tankdækselproblematik
Fra : m0rt3n

Dato : 05-10-06 18:44

Vinteren nærmer sig og XTeren er kommet frem igen. De problemer, der var da
jeg satte den, er ikke forsvundet over sommeren. Når jeg kører, løber den
tør for benzin! Jeg skruer hurtigt tankdækslet løst og så kommmer der liv i
den igen. Det hjælper at rense med trykluft, men måske nogen har et forslag
til en permanent løsning? Det er en Yamaha XT125 med tankdæksel uden lås.
Der er et lille hul i dækslet til udluftning. Måske en boring kunne gøre
det? Selv om cyklen ikke er et år gammel, gider jeg ikke forhandleren. Så
kommer der bare flere problemer...
-m0rt3n zrx1100

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 05-10-06 19:35

nyt dæksel på..
eller der er ikke en udluftningsslange et eller andet hemmeligt sted under
dækslet, som skal blæses fri for vinterens salt og skidt og møg.. ;)?
MVH
Johan

Fra : m0rt3n

Dato : 05-10-06 22:01

"Johan Vikkelsøe-Pedersen" <jv-p@FJERNdsa-net.dk> skrev i en meddelelse
sel på..> eller der er ikke en udluftningsslange et eller andet hemmeligt
sted under
> dækslet, som skal blæses fri for vinterens salt og skidt og møg.. ;)?

hmm det kan godt være at dækslet skal have et benzin-bad oven på sidste
vinter... Jeg prøver!
-m0rt3n zrx1100

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 05-10-06 20:12

> [...]
> kunne gøre det? Selv om cyklen ikke er et år gammel, gider jeg ikke
> forhandleren. Så kommer der bare flere problemer...

Du har ikke stor tiltro til din forhandler!! Der kan da ikke komme flere
problemer. Forhandleren prøver at rense det et par gange. Er der stadig
problemer får du et nyt dæksel og så er den ikke længere.
Er der meget langt til forhandleren kan det da være lidt besværligt???

mvh Jens
Sydals

Fra : Ralph Køster

Dato : 05-10-06 21:58

Hej.

Jeg havde det problem med min Tenerë.
Min mekaniker tog tankdækslet af or rystede det....det sagde ingenting.
Så slog han det ned i jorden og rystede det igen.
Der var kuglen rystet løs og den raslede.
Så satte han dækslet på igen og jeg havde aldrig problemer med det igen.

Prøv.

Ralph.

Fra : m0rt3n

Dato : 05-10-06 21:59

"Jens Meldgaard" <dsl333271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Du har ikke stor tiltro til din forhandler!! Der kan da ikke komme flere
> problemer.

nej, jeg ville ikke tiltro dem at fylde benzin på. Sjældent har mine små
ører skulle høre på så meget sludder, som sidst jeg sendte den ned på
garantien. Kilometertælleren virkede ikke. Jeg satte MCen og ringede efter
en uge. Her fik jeg at vide at værkstedet havde talt med Yamaha og havde
bestilt et nyt speedometer, som ville komme to dage efter. Ugen efter havde
mekanikeren glemt, at han allerede havde talt med mig, for han fortalte nu,
at de overhovedet ikke havde haft tid til at se på motorcykelen, siden jeg
satte den, og han spurgte, hvad der var galt med den... (Det med Yamaha var
simpelthen en løgn, for at dække over at de ikke havde set på den). Han
endte med at skifte speedometerkablet. Han ønskede også at med at skifte
kæden, som han mente var slidt op (efter 400 km). Han ville også lave
service. Som han sagde "Det er særligt vigtigt at skifte oliefilteret for
der sidder spåner efter produktionen". XT125 har ikke oliefilter... Og så
videre og så videre...
-m0rt3n zrx1100

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 05-10-06 22:11

> [...]
> skifte oliefilteret for der sidder spåner efter produktionen". XT125 har
> ikke oliefilter... Og så videre og så videre...

Ja, så ville jeg se at finde et andet sted. Lav en anmeldelse på dmcn.dk.

mvh Jens
Sydals