Ganske kort
Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 14-10-06 12:23

Hej alle
Jeg har hørt at man skal stille sin MC i vinterstald, da forsikringen ikke
dækker om vinteren.
Min police ligger i banken, så prøver lige her, om der skulle være en venlig
sjæl der vil fortælle om det er sandt, og i givet fald, hvornår er det
"SIDSTE FRIST?

John
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1071

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-06 12:32

> Min police ligger i banken, så prøver lige her, om der skulle være en
> venlig
> sjæl der vil fortælle om det er sandt, og i givet fald, hvornår er det
> "SIDSTE FRIST?

Sandsynligvis er det sådan at din ansvarsforsikring stopper dækning fra
1.nov og din evt. kasko dækker tyveri og brand under opstalding. Hvis vejret
holder kan du uden problemer ringe til dit selskab og bede dem om at
forlænge din ansvar med f.eks. en måned.

Fra : flopper

Dato : 22-10-06 11:39

> [...]
> vejret holder kan du uden problemer ringe til dit selskab og bede dem om
> at forlænge din ansvar med f.eks. en måned.

Næppe. Kan i hvertfald ikke forestille mig, at lovgivningen accepterer at
der er plader på et køretøj der ikke er ansvarsforsikret! såeh tjek den
police en gang til.

Fra : Janner

Dato : 14-10-06 12:35

"John Senius-Jørgensen" <slettesførstjsj@senius.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Min police ligger i banken, så prøver lige her, om der skulle være en
> venlig sjæl der vil fortælle om det er sandt, og i givet fald, hvornår er

Æhh se det kommer jo ganske enkelt an på hvor og hvordan du er forsikret ..
Så det er der ikke ngoet svar på.

/Jan

Min Aprilia er forsikret i tryg og der dækker forsikringen ikke i dec, jan
og feb så der skal den stå inde.

/Jan

Fra : Moller

Dato : 14-10-06 14:53

Janner skrev:

> Min Aprilia er forsikret i tryg og der dækker forsikringen ikke i dec, jan
> og feb så der skal den stå inde.

   Ja, den dækker ikke ved kørsel, men den dækker ved tyveri og brand hvis
den er kasko forsikret hele året. Og der er ikke krav om den skal være
indefor osv... det er kun om man vil ha den er piv rusten til foråret og
skal fikses for at starte igen, eller om der bare skal monteres batteri
og så ud og køre igen :)

   Ansvars forsikringen gælder helårligt på nogen, og andre ikke..

   VH
   Moller

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 14-10-06 15:46

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> så ud og køre igen :)
>
> Ansvars forsikringen gælder helårligt på nogen, og andre ikke..

Hvis der er nummerplade på mc-en, så er den også ansvarsdækket. Det er ikke
muligt at have et køretøj indregistreret uden ansvar.
Hilsen Matthias

Fra : Moller

Dato : 14-10-06 17:14

Matthias H Matthiessen skrev:

> Hvis der er nummerplade på mc-en, så er den også ansvarsdækket. Det er ikke
> muligt at have et køretøj indregistreret uden ansvar.
> Hilsen Matthias

   Så de 200Kr. ekstra jeg betaler til TopSnot årligt er ren fup og humbug
???? for vinter ansvar ?

   VH
   Moller

Fra : Bo Nielsen

Dato : 16-10-06 16:32

> Så de 200Kr. ekstra jeg betaler til TopSnot årligt er ren fup og humbug
> ???? for vinter ansvar ?

Kommer vel an på hvad der står i betingelserne? Man kunne godt forestille
sig, at nogle selskaber går ud fra der sker flere uheld med vinter-kørere,
og derfor vil ha' ekstra for det?

ScooterBo
(godt 700,- for helårlig ansvar hos GF på YBR'en)

Fra : Leif Poulsen

Dato : 14-10-06 18:05

"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis der er nummerplade på mc-en, så er den også ansvarsdækket. Det er
> ikke muligt at have et køretøj indregistreret uden ansvar.
> Hilsen Matthias

Den holder ikke helt Matthias........

