/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Dækvalg til Savage
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 02-10-06 22:14

Ja - hvad skal man vælge af for- og bagdæk til den ?
Nogle af jer, der har erfaring med bestemte dæk ?
Og evt bredere bagdæk - har det i virkeligheden flere ulemper end fordele ?

--
Jesper Hedegaard

GS500E når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder



 
 
Hekto (02-10-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 02-10-06 22:50

> Ja - hvad skal man vælge af for- og bagdæk til den ?
> Nogle af jer, der har erfaring med bestemte dæk ?
> Og evt bredere bagdæk - har det i virkeligheden flere ulemper end
> fordele ?

Metzler er et udemærket valg ... slidstyrke går frem for
raceregenskaber!

Bredere dæk er sikkert en ulempe; men hvad ødelægger man ikke gerne af
hensyn til optikken?

Kan der være et der er bredere, og fås der et der er bredere, samt kan
det være på fælgen?

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
LOUD VALVES SAVES LIVES!



Jesper Hedegaard (02-10-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 02-10-06 23:43


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
news:mn.15967d6afc0d06d6.41941@urxgb.qxROT13...
>> Ja - hvad skal man vælge af for- og bagdæk til den ?
>> Nogle af jer, der har erfaring med bestemte dæk ?
>> Og evt bredere bagdæk - har det i virkeligheden flere ulemper end fordele
>> ?
>
> Metzler er et udemærket valg ... slidstyrke går frem for raceregenskaber!
>
>
> Bredere dæk er sikkert en ulempe; men hvad ødelægger man ikke gerne af
> hensyn til optikken?
>
> Kan der være et der er bredere, og fås der et der er bredere, samt kan det
> være på fælgen?
>
> --
> /Hekto
> Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> LOUD VALVES SAVES LIVES!
>
>
Metzeler...ja, men jeg havde kig på ME77, men det fåes ikke i 19" - og hvad
sku man så vælge af fordæk til det bagdæk ?

Optikken bedres nok ikke væsentligt af bare 10mm bredere dæk - til gengæld
hader jeg dæk, der ruller for meget af sidelæns af langsgående spor og
striber.
Så heller org størrelse !

Og som Orla skriver er der vist dårligere plads mellem dæk og bæte end
mellem dæk og bagsvinger...

Har tidligere haft Dunlop MT66 bagpå en Virago 2½'er - der virkede det
rigtigt godt. Et Continental Conti blev smidt ud fordi det dels var noget
tyndt skid, der punkterede for et godt ord, dels rullede af for
morgenduggen.

--
Jesper Hedegaard

GS500E når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder



Jens Meldgaard (03-10-2006)
Kommentar
Fra : Jens Meldgaard


Dato : 03-10-06 00:02


"Jesper Hedegaard" <virker@ikke.uk> skrev i en meddelelse
news:45219604$0$20274$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
> news:mn.15967d6afc0d06d6.41941@urxgb.qxROT13...
>>
>> --
>> /Hekto
>> Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
>> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
>> LOUD VALVES SAVES LIVES!
xxxxxxxxxxxxxxxx
>>klip
>>
> Metzeler...ja, men jeg havde kig på ME77, men det fåes ikke i 19" - og
> hvad sku man så vælge af fordæk til det bagdæk ?
>
> Optikken bedres nok ikke væsentligt af bare 10mm bredere dæk - til gengæld
> hader jeg dæk, der ruller for meget af sidelæns af langsgående spor og
> striber.
> Så heller org størrelse !
>
> Og som Orla skriver er der vist dårligere plads mellem dæk og bæte end
> mellem dæk og bagsvinger...
>
> Har tidligere haft Dunlop MT66 bagpå en Virago 2½'er - der virkede det
> rigtigt godt. Et Continental Conti blev smidt ud fordi det dels var noget
> tyndt skid, der punkterede for et godt ord, dels rullede af for
> morgenduggen.

