland

Dato : 18-10-06 19:38

Gerbing har norsk importør. URL er http://www.mc2k.no/gerbing/index.htm .

--
psm
OTC#335

Sport Touring - "Relaxing as fast as you can."
Adventure Touring - "Sport Touring as dirty as you can."
Cruising - "Posing as loud as you can."
Touring - "Trying to stay awake as comfortably as you can."

Fra : Western

Dato : 16-10-06 10:13

"Niels Madsen" <nca@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvem ved hvor man køber elvarme til støvlerne ,(jeg ved det findes)Det er
> noget med man har et varmelegme man putter i støvlerne med elkontakt

Jeg købte et sæt hos Touring Dress tilbage omkring 1980. En varmetråd var
"indvævet" i et sæt filtsåler, og afhængigt af hvilken vej man vendte
sålerne kunne man blive kogt i egen fodsved eller ristet. Der var ingen
termostat, kun tænd/sluk.

Jeg brugte dem stort set aldrig, for fødderne frøs jeg sjældent om.

Ved ikke hvor sådan noget købes i dag.

mvh.

Leif Westen

Fra : Kent

Dato : 16-10-06 11:10

Niels Madsen skrev:
> [...]
> Hvem ved hvor man køber elvarme til støvlerne ,(jeg ved det findes)Det er
> noget med man har et varmelegme man putter i støvlerne med elkontakt

BMW laver såler med batterier, så afhængig af turens længde kan det
blive en kold fornøjelse.

http://www.bmw.dk/mc/
Gå ind under Kæreudrustning, Accessoirer, Thermokomfort såler. Prisen er
kr. 1.400.

Men så er det måske bedre med et par ekstra store støvler og flere par
sokker.

--

Kent

Fra : Jakob

Dato : 16-10-06 11:26

http://www.clomet.it/ laver bl.a. sokker med varme i.

http://handiskiing.dk/toej/clomet

--
Jakob, 748SP+749S

Fra : Mikael Klynder

Dato : 16-10-06 18:45

> [...]
> Hvem ved hvor man køber elvarme til støvlerne ,(jeg ved det findes)Det er
> noget med man har et varmelegme man putter i støvlerne med elkontakt

Har set dem i flere jagtbutikker. Hvis de ikke lige har dem, kan de helt
sikkert skaffe dem. Det er nemlig rigtig rart, når man sidder ude på fjorden
og venter på en and!

Mvh Mikael

Fra : Sts, Honda driver

Dato : 17-10-06 18:30

Vi skal nok over i ski udstyrs verden !

Jeg har set et system som så ok ud, det var en sål med el-varme! men mere
hjælp kan jeg ikke komme med.

Mange gas" hilsner her fra, Stefan

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Anders Majland

Dato : 17-10-06 20:47

> Jeg har set et system som så ok ud, det var en sål med el-varme! men mere
> hjælp kan jeg ikke komme med.

Min erfaring med vinterkørsel er at det er tæene der godt kan tåle lidt
hjælp til at holde varmen - så jeg tror ikke at hele sålen behøver varme.

Fra : Niels Pein

Dato : 17-10-06 22:22

"Anders Majland" skrev ...

> Min erfaring med vinterkørsel er at det er tæene der godt kan tåle lidt
> hjælp til at holde varmen - så jeg tror ikke at hele sålen behøver varme.

Ligesom den der kedelige med at passe på hørelsesn og bruge ørepropper for
ellers kan man på langt sigt få problemer (tinnitus), så kan jeg også
anbefale at man passer på sine knæ ved vinterkørsel.

Man mærker hurtigt hvis man fryser om tæerne eller fingrene, men knæene kan
blive hamrende kolde uden man egentlig føler det er ubehageligt. Men heri
ligger faren, for det kan være usundt på langt sigt at få sine knæ kraftigt
nedkølet ofte.

Jeg har kørt meget vinterkørsel da jeg var yngre, og kører stadig året rundt
hvis jeg har lyst, men jeg er begyndt at få problemer med mine knæ, og jeg
er "kun" årgang 1964, så det er lidt vel tidligt Om det skyldes vinterkørsel
på MC (i utilstrækkelig beklædning) ved jeg ikke, men mange mener at det kan
være synderen. Jeg har ingen problemer med andre led i kroppen.
Og det er rigtigt træls at have problemer med knæene, for man er egentlig
ret afhængig af at gå på sine ben til dagligt.

Beklager at jeg kommer her med et sådan lidt nederen indlæg. Jeg vil nødigt
fratage folk lysten til at køre MC, også om vinteren. Men tag nu nogle
fornuftige forholdsregler.
--
Mvh. Niels

Fra : Anders Majland

Dato : 18-10-06 07:34

> Men heri ligger faren, for det kan være usundt på langt sigt at få sine
> knæ kraftigt nedkølet ofte.

Ja der skal ordenligt beklædning til hvis det skal være sjovt at køre
vinterkørsel - for det er vel de færreste der synes det er sjovt at
fryse.... Nu har jeg mest kørt på maskiner hvor der har været rimelig læ for
knæene - Mest udtalt på scootren men også xt600 teneren giver nogen lå med
den store tank - Det sammen med mc bukser med foer or knæbeskyttelse har
gjort at jeg ikke har haft kolde knæ når jeg er noget frem. Har det været
koldt har jeg også ofte skiundertøj og et par alm under...

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-10-06 22:38

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> writes:

> [...]
> ubehageligt. Men heri ligger faren, for det kan være usundt på langt
> sigt at få sine knæ kraftigt nedkølet ofte.

Den er jeg bange for at jeg kan bekræfte. Da jeg var 16-17 år kørte
jeg dagligt 2x30 km på en ynkelig, lovlig scooter (så meget hader jeg
busser), og det var bare i cowboybukser. Siden hen har der ikke
skullet drabeligt til før jeg får fornemmelsen af at overbelaste
knæene. Løb er ikke noget problem, men fodbold er ståen med bøjede ben
(a la offroad-kørsel) kan godt blive ubehageligt :-/ ...og jeg er kun
24

Men ok, det kan selvfølgelig også skyldes noget andet.

Dette er jo i øvrigt en glimrende lejlighed til at minde folk om at
fingrene også har meget lidt godt af at fryse (det giver gigt). Nogle
ordentlige trefingrede luffer (f.eks. Helds fra Louis) gør
underværker, og kombineret med varmehåndtag skal det være temmeligt
koldt før man fryser fingrene. Efter at have fået lufferne og
sommetider brugt sommerhandsker på kolde dage alligevel blev jeg
faktisk overrasket over hvor meget mine fingre tidligere har frosset.

....og ja, jeg ved godt at jeg lyder som en 80-årig, men folkens, tænk
nu over det alligevel
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-10-06 21:23

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Sæson-aktuel dumsmart spørgsmål: Snaps, mon?

Høhøhø, godt klippet Sjovt som visse hændelser har det med at gro
fast i hovedet på folk

--
mvh Jes Vestervang (der finder det for galt at svagdrikkere tillader
sig at gøre grin med dem, der tager sin tørn og falder i kamp @

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-10-06 22:35

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> writes:

> "Jes Vestervang" skrev ...

> Men så må jeg vel godt gøre grin med dig, ikk'?

Lad gå

> Kom jeg mon nogensinde igennem hele skabet med Juleøl dengang jeg forsøgte
> det? Husker ikke helt ....
> Den fik eller tricket med det bøjede sugerør for at spare tid. Caramba hvor
> en øl kommer hurtigt ned på den måde.

Jeg kan ikke engang huske om jeg prøvede det samme "Men det er jo
også længe siden" - det må være det

> Lidt trist at jeg har været "out of the loop" et par år nu. Håber kalenderen
> passer i år. Traditionen holder vel stadig, eller ...?

Den er vist gået lidt i stå, eller også har jeg sovet i timen. Det
kunne ellers være sjovt at genoptage i år, men december plejer at være
lidt hektisk for midt vedkommende. Det er dog sidste studieår, så
fremtiden ser lysere ud
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 20-10-06 18:50

Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> writes:

> [...]
> kunne ellers være sjovt at genoptage i år, men december plejer at være
> lidt hektisk for midt vedkommende. Det er dog sidste studieår, så

Fordi man får meget bedre tid når man bliver arbejdsramt? *fnis*

Bare se hvor lidt Bager skriver herinde efter han fik job for et par
måneder siden.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-10-06 22:00

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Fordi man får meget bedre tid når man bliver arbejdsramt? *fnis*

Jeg var rundt hos nogle forskellige firmaer forleden, og der
insisterede de på at der var 37 timers uger. Om ikke andet, så i
gennemsnit. Men ok, det kan selvfølgelig også virke som voldsomt hvis
man strækker sit studie over det meste af et årti som i øboere har for
vane at gøre

> Bare se hvor lidt Bager skriver herinde efter han fik job for et par
> måneder siden.

Hmm. *LALALALALALA* Jeg kan ikke høre dig!
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 20-10-06 22:23

Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> writes:

> Jeg var rundt hos nogle forskellige firmaer forleden, og der
> insisterede de på at der var 37 timers uger. Om ikke andet, så i
> gennemsnit.

Til gengæld skal de 37 timer sikkert lægges nogenlunde indenfor normal
arbejdstid i modsætning til meget at den tid jeg brugte på studiet da
jeg var studerende. Dengang var det ikke noget problem at bruge en
hverdag i klubben på at skrue MC. Den går ikke længere for mit
vedkommende. Til gengæld er motorcyklen blevet opgraderet

> Men ok, det kan selvfølgelig også virke som voldsomt hvis
> man strækker sit studie over det meste af et årti som i øboere har for
> vane at gøre

Noget skal der jo til for at have råd til at betale husleje,
motorcykel, øl osv. Man kan jo ikke leve af SU. Jeg kan i hvert fald
ikke. Jeg brugte i øvrigt "kun" 7 år (hvoraf jeg har haft job ved
siden af studiet de 5½ år), just for the record!

> Hmm. *LALALALALALA* Jeg kan ikke høre dig!

Ha, der fik jeg dig.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-10-06 23:00

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Til gengæld skal de 37 timer sikkert lægges nogenlunde indenfor
> normal arbejdstid i modsætning til meget at den tid jeg brugte på
> studiet da jeg var studerende.

Hos Danfoss lyder det til at være ret almindeligt lige at tage en halv
dag fri, hvis vejret var godt og der ikke var møder i
vejen. Ihvertfald dem i den afdeling jeg laver projekt med.

> Dengang var det ikke noget problem at bruge en hverdag i klubben på
> at skrue MC. Den går ikke længere for mit vedkommende.

Det lyder da også temmeligt hyggeligt, men helt så afslappet er det nu
heller ikke heroppe. Udover at lege kaffeklub og spille dumme spil er
der ikke så meget andet at lave end at studere... og det kalder de et
universitet? Tsk!

> Til gengæld er motorcyklen blevet opgraderet

Det har også noget at sige. Jeg overvejer også lidt at anskaffe mig en
kilofazer, når der begynder at ryge penge ind. Den knapt så rationelle
side af mig skriger efter en KTM Superduke, men den er huleme dyr.

> Noget skal der jo til for at have råd til at betale husleje,
> motorcykel, øl osv. Man kan jo ikke leve af SU. Jeg kan i hvert fald
> ikke.

Ditto. (Stats-)Studielån det meste af tiden kombineret med
feriearbejde har måttet gøre det for mig.

> Jeg brugte i øvrigt "kun" 7 år (hvoraf jeg har haft job ved siden af
> studiet de 5½ år), just for the record!

Jaja

> Ha, der fik jeg dig.

Jow. Men der er jo også nogen der holder computerroderiet til
arbejdstiden i en eller anden grad, og med et rigtigt arbejde bør man
jo ikke rode på usenet (afhængigt af hvordan man aflønnes). Det kan jo
have undermineret Bagers usenet-tid, så med det argument har jeg måske
reddet den halvt i land
--
mvh Jes Vestervang (der bruger alt for meget tid ved computeren, men
sådan er det jo når man er garageløs bybo :-/) @ FZS600 @ DT125R