Man kan godt have nummerplade på i vinterhalvåret uden at der er dækning på
ansvarsforsikringen.

Hvis man så kører alligevel, hæfter selskabet for eventuelle ansvarsskader,
men har regres mod ejeren

Leif

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 14-10-06 18:26

"Leif Poulsen" <lbp@RE-MOVEtiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på ansvarsforsikringen.
>
> Hvis man så kører alligevel, hæfter selskabet for eventuelle
> ansvarsskader, men har regres mod ejeren

Du modsiger dig selv. Læs lige hvad du selv skriver.
Hvis ansvarsforsikringen ikke er tegnet eller bliver opsagt, vil
motorkontoret sørge for at inddrage nummerpladen hvis du ikke selv afleverer
den.
Derfor, hvis der er nummerplade på, så er der også ansvarsdækning. Hvad
forsikringen gør i tilfælde af en skade er motorkontoret helt ligeglad med.
Hilsen Matthias

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-06 22:54

Jeg citerer lige min police hos Lloyds:

Stilstandsdækning er gældende for perioden 01-11 til 31-03. I denne periode
må motorcyklen ikke benyttes som køretøj, idet den lovpligtige
ansvarsforsikring er ude af kraft i stilstandsperioden. I stilstandsperioden
er der endvidere kun dækning for brand og tyveri.

citat slut.

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-06 09:20

Bongo skrev i meddelelsen
<45315c77$0$12690$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
>må motorcyklen ikke benyttes som køretøj,

>**idet den lovpligtige ansvarsforsikring er ude af kraft i

Og det må de ikke, det er ulovligt med mindre at de/forsikringsselskabet
opbevarer nummerpladen. :-|

Derimod kan Du sagtens lave aftale med forsikringsselskabet om ikke at køre
i den periode, og om hvilke sanktioner at der er hvis at Du alligevel kører.
Men ansvarsdækning ér der, alt andet er ulovligt.

mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 15-10-06 10:13

klip

> Og det må de ikke, det er ulovligt med mindre at de/forsikringsselskabet
> opbevarer nummerpladen. :-|

Selv om nummerpladen er opbevaret af forsikringen, så mc-en stadig
ansvarsdækket. Ellers kan man ganske enkelt ikke have den indregistreret. Og
den er indregistreret lige ind til pladen afleveres på motorkontoret.

> [...]
> kører.
> Men ansvarsdækning ér der, alt andet er ulovligt.

Fulstændig korrekt.

Hilsen Matthias

Fra : kc

Dato : 15-10-06 09:21

> Stilstandsdækning er gældende for perioden 01-11 til 31-03.

Du må betale meeeget lidt i forsikring når du har kørselsforbud i 5 mdr af
året 12 mdr.

KC

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-06 12:01

> Du må betale meeeget lidt i forsikring når du har kørselsforbud i 5 mdr af
> året 12 mdr.

ca. 2900kr Kasko + ansvar, men jeg havde en skade til 60k i sommers så de
knaldede en tusse oveni fremover.

Fra : Armand

Dato : 15-10-06 20:08

Bongo skrev:

> ca. 2900kr Kasko + ansvar, men jeg havde en skade til 60k i sommers så de
> knaldede en tusse oveni fremover.

Jeg tror at du overså sarkasmen over det der for de fleste af os virker
som en skrive fejl: Normalt er vinterperioden fast á dec-jan-feb,
hvilket vil sige fra og med 1/12 til 1/3. Din angivelse svarer til fem
hele måneder, hvilket ér en stor del af årets sølle 12 måneder :-|

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-06 21:33

> [...]
> vil sige fra og med 1/12 til 1/3. Din angivelse svarer til fem hele
> måneder, hvilket ér en stor del af årets sølle 12 måneder :-|

Det har jeg ikke været opmærksom på, det sætter jo forsikringen i et noget
andet lys :|

Fra : Armand

Dato : 15-10-06 21:50

Bongo skrev:

> Det har jeg ikke været opmærksom på, det sætter jo forsikringen i et noget
> andet lys :|

- - - Hvilket forøvrigt er en af de kæmpe uigennemsigtigheder omkring
kasko-præmier!
F.eks. skal man (som nævnt andetsteds i tråden) lægge 25% til TopDK's
årspræmie hvis man vil køre hele vinteren igennem, og for at sammenligne
med f.eks. GF bliver man nødt til at tage dét udgangspunkt eftersom GF
på modsatte vis tilbagebetaler af årspræmien alt efter hvor længe man
måtte vinteropstalde
Læst mellem disse liner skal også findes at hvis man vitterligt ikke
kører fem måneder af året (hhv. længere periode end dec-mar), så er GF
m.a. sikkert dem de i praksis bliver billigst

--
Armand.

--
Armand.

Fra : kc

Dato : 16-10-06 13:11

> [...]
> vil sige fra og med 1/12 til 1/3. Din angivelse svarer til fem hele
> måneder, hvilket ér en stor del af årets sølle 12 måneder :-|

Netop
Men det fik mig til at hive min forsikring frem og læse hvad der står "og
ikke står." Men det ville være dejligt hvis jeg kan aflevere pladen hos
forsikringen netop i vinter og få nogle af pengene tilbage men jeg har en
mistanke om at det er de klausuler, der står om. Jeg skiftede selskab i
foråret og var mere fikseret på prisen.
Lige når jeg kigger er der ingen begrænsninger, men de skriver godt nok
klausuler 90 og 92 men mine forsikringsvilkår går kun til 14, puha, det kan
være jeg ikke må køre om sommeren Jeg må lige ringe til dem
Men det kunne måske være en god idé også for jer andre her i løbet af
vinteren at læse hvad der står i jeres forsikringsparpirer

KC

Fra : kc

Dato : 16-10-06 14:03

> [...]
> Men det kunne måske være en god idé også for jer andre her i løbet af
> vinteren at læse hvad der står i jeres forsikringsparpirer

Snakkede lige med forsikringen, og fik at vide at der var ikke noget med at
aflevere pladen i vinter månederne men hvis jeg skrev under på jeg ikke
kørte skal jeg kun betale 25 % i præmie i de måneder.
Så det var godt jeg lige ringede, det giver en hel anden pris da jeg kun
kører ca 1 maj- 1 oktober så bliver min forsikring næsten billig( håber ikke
min forsikringsmand læser med her) jeg betaler 3600 KR om året nu så der
bliver til en ekstra julegave til "Barnet"
Og Klausulerne var noget med selvrisiko, og som jeg havde på en alm.
udprintet papir, de forsikrer vist normalt ikke mc'er derfor stod der ikke
noget i deres forsikringsvilkår.

Så jeg skriver det lige igen, CHEK JERES FORSIKRING DER ER MÅSKE PENGE AT
SPARE. ))))))))))))))))

KC

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-06 14:04

> [...]
> Men det kunne måske være en god idé også for jer andre her i løbet af
> vinteren at læse hvad der står i jeres forsikringsparpirer

Jeg føler mig ihvertfald røvrendt når forsikringen fremstå som billig og
samtidig ikke holder sig til praksis mht. stilstand. Noget andet der pisser
mig af er at, i mange selskaber har man en friskade efter at have været
elite bilist i mange år. I mit tilfælde skadefri i ca. 20år. Jeg bliver så
hos Lloyds straffet for et uheld hvor jeg godt nok var alene, men uden
skyld. Det kan kun føre til en voldsom trang til at skifte selskab.

Fra : Anders Majland

Dato : 16-10-06 14:14

> Jeg bliver så hos Lloyds straffet for et uheld hvor jeg godt nok var
> alene, men uden skyld. Det kan kun føre til en voldsom trang til at
> skifte selskab.

Øeh - gælder det ikke de fleste selskaber - Altså at hvis der ikke er en
kendt skadevolder belastes ens ancienitet ...

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-06 15:35

> Øeh - gælder det ikke de fleste selskaber - Altså at hvis der ikke er en
> kendt skadevolder belastes ens ancienitet ...

Det er da muligt, men der er stadig friskaden tilbage.

Fra : Anders Majland

Dato : 17-10-06 07:26

> Det er da muligt, men der er stadig friskaden tilbage.

På en mc-kasko ? Det er da vis temmelig langt melem selskaber der tilbyder
det ...

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-06 05:50

> På en mc-kasko ? Det er da vis temmelig langt melem selskaber der tilbyder
> det ...

Hej
" Friskade" er det det samme som fast præmie, for det har jeg hos Tryk.

Hygge PD CBR1100t

Fra : Peter

Dato : 19-10-06 19:05

"Poul Dam" <pouldamhyggeadslhome.dk> wrote in message

> "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse

> Hej
> " Friskade" er det det samme som fast præmie, for det har jeg hos Tryk.

Nej, ved "friskade" betaler man ikke selvrisiko.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Bo Nielsen

Dato : 16-10-06 16:33

"Bongo" <news.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ansvarsforsikring er ude af kraft i stilstandsperioden. I
> stilstandsperioden er der endvidere kun dækning for brand og tyveri.

Noget lignende for Banditten hos GF.

ScooterBo

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 14-10-06 12:40

Hej igen.
Jeg kan forstå ud fra svarene, at jeg hellere må gå i bankboksen, og
kontrollere det selv.
Jeg siger så mange tak for svarene.

Fra : Studen

Dato : 14-10-06 23:59

"John Senius-Jørgensen" <slettesførstjsj@senius.dk> wrote in message
> Hej igen.
> Jeg kan forstå ud fra svarene, at jeg hellere må gå i bankboksen, og
> kontrollere det selv.
> Jeg siger så mange tak for svarene.

Hej John

Du kunne alternativt ringe til dit forsikringsselskab og høre... Det tror
jeg, jeg ville gøre. Jeg tror egentlig også, at jeg ville opbevare min
forsikringspolice i en mappe i mit hjem, men sådan er vi alle så forskellige
;)

Jeg har ansvar ved GF-forsikring, og hos dem, er det standard, at man
betaler for hele året. Man skal altså med andre ord selv indlevere sin plade
til dem (GF), hvis ikke vil betale for vinterperioden (det koster så 100kr i
gebyr)

---
Mvh
Stud
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=699
http://katana1135.dk/stumper.html

Fra : Jan A Jensen

Dato : 15-10-06 08:29

> [...]
> Hej igen.
> Jeg kan forstå ud fra svarene, at jeg hellere må gå i bankboksen, og

eller fortælle her hvad forsikrings selskab du bruger så der er noget
konkret at fortælle om..

selskaberne har jo ikke samme betingelser.. i Topdanmark skal mc'en holde
stille fra 1/12 - 1/3
og hvis man ikke vil det kan man betale 25% ekstra og så må man køre alle 12
måneder.!!

--
Jan A Jensen.
http://www.mccustomclubaalborg.dk

Fra : "Spellwc

Dato : 16-10-06 08:52

John Senius-Jørgensen skrev:
> [...]
> Min police ligger i banken, så prøver lige her, om der skulle være en
> venlig sjæl der vil fortælle om det er sandt, og i givet fald, hvornår

Jeg har arbejdet indenfor forsikring i næsten 46 år. Tidligere kunne man
aflevere sin nummerplade til selskabet og få præmiefritagelse (eller
stilstandsforsikring i perioden), og det var i øvrigt ligegyldigt, om
det var en bil eller en Mc. Men det var en voldsom administration
specielt for alle de Mc'er, hvor ejeren naturligt nok ikke ønskede at
køre om vinteren. Derfor konstruerede man en dækning, der undtog kørsel
december, januar og februar. Præmien blev reduceret tilsvarende.
Der er korrekt, at selskabet skal dække, hvis man alligevel kører og
laver skade i den periode, men så gør man regres overfor ejeren.

En evt. kaskoforsikring dækker kun brand og tyveri i perioden. Jeg kan
ikke svare på, det er alle selskaber, der følger den nævnte praksis med
ikke at modtage nummerplader.

--
Venlig hilsen

Leif Wassar
www.wassar.dk

Fra : kc

Dato : 16-10-06 13:15

". Derfor konstruerede man en dækning, der undtog kørsel
> december, januar og februar. Præmien blev reduceret tilsvarende.
> Leif Wassar

Det var en god drøm du havde den nat

KC

Fra : Armand

Dato : 16-10-06 18:26

kc skrev:
> ". Derfor konstruerede man en dækning, der undtog kørsel
>
> Det var en god drøm du havde den nat

Jup!
Det var Top-DK der introducerede systemet med obligatorisk lav-sæson og
dermed følgende afskaffelse af den ellers sædvanlige
plade-afmontering-og-afleverings rutine. Men man gjorde det i
forbindelse med en generel omlægning af vilkårene hvoriblandt Top-DK's
unikke opfattelse af volumen i henhold til typebetegnelsen og ikke
faktisk slagvolumen (hvilket dog alligevel ikke gælder Yamaha TR1; BMW
K1 o.a.) hvorved de fleste mistede hvad præmierne var reduceret med qua
elevering til den højereliggende kubikklasse!
Derved er det for uigenneskueligt til at påstå at præmierne blev
reduceret og da slet ikke at det skulle være tilsvarende :-|

--
Armand.

Fra : Peter

Dato : 16-10-06 18:21

"Spellwc <"wassar<slet>"@" <"slet> wrote in message
> [...]
> Der er korrekt, at selskabet skal dække, hvis man alligevel kører og
> laver skade i den periode, men så gør man regres overfor ejeren.

Der er også en del mc kaskoforsikringer der har fuld ansvarsdækning (uden
regresmulighed) i de tre vintermåneder. Blot er der ikke kaskodækning af
kørselsskader i vintermånederne.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Kong

Dato : 22-10-06 22:22

Vedr. GF.

Jeg har kasko hos GF og siden de ikke vil tage imod pladerne om
vinteren, kan jeg så ikke bare afmelde cyklen og derved få præmien
tilbage?

Når det så engang bliver godt vejr igen, kan jeg vel bare få en
plade på motorkontoret?

Palle

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-06 06:22

Kong skrev i meddelelsen
<1161552099.888968.142280@b28g2000cwb.googlegroups.com>...
>Vedr. GF.

>Jeg har kasko hos GF og siden de ikke vil tage imod pladerne om
>vinteren, kan jeg så ikke bare afmelde cyklen og derved få præmien
>tilbage?

Jo-da

>Når det så engang bliver godt vejr igen, kan jeg vel bare få en
>plade på motorkontoret?

Få og få, den koster vel i omegnen of 700-800 kr. + et synsgebyr hvis mc'en
er af ældre dato.

Fra : Kong

Dato : 23-10-06 13:56

Orla Pedersen skrev:
> [...]
>
> Jo-da

> Få og få, den koster vel i omegnen of 700-800 kr. + et synsgebyr hvis mc'en

Tak for det.

Cyklen er en '00 og sidst synet 08/06, så bare jeg henter en plade
igen inden august 07 undgår jeg vist syn.

Palle

Fra : Knud Dam

Dato : 23-10-06 17:32

"Kong" <kongerslev@gmail.com> skrev i en meddelelse

Cyklen er en '00 og sidst synet 08/06, så bare jeg henter en plade
igen inden august 07 undgår jeg vist syn.

Det er uvæsentligt for situationen; men du har frem til august 2008.

; - )

KD