/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Startknap=nada. Dødemandsknap ?
Fra : Jim Andersen


Dato : 09-10-06 08:27

Her til morgen skete der intet da jeg trykkede på startknappen (kawa er-5)

Så kom jeg i tanke om at da jeg kom hjem i fredags, skulle jeg liiiige til
at dreje nøglen for at slukke den, da den gik i stå af sig selv.

Det havde selvfølgelig været smart lige at trykke på startknappen på det
tidspunkt, men jeg bildte mig selv ind at jeg havde drejet nøglen (jeg havde
ihvertfald taget fat om nøglen... så måske havde jeg drejet den....

Nå... hvad kan problemet være? Jeg har lige fået skiftet gaskabel (kabler)
da det umotiveret knækkede (efter kun 12K km) så den sad fast i fuldgas
position.

Dér fik jeg så brugt dødemandsknappen! Det er ellers ikke så tit man har
brug for den og har tit syntes at det var lidt af en anakronisme.

Er det bare en standard-kontakt? Eller virker den "omvendt" som en
elevatorbremse, altså hvis den IKKE virker, så bremser den.

Der er strøm og lys på.....

/jim



 
 
Niels Madsen (09-10-2006)
Kommentar
Fra : Niels Madsen


Dato : 09-10-06 09:13

Hej Jim !
Hvad er dødmandsknappen til ?
Den hurtigst måde at stoppe en mc.på er igennem dødmandsknappen,forestil dig
din fod glider når du er standset feks.i gear 1
du vælter med mcen, som du ligger under, kæde og hjul drøner rundt,her er
det hurtigst at stoppe mcen igennem dødsmandsknappen`,Inden du finder nøglen
og får drejet den er alt mulig (løst genstande) kommet i hjul og kæde.
Niels




"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:4529f9c0$0$20247$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Her til morgen skete der intet da jeg trykkede på startknappen (kawa er-5)
>
> Så kom jeg i tanke om at da jeg kom hjem i fredags, skulle jeg liiiige til
> at dreje nøglen for at slukke den, da den gik i stå af sig selv.
>
> Det havde selvfølgelig været smart lige at trykke på startknappen på det
> tidspunkt, men jeg bildte mig selv ind at jeg havde drejet nøglen (jeg
> havde ihvertfald taget fat om nøglen... så måske havde jeg drejet den....
>
> Nå... hvad kan problemet være? Jeg har lige fået skiftet gaskabel (kabler)
> da det umotiveret knækkede (efter kun 12K km) så den sad fast i fuldgas
> position.
>
> Dér fik jeg så brugt dødemandsknappen! Det er ellers ikke så tit man har
> brug for den og har tit syntes at det var lidt af en anakronisme.
>
> Er det bare en standard-kontakt? Eller virker den "omvendt" som en
> elevatorbremse, altså hvis den IKKE virker, så bremser den.
>
> Der er strøm og lys på.....
>
> /jim
>



Kent (09-10-2006)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 09-10-06 14:48

Jim Andersen skrev:
> Dér fik jeg så brugt dødemandsknappen! Det er ellers ikke så tit man har
> brug for den og har tit syntes at det var lidt af en anakronisme.
Har du prøvet at massere knapperne. Og eventuelt en gang WD-40. Så det
hele virker ordentligt. Det kunne tænkes, at knappen afbryder tændingen
hele tiden. Måske på grund af den manglende brug.

--

Kent

Tom Nielsen (09-10-2006)
Kommentar
Fra : Tom Nielsen


Dato : 09-10-06 16:03

> Så kom jeg i tanke om at da jeg kom hjem i fredags, skulle jeg liiiige til
> at dreje nøglen for at slukke den, da den gik i stå af sig selv.
>
> Det havde selvfølgelig været smart lige at trykke på startknappen på det
> tidspunkt, men jeg bildte mig selv ind at jeg havde drejet nøglen (jeg
havde
> ihvertfald taget fat om nøglen... så måske havde jeg drejet den....

Prøv at tjekke om den står i gear.

Tom



Armand (09-10-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-10-06 19:55

Tom Nielsen skrev:
>> Så kom jeg i tanke om at da jeg kom hjem i fredags, skulle jeg liiiige til
>> at dreje nøglen for at slukke den, da den gik i stå af sig selv.
>>
>> Det havde selvfølgelig været smart lige at trykke på startknappen på det
>> tidspunkt, men jeg bildte mig selv ind at jeg havde drejet nøglen (jeg
> havde
>> ihvertfald taget fat om nøglen... så måske havde jeg drejet den....
>
> Prøv at tjekke om den står i gear.

- - - - Og at sidestøttebenet ikke hænger lidt!

Det kán jo også være den elementære tændings-sikring (á: "ignition") :-/

--
Armand.

SLK (11-10-2006)
Kommentar
Fra : SLK


Dato : 11-10-06 12:20

> Jim Andersenskrev:

> Dér fik jeg så brugt dødemandsknappen! Det er ellers ikke så tit man
har
> brug for den og har tit syntes at det var lidt af en anakronisme.
>
> Er det bare en standard-kontakt? Eller virker den
"omvendt" som en
> elevatorbremse, altså hvis den IKKE virker, så bremser den.
>
> Der er strøm og lys på.....
>
> /jim

Som andre skriver, står den i gear? Du skriver at den gik ud af sig
selv lige inden du ville dreje nøglen, så hvis den stod i gear og du
slippede koblingn for at dreje nøglen vil den jo gå ud.


--
http://Billig-Scooter.dk
http://Billig-MC.dk

Jim Andersen (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 19-10-06 13:21

Postet på kawaklubbens hjemmeside:

Knækket gaskabel på ER-5: Generelt problem?

Gaskablet knækkede på min ER-5 fra 2003 med 13K på klokken.

Lidt hurtigt synes jeg.

Fik dræbt den på dødemandsknappen da den pludselig bare blev ved med at tage
omdrejninger.

Fik så lusket mig en kilometer hjem ved at have den i tredje, tænde og file
kobling og så dø-knap igen når den var kommet i fart.

Brdr Stevns skiftede det. Det kunne ikke fåes uoriginalt... nogen der ved
om et kabel fra GPZ passer? Så fik jeg stillet ventiler og synket
karburatorer samtidig. 1600 kr. Det er vel ikke så galt.

Så kørte jeg én dag, og da jeg kom hjem havde jeg hånden på nøglen og skulle
liiige til at slukke for den da den gik ud. Nå pyt. Men om mandagen ville
den så slet ikke starte. Jeg motionerede knap, og dø-knap og kobling og
sidestøtteben men intet hjalp. WD-40 rundt omkring. Nå, ugen efter padlede
jeg ned til Brdr Stevns (efter lige at have drejet nøglen, trykket på
knappen og set at den stadig ikke virkede... jeg er jo ikke helt idiot) og
ville have ham til at kigge på den. Han ringede efter 5 minutter
"dødemandsknap" sagde han. Jeg fortalte ham så historien og vi blev enige om
at wd-40'en nok havde løsnet noget skidt i den mellemliggende uge. Og lige
præcis dø-knappen havde jeg jo ikke prøvet inden min padletur. Men han ville
lige checke sikringer osv nu han var igang.

Så det er jo bare fint at DMI siger det bliver regnvejr hele næste uge.....

/jim



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408534
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste