Hævning af bagenden på SV1000
Fra : Anders

Dato : 15-10-06 07:03

Hej Ng.

Louis.de har et kit til at hæve røven på mc'r med.
Kunne godt tænke mig at gøre det på min SV1000 her til vinter for at den
komme til at se lidt mere street fighter agtig ud, sammen med de andre
projekter der er på den.

Men er der nogen der ved om det forringer køreegenskaberne? Har en ide
om at det må have en eller anden form for indflydelse, især i sving.

Nogen der ved noget om dette??

Vh Anders

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-10-06 07:34

Anders skrev:

> Men er der nogen der ved om det forringer køreegenskaberne? Har en ide
> om at det må have en eller anden form for indflydelse, især i sving.

Den bliver mere "nervøs"/ styrevillig - "falder" ind i sving...
Hans
http://kortlink.dk/2rrz

Fra : Anders

Dato : 15-10-06 08:38

Hans Paulin (6310) wrote:
> Den bliver mere "nervøs"/ styrevillig - "falder" ind i sving...

Så det vil sige, den går nemmere ind i sving, og er lettere at lægge ned
i svingene?

Vh Anders

Fra : Capstardk

Dato : 15-10-06 09:10

"Anders" <moga@sprit.dk> skrev i en meddelelse

> Så det vil sige, den går nemmere ind i sving, og er lettere at lægge ned
> i svingene?
>
> Vh Anders
Hej
Har selv lige bestilt et sæt til min SV650 og så bliver indmaden i forgaflen
også skiftet så den bliver super

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 15-10-06 09:15

nemmere/lægger sig næsten selv ned... bliver lidt ustabil ved højfart, men
det kan dæmpes med en styrdæmper....
gjorde det på min gl bandit 600, var alle pengene værd..
Johan

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-06 08:51

Hans Paulin (6310) skrev i meddelelsen
<4531d6b3$0$84016$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...

>Den bliver mere "nervøs"/ styrevillig - "falder" ind i sving...

Mere styrevillig ja, hvad den måske godt kan tåle, SV'en er i hvertfald en
anelse tungere styrende end "fie", men..... SV er standard udstyret med
styredæmper, og det tyder på at den allerede har skullet have hjælp mod
nervøsitet, og at den kunne blive meget nervøs ved en ændring af geometrien
:-/

Overvej at lave et "hævningssæt" til bagerste del af stellet i stedet.

mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Hekto

Dato : 17-10-06 12:45

Orla Pedersen formulated the question :
> [...]
> nervøsitet, og at den kunne blive meget nervøs ved en ændring af geometrien

Rygters Bureau meddeler ihvertfald at den nøgne
udgave er en smule levende ved højere
hastigheder. Styrdæmperen er der - men er ikke
det mest avancerede på den front. Brugte næsten
nye SV-dæmpere kan erhverves på Ebay til ca.
50,-. Så de er ikke i høj kurs. Satser dog på at
den kan hjælpe lidt på pøllefanten over 130, hvor
den 'svømmer i høj sø' ihvertfald med den
nuværende dæk/hjul-montering.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : John Ravn

Dato : 15-10-06 19:41

Vil det sige den begynder at køre lige så godt som lillebror sv650s?
Mvh John

John Ravn
Lindeengen 97
2740 Skovlunde
tlf. nr. 44840701

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 15-10-06 11:35

> [...]
>
> Men er der nogen der ved om det forringer køreegenskaberne? Har en ide om
> at det må have en eller anden form for indflydelse, især i sving.

Jeg kender ikke til SV 1000 som sådan, men vær opmærksom på, at
sidestøttefoden, hvis den da sådan en, nok bliver for kort når bagenden
hæves.
Var det ikke en mulighed at sænke forenden istedet? Og måske billigere?
(Så bliver støttefoden godt nok for lang)
hilsen Matthias

Fra : Capstardk

Dato : 15-10-06 11:43

> [...]
> Var det ikke en mulighed at sænke forenden istedet? Og måske billigere?
> (Så bliver støttefoden godt nok for lang)

Hej
Det havde jeg godt nok ikke tænkt på, men kan da fikses
/Casper smed