Bridgestone BT 45 er et fint "rundt" dæk (ja,ja, profilen) det "løber
ikke efter" hvide linier eller langsgående spor. Det har ikke behov for
megen opvarmning. Allerede efter en lille km tåler det pæne nedlægninger,
også med lidt morgendug på vejen. ;-o Bagdækket er to compound dvs. hårdt på
midten og blødere på siderne. Det gør, at det ikke slides "fladt" (løber
efter linier) så hurtigt.

mvh Jens
Sydals
>
> --
> Jesper Hedegaard
>
> GS500E når vejret spiller
> Ford Focus når vejret spilder
>



Jesper Hedegaard (03-10-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 03-10-06 00:17


"Jens Meldgaard" <dsl333271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:45219a4d$0$175$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Jesper Hedegaard" <virker@ikke.uk> skrev i en meddelelse
> news:45219604$0$20274$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
>> news:mn.15967d6afc0d06d6.41941@urxgb.qxROT13...
>>>
>>> --
>>> /Hekto
>>> Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
>>> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
>>> LOUD VALVES SAVES LIVES!
> xxxxxxxxxxxxxxxx
>>>klip
>>>
>> Metzeler...ja, men jeg havde kig på ME77, men det fåes ikke i 19" - og
>> hvad sku man så vælge af fordæk til det bagdæk ?
>>
>> Optikken bedres nok ikke væsentligt af bare 10mm bredere dæk - til
>> gengæld hader jeg dæk, der ruller for meget af sidelæns af langsgående
>> spor og striber.
>> Så heller org størrelse !
>>
>> Og som Orla skriver er der vist dårligere plads mellem dæk og bæte end
>> mellem dæk og bagsvinger...
>>
>> Har tidligere haft Dunlop MT66 bagpå en Virago 2½'er - der virkede det
>> rigtigt godt. Et Continental Conti blev smidt ud fordi det dels var noget
>> tyndt skid, der punkterede for et godt ord, dels rullede af for
>> morgenduggen.
>
> Bridgestone BT 45 er et fint "rundt" dæk (ja,ja, profilen) det "løber
> ikke efter" hvide linier eller langsgående spor. Det har ikke behov for
> megen opvarmning. Allerede efter en lille km tåler det pæne nedlægninger,
> også med lidt morgendug på vejen. ;-o Bagdækket er to compound dvs. hårdt
> på midten og blødere på siderne. Det gør, at det ikke slides "fladt"
> (løber efter linier) så hurtigt.
>
> mvh Jens
> Sydals
>>


Ja tak - har da læst om det før, men det ser ikke ud til at fåes i 15".

--
Jesper Hedegaard

GS500E når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder



Jens Meldgaard (03-10-2006)
Kommentar
Fra : Jens Meldgaard


Dato : 03-10-06 22:34


"Jesper Hedegaard" <virker@ikke.uk> skrev i en meddelelse
news:45219de7$0$20273$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Jens Meldgaard" <dsl333271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:45219a4d$0$175$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>
>> "Jesper Hedegaard" <virker@ikke.uk> skrev i en meddelelse
>> news:45219604$0$20274$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>>
>>> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
>>> news:mn.15967d6afc0d06d6.41941@urxgb.qxROT13...
>>>>
>>>> --
>>>> /Hekto
>>>> Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
>>>> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
>>>> LOUD VALVES SAVES LIVES!
>> xxxxxxxxxxxxxxxx
>>>>klip
>>>>
>>> Metzeler...ja, men jeg havde kig på ME77, men det fåes ikke i 19" - og
>>> hvad sku man så vælge af fordæk til det bagdæk ?
>>>
>>> Optikken bedres nok ikke væsentligt af bare 10mm bredere dæk - til
>>> gengæld hader jeg dæk, der ruller for meget af sidelæns af langsgående
>>> spor og striber.
>>> Så heller org størrelse !
>>>
>>> Og som Orla skriver er der vist dårligere plads mellem dæk og bæte end
>>> mellem dæk og bagsvinger...
>>>
>>> Har tidligere haft Dunlop MT66 bagpå en Virago 2½'er - der virkede det
>>> rigtigt godt. Et Continental Conti blev smidt ud fordi det dels var
>>> noget tyndt skid, der punkterede for et godt ord, dels rullede af for
>>> morgenduggen.
>>
>> Bridgestone BT 45 er et fint "rundt" dæk (ja,ja, profilen) det
>> "løber ikke efter" hvide linier eller langsgående spor. Det har ikke
>> behov for megen opvarmning. Allerede efter en lille km tåler det pæne
>> nedlægninger, også med lidt morgendug på vejen. ;-o Bagdækket er to
>> compound dvs. hårdt på midten og blødere på siderne. Det gør, at det ikke
>> slides "fladt" (løber efter linier) så hurtigt.
>>
>> mvh Jens
>> Sydals
>>>
>
>
> Ja tak - har da læst om det før, men det ser ikke ud til at fåes i 15".

Nej, jeg tror du har ret. Jeg kan ikke finde dem mindre end 16"

mvh Jens
Sydals
>
> --
> Jesper Hedegaard
>
> GS500E når vejret spiller
> Ford Focus når vejret spilder
>



Jesper Hedegaard (03-10-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 03-10-06 23:50

Hmm - flere af forslagene lyder godt - hvis jeg kan få dem i min størrelse.

En tanke om dækkets krumnning - set i profil - ifht dækkets højde; det ser
ud til at lavprofildæk (70) ikke er så runde set i profil - altså at
slidbanens runding er væsentligt større end på højere profiler. Forstået (?)
sådan at hvis man tegner slidbanens cirkel færdig giver et lavprofildæk en
væsentligt større cirkel end et højprofil.
Men hvordan kan det så være at lavprofildæk syntes at være mere stabilt
overfor netop siderulning - er det en stivere karkasse, der gør det ?
Ellers ku man forledes til at tro at et 90-profil bagdæk ville køre lidt
bedre end et 80-profil,
90-profilen er forresten også meget lettere at finde i 15" - så må jeg bare
håbe det ka være i bagskærmen. Også når der kommer læs på...

--
Jesper Hedegaard

GS500E når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder



Hekto (03-10-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 03-10-06 08:44

Jens Meldgaard used his keyboard to write :
> Bridgestone BT 45 er et fint "rundt" dæk (ja,ja, profilen) det "løber
> ikke efter" hvide linier eller langsgående spor. Det har ikke behov for megen
> opvarmning. Allerede efter en lille km tåler det pæne nedlægninger, også med
> lidt morgendug på vejen. ;-o Bagdækket er to compound dvs. hårdt på midten og
> blødere på siderne. Det gør, at det ikke slides "fladt" (løber efter linier)
> så hurtigt.

Jeg kører med BT045 på Duc'en og er godt
tilfreds. Jeg er bare ikke sikker på at det fås i
en størrelse der passer på Savagen.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!



Ukendt (02-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-10-06 22:51


Jesper Hedegaard skrev i meddelelsen
<45218121$0$20272$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

>Og evt bredere bagdæk - har det i virkeligheden flere ulemper end fordele ?


Tjae, der er vist ikke noget videre spillerum mellem remmen og et
standardstørrelse dæk svjh. såe.... tjek liiige det før at Du bestiller.

mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr



Richard (03-10-2006)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 03-10-06 17:13

Jesper Hedegaard wrote:

> Ja - hvad skal man vælge af for- og bagdæk til den ?

Metzeler ME880 har vist et meget godt ry som et all round cruiser-dæk med
lang holdbarhed. Avon har også cruiser-dæk i LS'ens størrelser - se mere
på begges web-sites...

> Og evt bredere bagdæk - har det i virkeligheden flere ulemper end fordele ?

Ofte

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Ulf Gustavsen (03-10-2006)
Kommentar
Fra : Ulf Gustavsen


Dato : 03-10-06 17:47

Hej

Jeg er meget glad for de Michelin Commander jeg har på min Intruder 750.
God slidstyrke og gode køreegenskaber

Venligst
Ulf Gustavsen
Næstved



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste