|
| Cyklen slukkede selv da jeg væltede? Fra : Ukendt |
Dato : 09-10-06 19:17 |
|
Hej gruppe
Da jeg i sommers væltede på min TDM stoppede motoren selv. Jeg har senere
tænkt på om det var et "mekanisk tilfælde" alá ingen benzin fordi den ligger
på siden, eller om den er indrettet så den slukker når den ligger ned?
| |
Peter (09-10-2006)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 09-10-06 19:35 |
|
"Bongo" <news.tele.dk> wrote in message
news:452a922f$0$12643$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej gruppe
>
> Da jeg i sommers væltede på min TDM stoppede motoren selv. Jeg har senere
> tænkt på om det var et "mekanisk tilfælde" alá ingen benzin fordi den
> ligger på siden, eller om den er indrettet så den slukker når den ligger
> ned?
Det var ikke et tilfælde. Mange nyere mc'er (bl.a. Yamaha) har en kontakt,
der stopper motoren når cyklen hælder i en tilstrækkelig stor vinkel.
--
Peter
FJR1300A & NTV650
| |
Peter (09-10-2006)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 09-10-06 19:54 |
|
"Peter" <fiktiv@invalid> wrote in message
news:452a9666$0$49200$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Bongo" <news.tele.dk> wrote in message
> news:452a922f$0$12643$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Hej gruppe
>>
>> Da jeg i sommers væltede på min TDM stoppede motoren selv. Jeg har senere
>> tænkt på om det var et "mekanisk tilfælde" alá ingen benzin fordi den
>> ligger på siden, eller om den er indrettet så den slukker når den ligger
>> ned?
>
> Det var ikke et tilfælde. Mange nyere mc'er (bl.a. Yamaha) har en kontakt,
> der stopper motoren når cyklen hælder i en tilstrækkelig stor vinkel.
Yamaha kalder kontakten en "Lean angle cut-off switch". Den afbryder
indsprøjtningsystemet når mc'en hælder mere end 70 grader.
--
Peter
FJR1300A & NTV650
| |
Lars Bisgaard (09-10-2006)
| Kommentar Fra : Lars Bisgaard |
Dato : 09-10-06 20:01 |
|
>
> Yamaha kalder kontakten en "Lean angle cut-off switch". Den afbryder
> indsprøjtningsystemet når mc'en hælder mere end 70 grader.
>
> --
> Peter
> FJR1300A & NTV650
>
>
>
Hmm.. lyder jo smart, og ved godt at man ikke kan ligge så meget ned i et
sving og så komme op igen, men hvor langt kan man faktisk komme ned, jeg har
da skrabt fodvilere på både min CBR 600 F2 og min kammerats Fazer 600 06'er.
men hvor langt er man mon så nede ?
Mvh
Lars Bisgaard
| |
Steen Gruby (09-10-2006)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 09-10-06 20:10 |
|
On Mon, 9 Oct 2006 21:00:56 +0200, "Lars Bisgaard"
<fjern@dettemail.dk> wrote:
Hej Lars.
>
>Hmm.. lyder jo smart, og ved godt at man ikke kan ligge så meget ned i et
>sving og så komme op igen, men hvor langt kan man faktisk komme ned, jeg har
>da skrabt fodvilere på både min CBR 600 F2 og min kammerats Fazer 600 06'er.
>men hvor langt er man mon så nede ?
>
Så længe du kører er der nok ingen grænser.
Centrifugalkraften skal nok holde tilt sensoren i ro til du når
grænsen
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Ukendt (09-10-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-10-06 20:15 |
|
Lars Bisgaard skrev i meddelelsen
<452a9c75$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
>Hmm.. lyder jo smart, og ved godt at man ikke kan ligge så meget ned i et
>sving og så komme op igen
Jamen det er jo fuldstændigt ligegyldigt, så længe at Du kan holde
ballancen, så kan tilt-sensoren såmænd også Prøv at hænge et pendul på
dit spejl, og få en aha-oplevelse
mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
| |
Ukendt (09-10-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-10-06 20:04 |
|
>> Det var ikke et tilfælde. Mange nyere mc'er (bl.a. Yamaha) har en
>> kontakt, der stopper motoren når cyklen hælder i en tilstrækkelig stor
>> vinkel.
>
> Yamaha kalder kontakten en "Lean angle cut-off switch". Den afbryder
> indsprøjtningsystemet når mc'en hælder mere end 70 grader.
>
Takker, så blev jeg så klog. :)
| |
SmaRTrxxv (09-10-2006)
| Kommentar Fra : SmaRTrxxv |
Dato : 09-10-06 20:14 |
|
Peter wrote:
>
> Yamaha kalder kontakten en "Lean angle cut-off switch". Den afbryder
> indsprøjtningsystemet når mc'en hælder mere end 70 grader.
>
He he...
Rigtigt japansk., EXUP, YPVS, SAES... osv...
Den kaldes også bare for en tilt-sensor i den virkelige verden
Thore
| |
Lars Nielsen (09-10-2006)
| Kommentar Fra : Lars Nielsen |
Dato : 09-10-06 21:06 |
|
"SmaRTrxxv" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse
news:452a9f70$0$12673$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Peter wrote:
>>
>> Yamaha kalder kontakten en "Lean angle cut-off switch". Den afbryder
>> indsprøjtningsystemet når mc'en hælder mere end 70 grader.
>>
> He he...
>
> Rigtigt japansk., EXUP, YPVS, SAES... osv...
>
> Den kaldes også bare for en tilt-sensor i den virkelige verden
Aaaeh.... - Pinball Rules...!!!
/ Lars )
> Thore
| |
M1 (09-10-2006)
| Kommentar Fra : M1 |
Dato : 09-10-06 23:27 |
|
> Den kaldes også bare for en tilt-sensor i den virkelige verden
Duer den også til Poker? Jeg kunne godt bruge sådan en!
| |
Torben Scheel (10-10-2006)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 10-10-06 06:59 |
|
M1 wrote:
>> Den kaldes også bare for en tilt-sensor i den virkelige verden
>
> Duer den også til Poker? Jeg kunne godt bruge sådan en!
>
>
Prøv med kofein (og mindre alkohol
--
vh
Torben
| |
Jake (10-10-2006)
| Kommentar Fra : Jake |
Dato : 10-10-06 09:47 |
|
Peter wrote:
> Yamaha kalder kontakten en "Lean angle cut-off switch". Den afbryder
> indsprøjtningsystemet når mc'en hælder mere end 70 grader.
Det må være noget rigtigt lort når man kører døds-drom
/Jake
XJ600
| |
Mikael Klynder (09-10-2006)
| Kommentar Fra : Mikael Klynder |
Dato : 09-10-06 23:02 |
|
"Peter" <fiktiv@invalid> skrev i en meddelelse
news:452a9666$0$49200$14726298@news.sunsite.dk...
> Det var ikke et tilfælde. Mange nyere mc'er (bl.a. Yamaha) har en kontakt,
> der stopper motoren når cyklen hælder i en tilstrækkelig stor vinkel.
Min Yamaha (XJ600) slukkede da ikke selv da den var nede at ligge i
skovbunden for nylig... Det måtte jeg selv gøre
Mvh Mikael
| |
Henrik Damgaard (10-10-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Damgaard |
Dato : 10-10-06 07:42 |
|
"Mikael Klynder" <mikael@klynder.dk> skrev i en meddelelse
news:452ac803$0$12648$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Min Yamaha (XJ600) slukkede da ikke selv da den var nede at ligge i
> skovbunden for nylig... Det måtte jeg selv gøre
>
> Mvh Mikael
Måske troede den bare at du var blevet kælen
Konen slukker sq med det samme i den situation.
Henrik
| |
Ukendt (10-10-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-10-06 08:48 |
|
>
> Måske troede den bare at du var blevet kælen
>
> Konen slukker sq med det samme i den situation.
>
> Henrik
Tag hende på central støttefoden og giv hende et skvat kaburator alkohol :)
| |
MKS - 74 (10-10-2006)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 10-10-06 09:32 |
|
On Tue, 10 Oct 2006 09:48:06 +0200, "Bongo" <news.tele.dk> wrote:
>Tag hende på central støttefoden og giv hende et skvat kaburator alkohol :)
Skulle det ikke ha' været omvendt rækkefølge
--
-Michael
CBR600info - http://cbr600.dyndns.dk
| |
Ukendt (10-10-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-10-06 12:54 |
|
> Skulle det ikke ha' været omvendt rækkefølge
ROFL
| |
Peter (10-10-2006)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 10-10-06 20:21 |
|
"Mikael Klynder" <mikael@klynder.dk> wrote in message
news:452ac803$0$12648$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Peter" <fiktiv@invalid> skrev i en meddelelse
> news:452a9666$0$49200$14726298@news.sunsite.dk...
>> Det var ikke et tilfælde. Mange nyere mc'er (bl.a. Yamaha) har en
>> kontakt, der stopper motoren når cyklen hælder i en tilstrækkelig stor
>> vinkel.
>
> Min Yamaha (XJ600) slukkede da ikke selv da den var nede at ligge i
> skovbunden for nylig... Det måtte jeg selv gøre
Det var derfor jeg skrev nyere mc'er. Selvom XJ600 blev solgt helt op til
2004, er det en ældre konstruktion.
--
Peter
FJR1300A & NTV650
(tidligere XJ600S)
| |
Armand (10-10-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 10-10-06 22:42 |
|
Peter skrev:
> "Mikael Klynder" <mikael@klynder.dk> wrote in message
>
>> Min Yamaha (XJ600) slukkede da ikke selv da den var nede at ligge i
>> skovbunden for nylig... Det måtte jeg selv gøre
>
> Det var derfor jeg skrev nyere mc'er. Selvom XJ600 blev solgt helt op til
> 2004, er det en ældre konstruktion.
>
Min 82'er XS1100 havde det ellers også - Men dén var så også en
US-import og var forøvrigt første gang at jeg så dén gadget!
--
Armand.
(der godt kunne bruge en aftermarket tilt-sensor til de firetaktere som
den lokale RR-ungdom har fået at køre på)
| |
Mikael Klynder (11-10-2006)
| Kommentar Fra : Mikael Klynder |
Dato : 11-10-06 17:34 |
|
"Peter" <fiktiv@invalid> skrev i en meddelelse
news:452bf293$0$49196$14726298@news.sunsite.dk...
> Det var derfor jeg skrev nyere mc'er. Selvom XJ600 blev solgt helt op til
> 2004, er det en ældre konstruktion.
Joh, men den er jo blevet små-opdateret hist og pist med årene... jeg må
sige jeg betragter en årgang 2004 (98-konstruktion, så vidt jeg husker) som
nyere
Men ok.
Mikael
| |
Jes Vestervang (09-10-2006)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 09-10-06 20:16 |
|
"Lars Bisgaard" <fjern@dettemail.dk> writes:
> Hmm.. lyder jo smart, og ved godt at man ikke kan ligge så meget ned
> i et sving og så komme op igen,
Husk på at kontakten med al sandsynlighed først detekterer en hældning
når dækkene slipper grebet og mc'en påvirkes af sideværts kræfter.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R
| |
Jes Vestervang (10-10-2006)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 10-10-06 14:00 |
|
Jake <jake@dkfritidmotorcykel.dk> writes:
> Peter wrote:
>
>> Yamaha kalder kontakten en "Lean angle cut-off switch". Den
>> afbryder indsprøjtningsystemet når mc'en hælder mere end 70 grader.
>
> Det må være noget rigtigt lort når man kører døds-drom
Hvis mc'en kan køre på loftet hænger "pendul-kontakten" opad og
slukker derfor ikke motoren.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R
| |
|
|