hvordan foregår betaling fra carpimoto?
Fra : kim\(bandit600\)

Dato : 07-10-06 07:20

Hej!

Jeg har bestilt nogle dele hose carpimoto.com, og jeg er
lidt usikker med hensyn til betalingen!

Er der nogen der har handlet ved dem, og kan bekræfte
metoden! Jeg har fået en mail vedr ordren, altså en bekræftelse, med et
tracking link, og et order nr! Jeg fik et par dage efter en link til
betaling af selve orderen, der linker til en side hvor man skal vælge
korttype, der så går videre til indtastning af kortnr osv, og når man
trykker continui går den til noget verysign halløj og en side der minder
meget om mit netbanks forside!

Jeg er ret noia, mht til det! Er ikke vant til den måde, og phising eller
hvad det nu hedder, minder jo lidt om det! Altså en mail der linker til
noget der minder om dit netbank, der så lurer dine koder!

blive venligst on topic!

Fra : Lars Nielsen

Dato : 07-10-06 07:43

"kim(bandit600)" <lundgaard@skjern-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad det nu hedder, minder jo lidt om det! Altså en mail der linker til
> noget der minder om dit netbank, der så lurer dine koder!

- Det er en af de nyeste metoder til at sikre, at du er dig selv, og ikke
en butiksansat der blot har noteret de 3 magiske tal på bagsiden af dit
kort, da han alligevel holdt det i hånden til fluesmækkeren...

Det, der sker, er at systemerne via din netbank får verificeret at du er den
retmæssige ejer af kortet...

Der har været skrevet hist og pist i nyhederne om dette system, og det menes
at vinde frem ret hurtigt. Ulempen med det, er at man ikke umiddelbart kan
købe noget ved en fremmed computer, da du ikke kan komme på din egen netbank
uden dine nøglekoder og sådan...

Lars / Viborg

Fra : kim\(bandit600\)

Dato : 07-10-06 08:33

"Lars Nielsen" < skrev

> [...]
> kort, da han alligevel holdt det i hånden til fluesmækkeren...
>
> Det, der sker, er at systemerne via din netbank får verificeret at du er

Ok, tak for oplysningen!

Sad og fulgte betalingssiden, da det der verysign og mit netbankside
dukkede op, og så afbrød jeg handlingen, da jeg ikke var sikker på
det var sikker!

Kim..

Fra : runes-mc.dk

Dato : 07-10-06 09:53