Verden er mindre end man tror (150.000 km ~
Fra : M. Hoey

Dato : 11-10-06 21:37

Hej til gruppen

Her til formiddag kiggede jeg ud af vinduet og hvad så mine øjne to stk. 125
ccm maskiner: http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=14789&m=full

De to på billedet er fra Argentina, hvor de tog fra i 2003, deres
destination er Australien, som de planlægger at nå i 2007. Og at de så
havner i lille Holbæk, ude foran mit soveværelses vindue, utroligt. Følg dem
i deres videre færd, og se hvad de allerede har tilbagelagt af kilometervis
af oplevelse på: http://www.tavooo.com/

--
Mvh.

M. Hoey
Suzuki GT750A 1976
Honda VFR RC36-2 1996
http://www.dfmc.dk/?id=355

Fra : Hekto

Dato : 11-10-06 22:15

> [...]
> så havner i lille Holbæk, ude foran mit soveværelses vindue,
> utroligt. Følg dem i deres videre færd, og se hvad de allerede har

- og så netop i lille kubik-fikserede Danmark, hvor man ikke kan køre
efter morgenbrød med mindre man har 1000cc!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-10-06 22:17

Hekto skrev:

> - og så netop i lille kubik-fikserede Danmark, hvor man ikke kan køre
> efter morgenbrød med mindre man har 1000cc!

1100cc!
Hans
http://kortlink.dk/2rrz

Fra : frølårsraketten

Dato : 11-10-06 23:02

> 1100cc!
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> http://kortlink.dk/2rrz

1200cc!!!
hilsen Pierre, der netop er kommet hjem fra en +5000 km tur sydpå.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-10-06 23:08

frølårsraketten skrev:

> 1200cc!!!
> hilsen Pierre, der netop er kommet hjem fra en +5000 km tur sydpå.

Jeg passer!
Hans
http://kortlink.dk/2rrz

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 11-10-06 22:24

M. Hoey skrev:
> [...]
> i deres videre færd, og se hvad de allerede har tilbagelagt af kilometervis

Det er for cool, €50 herfra til lidt benzin.

--

// brian - SV1000S K6

Fra : M. Hoey

Dato : 12-10-06 00:19

"Brian Lund Larsen" <brian.lund.larsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

M. Hoey skrev:
> [...]
> kilometervis
> af oplevelse på: http://www.tavooo.com/

Det er for cool, ?50 herfra til lidt benzin.

Hej igen

Så har jeg lige smidt en seddel på deres cykler, at de er velkommen til at
ringe på min dør imorgen, hvis de skulle mangle værktøj, motorolie,
kædeolie, brændstof etc, så har jeg også hjælpet dem lidt på vej, og gjort
dem klart at der er flere der tænker på dem, bla. dk.fritid.motorcykel - så
hvis der skulle være andre der har lyst til at bidrage med lidt, fra
Danmark's MC'ister, så sker der jo intet ved at give et lille bidrag på
deres side: http://www.tavooo.com/eng/darunamano.htm ligesom Brian har
gjort. Syntes det er fedt gjort af dem, må være en stor oplevelse, er da
bare en lille smule missundelig på alle de ting de har oplevet

--
Mvh.

M. Hoey
Suzuki GT750A 1976
Honda VFR RC36-2 1996
http://www.dfmc.dk/?id=355

Fra : Max Andersen

Dato : 12-10-06 07:22

M. Hoey wrote:
> [...]
> i deres videre færd, og se hvad de allerede har tilbagelagt af kilometervis

Se lige dækmønsteret på denne svend ?

http://www.ikt.tu-bs.de/ct/tavooo/fotos/elpiloto/GustavoCieslar-sm.jpg

Max

Fra : Kent Nielsen

Dato : 12-10-06 07:56

"Max Andersen" <max@militant.dk> skrev i en meddelelse
> Se lige dækmønsteret på denne svend ?
>
> http://www.ikt.tu-bs.de/ct/tavooo/fotos/elpiloto/GustavoCieslar-sm.jpg

Sådan en svend kører da på racing slicks

Kent Nielsen

Fra : M. Hoey

Dato : 12-10-06 10:06

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> "Max Andersen" <max@militant.dk> skrev i en meddelelse

> Sådan en svend kører da på racing slicks
>
> --
> Mvh
> Kent Nielsen

Så er de sendt godt afsted, med destination Gedser, og videre med færge, og
så mod Berlin
Viste sig at een pige i vores ejendom havde været i Argentina og studere,
derved kendskabet......

http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1343

--
Mvh.

M. Hoey
Suzuki GT750A 1976
Honda VFR RC36-2 1996
http://www.dfmc.dk/?id=355

Fra : Per

Dato : 12-10-06 17:12

"M. Hoey" <mhoey@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> havner i lille Holbæk, ude foran mit soveværelses vindue, utroligt. Følg
> dem i deres videre færd, og se hvad de allerede har tilbagelagt af

Ja hvad kan man sige.

Beviset på, at små motorer er endog særdeles holdbare.

Alt det der pjank med at det skal være store motorer for at de kan holde -
ja den holder altså ikke

Det ER kun et spm. om vedligeholdelse og om hvordan man behandler tingene.

Men de ønskes en god rejse herfra.

Per

Fra : Anders Eg Larsen

Dato : 12-10-06 18:40

Sejt
Jeg så dem forleden i Kolding på vej ud mod motorvejen. Tænkte " Det er sgu
friskt" men da troede jeg jo bare det var turister fra EU. En fireårstur
fra Argentina til Australien må vist kræve en del "gå på mod" og et par
hænder der kan fikse alt med søm og ståltråd ( nægter at tro en MC kører så
langt uden problemer)

;0) Anders Eg Larsen
SR500 - keep it simple

Fra : M. Hoey

Dato : 12-10-06 20:11

"Anders Eg Larsen" <a.e.l@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og et par hænder der kan fikse alt med søm og ståltråd ( nægter at tro en

Hej

Da jeg snakkede med dem, fortalte de, at de havde haft skiftet kobling og
stempelringe, må sige at deres YBR 125 ccm bliver gennemtestet, de
forskellige intervaller kan man se her:

http://www.tavooo.com/eng/lamoto.htm

Må sige at der er blevet skiftet olie et par gange

Godt nok en udførlig beskrivelse af problemer/vedligehold!

--
Mvh.

M. Hoey
Suzuki GT750A 1976
Honda VFR RC36-2 1996
http://www.dfmc.dk/?id=355

Fra : Ulvir

Dato : 12-10-06 21:26

M. Hoey wrote:

> Må sige at der er blevet skiftet olie et par gange

Gennemsnitlig for hver 1,650 km..

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-06 21:28

Og så er det da vist også en Kineser model motor bygget på licens :)

PE

Fra : Bo Nielsen

Dato : 12-10-06 21:47

> Og så er det da vist også en Kineser model motor bygget på licens :)

Må jeg igen understrege, at den er bygget af Yamaha selv i Kina, med
Yamaha's egen kvalitetskontrol.

Kunne være jeg skulle køre et smut ned og besøge storebror - han bor jo kun
i Australien

ScooterBo
(der nu er lidt gladere for sin YBR)

Fra : Hekto

Dato : 13-10-06 09:54

Bo Nielsen formulated the question :
> [...]
> egen kvalitetskontrol.
>
> Kunne være jeg skulle køre et smut ned og besøge storebror - han bor jo kun i

Ja den ene fra Kina, den anden fra Brasilien.
Ingen af disse er kendt for at fremstille noget
der holder.

Det viser bare lidt om hvad vi kan vente af
kineserne når de tager sig sammen, og begynder at
invadere markedet!

Det bliver sjovt når alle hævder at den eneste
rigtige motorcykel, der har en ordentlig
kvalitet, er en Lifan 1600 V6!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!

Fra : Anders Majland

Dato : 13-10-06 15:15

> Det bliver sjovt når alle hævder at den eneste
> rigtige motorcykel, der har en ordentlig
> kvalitet, er en Lifan 1600 V6!

For 50 år siden var der nok ikke mange der mente at japanerne kunne bygge
biler - hverken i europa eller usa. Du skal heller ikke mange år tilbage for
at alle grinte af koreanske biler - de er også ved at have bidt sig fast i
markedet... Kineserne har endnu ikke gjort noget positivt indtryk på det
europæiske bilmarked men hvios for skulle de ikke kunne lære at vi godt vil
betale lidt mere for bedre kvalitet ... Indtil videre har kineserne vist
mest produceret maskiner til hjemmemarkedet hvor så nogen "tossede"
alligevel finde på at tage dem til europa ...

Fra : Armand

Dato : 15-10-06 20:11

Hekto skrev:
> [...]
> invadere markedet!
> Det bliver sjovt når alle hævder at den eneste
> rigtige motorcykel, der har en ordentlig

Navngivningen er en del af spillet!
Se lige den kinøjser jeg tog et billede af i Køln i går:
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=14809

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-06 20:47

Armand skrev i meddelelsen
<453287b4$0$12608$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

>Navngivningen er en del af spillet!
>Se lige den kinøjser jeg tog et billede af i Køln i går:
>http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=14809

Grill, og så det lygteglas Ser de slet ikke efter hvad at de laver. :-|

mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Hekto

Dato : 15-10-06 23:28

> Navngivningen er en del af spillet!
> Se lige den kinøjser jeg tog et billede af i Køln i går:
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=14809

HÆ! usandfantroligt!!!

Og Orla har ret ... hvad laver de???

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-06 16:59

Tror nu nok jeg har postet de billeder før men se lige engang , hvad jeg så
i Thailand sidste år

1 STK BMW med oppakning der vil noget , og så sad de alså 2 på den , MCerne
er højrer og breder end dem der kører den , lidt mørke billeder men prøv at
se dem i stor format
Og så er der også en Kineser Politi MC , som man måske nok kan køre fra :)

PE

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-06 17:04

JAJA JA JA

dk.binaer.motor

PE

Fra : Lars

Dato : 13-10-06 07:20

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 16-10-06 20:35

M. Hoey wrote:

> [...]
> gjort. Syntes det er fedt gjort af dem, må være en stor oplevelse, er da
> bare en lille smule missundelig på alle de ting de har oplevet

Det må godt nok være den ultimative MC tur, og jeg kan kun håbe jeg
en dag selv har lejlighed og mod på at prøve noget lignende.

Jeg håber de snart opdaterer siden så man kan se lidt om deres
oplevelser i landet, der lå en mail fra dem i dag, så de må have
haft noget net adgang, men kan selvfølgeligt godt forstå at turen
kommer før arbejdet med vedligeholdelse af siden.

--
// brian - SV1000S K6