/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
RR: MotoGP - Ilmors 800cc racer
Fra : MKS - 74


Dato : 13-10-06 08:53

Der får sin shake-down/debut mod 990 cc'erne i denne weekend på
Estoril - McCoy får sin sag for:

http://video.motogp.com/ppv_multimedia2/494/494861_49770.wmv

(copy paste til WMP eller lign.)

--
-Michael
CBR600info - http://cbr600.dyndns.dk

 
 
Dan \"748\" Dethlefs~ (13-10-2006)
Kommentar
Fra : Dan \"748\" Dethlefs~


Dato : 13-10-06 23:57

MKS - 74 skrev:
> Der får sin shake-down/debut mod 990 cc'erne i denne weekend på
> Estoril - McCoy får sin sag for:
>
> http://video.motogp.com/ppv_multimedia2/494/494861_49770.wmv
>
> (copy paste til WMP eller lign.)
>

Med konstruktør Eskil Suter, har da selv kørt WM i 250 klassen så vidt
jeg husker !!!

Jeg mener også at det var ham der ihvertfald sidste år byggede
Kawasaki`s MotoGP cykel (eller ihvertfald dele heraf).

Spændende projekt, også er Garry MaCoy på nuværende tidspunkt kun 3,8
sek efter hurtigste mand som er Stoner, meget pænt i mine øjne når man
tager i betragtning at Stoner`s cykel er en 990 ccm Honda mod Ilmors 800
ccm.

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S
www.dethlefsens.dk
www.robertsmc.dk

MKS - 74 (14-10-2006)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 14-10-06 07:26

On Sat, 14 Oct 2006 00:56:45 +0200, "Dan \"748\" Dethlefsen"
<748@dethlefsensOST.dk> wrote:

>Spændende projekt, også er Garry MaCoy på nuværende tidspunkt kun 3,8
>sek efter hurtigste mand som er Stoner, meget pænt i mine øjne når man
>tager i betragtning at Stoner`s cykel er en 990 ccm Honda mod Ilmors 800
>ccm.

Der skal man nok lige huske på de testtider de nye 800cc fra de andre
kørte sidst efter Motegi, og set i det perspektiv er 3,8 sek. nærmest
lysår ._Men_ når det er sagt så er jeg iøvrigt enig, det er altid
spændende at se nye projekter og specielt i MotoGP, det er stadigvæk
kun en shake-down og som sådan er det helt forventeligt at de vil ha'
en masse småting der skal fikses...

"The brand new Ilmor SRT team made a solid, if unspectacular, MotoGP
debut at Estoril on Friday - its brand new 800cc X3 outpacing one of
the regular 990cc machines as rider Garry McCoy found 1.3secs between
the morning and afternoon sessions.

Despite a few minor electrical issues during the morning session,
former 500GP winner McCoy completed 47 Friday laps on the 2007-spec
X3. The Australian was 19th out of 20 riders in FP1, lapping 4.026secs
behind fastest man Valentino Rossi, then repeated that position on the
overall Friday timesheets after the conclusion of FP2 - but had cut
1.32secs from his previous best to sit 3.878secs from Friday pace
setter Casey Stoner.

"I wasn't too happy after the first session," confessed Ilmor owner
Mario Illien. "We had a few small issues with one of the bikes which
seemed to have a minor electrical problem. Fortunately we managed fix
this in between sessions. I think we have made reasonable progress
today but I would really like to see the lap time come down - there is
definite room for improvement but on the whole the team is working
well and I think we are making a good start."

McCoy outpaced Tech 3 Yamaha's James Ellison in this morning's
session, then Pramac d'Antin Ducati's Jose Luis Cardoso this afternoon
and overall - an impressive feat considering that the X3 has a near 20
per cent engine capacity disadvantage, resulting in a top speed some
21.1km/h slower than Stoner, although only 2.7km/h behind Cardoso's
Dunlop shod machine.

"It was great, everything went the way I hoped it would and I feel
very comfortable on the bike," said McCoy. "Obviously there were a
couple of little problems to be ironed out initially but that's normal
and you would expect that with any team. We made real progress today
and I'm sure we will continue to do so over the weekend."

--
-Michael
CBR600info - http://cbr600.dyndns.dk

Dan \"748\" Dethlefs~ (14-10-2006)
Kommentar
Fra : Dan \"748\" Dethlefs~


Dato : 14-10-06 10:15

MKS - 74 skrev:
> On Sat, 14 Oct 2006 00:56:45 +0200, "Dan \"748\" Dethlefsen"
> <748@dethlefsensOST.dk> wrote:
>
>> Spændende projekt, også er Garry MaCoy på nuværende tidspunkt kun 3,8
>> sek efter hurtigste mand som er Stoner, meget pænt i mine øjne når man
>> tager i betragtning at Stoner`s cykel er en 990 ccm Honda mod Ilmors 800
>> ccm.
>
> Der skal man nok lige huske på de testtider de nye 800cc fra de andre
> kørte sidst efter Motegi, og set i det perspektiv er 3,8 sek. nærmest
> lysår ._Men_ når det er sagt så er jeg iøvrigt enig, det er altid
> spændende at se nye projekter og specielt i MotoGP, det er stadigvæk
> kun en shake-down og som sådan er det helt forventeligt at de vil ha'
> en masse småting der skal fikses...
>

Joda 3,8 sek er meget, men hvis man kigger på de forskellige forhold er
det faktisk ikke så meget.
Ilmore bruger Dunhop dæk og jeg er ret sikker på at de ikke har afgang
til de samme dæk som f.eks Tech3, så her ligger nok 1-2 sekunder.
Det som giver en hurtig motorcyklen er "pakken" d.v.s. sammensætningen
af motor + chassis + dæk + team + kører (grov opdeling), og her mangler
Ilmore nok meget erfaring iforhold til de hurtige teams. Så hvis Ilmore
have samme erfaring som Ducati/Yamaha/Honda/ect hvor lå de så ?, det kan
man kun gættte om, men 1-2 sekunder er vel ikke urealistisk ?


--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S
www.dethlefsens.dk
www.robertsmc.dk

MKS - 74 (14-10-2006)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 14-10-06 13:25

On Sat, 14 Oct 2006 11:15:19 +0200, "Dan \"748\" Dethlefsen"
<748@dethlefsensOST.dk> wrote:

> Så hvis Ilmore
>have samme erfaring som Ducati/Yamaha/Honda/ect hvor lå de så ?, det kan
>man kun gættte om, men 1-2 sekunder er vel ikke urealistisk ?

Det er jo lidt det der ligger i at det _kun_ er en shake-down , de
starter fra omtrent nul, og det er lidt svært at bedømme deres
potentiale endnu, men som sagt....altid godt med nogle der i det
mindste tør gøre forsøget. Når Honda f.eks møder op med deres 800cc
ved man at der ligger rå mængder af tests i JP bagved og det er jo på
ingen måde fair at sammenligne med det, til gengæld kan man da altid
håbe at de belønnes for deres vilje, vil være på en stejl "learning
curve" og hurtigt når fremad i feltet....

--
-Michael
CBR600info - http://cbr600.dyndns.dk

Jens Meldgaard (14-10-2006)
Kommentar
Fra : Jens Meldgaard


Dato : 14-10-06 13:53


"Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i en meddelelse
news:4530aa99$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> MKS - 74 skrev:
>> On Sat, 14 Oct 2006 00:56:45 +0200, "Dan \"748\" Dethlefsen"
>> <748@dethlefsensOST.dk> wrote:
>>
>>
>
> Joda 3,8 sek er meget, men hvis man kigger på de forskellige forhold er
> det faktisk ikke så meget.
> Ilmore bruger Dunhop dæk og jeg er ret sikker på at de ikke har afgang

Så vidt jeg ved kører Ilmore på Michelin og jeg mener det er McCoy der har
dem med. Derfor kan det godt være de har kørt på Dunlop tidligere.

mvh Jens
Sydals

> til de samme dæk som f.eks Tech3, så her ligger nok 1-2 sekunder.
>
>
> --
> Dan "748" Dethlefsen
> 748 - KLR250 - GPZ500S
> www.dethlefsens.dk
> www.robertsmc.dk



m0rt3n (14-10-2006)
Kommentar
Fra : m0rt3n


Dato : 14-10-06 16:10

"Jens Meldgaard" <dsl333271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:4530ddad$0$183$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Så vidt jeg ved kører Ilmore på Michelin og jeg mener det er McCoy der har
> dem med. Derfor kan det godt være de har kørt på Dunlop tidligere.

Ja de skiftede til Michelin og måtte stort set bygge maskinen helt om på
grund af det skift.
-m0rt3n zrx1100



Dan \"748\" Dethlefs~ (14-10-2006)
Kommentar
Fra : Dan \"748\" Dethlefs~


Dato : 14-10-06 16:51

m0rt3n skrev:
>
> Ja de skiftede til Michelin og måtte stort set bygge maskinen helt om på
> grund af det skift.

Lige præcis, skiftet til Michelin er kommet indenfor den sidste uges
tid. Og som du ovenstående har skrevet var den største overaskelse for
Ilmore`s teknikker at det var nødvindigt at ændre på alt for at få
skidtet til at køre igen.

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S
www.dethlefsens.dk
www.robertsmc.dk

Armand (15-10-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-10-06 19:25

MKS - 74 skrev:
> On Sat, 14 Oct 2006 00:56:45 +0200, "Dan \"748\" Dethlefsen"
> <748@dethlefsensOST.dk> wrote:
>
>> Spændende projekt, også er Garry MaCoy på nuværende tidspunkt kun 3,8
>> sek efter hurtigste mand som er Stoner, meget pænt i mine øjne når man
>> tager i betragtning at Stoner`s cykel er en 990 ccm Honda mod Ilmors 800
>> ccm.
>
> Der skal man nok lige huske på de testtider de nye 800cc fra de andre
> kørte sidst efter Motegi, og set i det perspektiv er 3,8 sek. nærmest
> lysår .

Var det bl.a. Ducati's forbedring af den banerekord de selv havde på
1000'eren og som jeg stedse bliver belært om!?

--
Armand.

MKS - 74 (15-10-2006)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 15-10-06 19:40

On Sun, 15 Oct 2006 20:24:49 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Var det bl.a. Ducati's forbedring af den banerekord de selv havde på
>1000'eren og som jeg stedse bliver belært om!?

Banerekorder sættes under race ved du jo , men Sete var
næsthurtigste mand på Ducati's nye 800 og dværgen (hvis nye tilnavn
tilsyneladende er Torpedrosa ikke så langt efter på Honda's nye
800...

Læs selv resten her:

<http://web78.f-1.com/news_view~t~-B-Honda-800-breaks-cover--V4-engine---B-~cid~6~id~137909.htm>

--
-Michael
CBR600info - http://cbr600.dyndns.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste