Skal jeg til syn med min nye (brugte) moto~
Fra : julie

Dato : 02-10-06 21:19

Skal jeg til syn med min nye (brugte) motorcykel?

Jeg har købt en brugt motorcykel.
Jeg har ikke handle "brugt" før.

På registreringsattesten står følgende:
"Registreret første gang: 1999"
"Ændringsdato: 10.08.05"
"Godkendelsesdato: 28.07.05"

På motorkontoret har jeg hentet den formular der hedder:
"Anmeldelse til SYN og/eller REGISTRERING af motorkøretøjer mv."

Nu skal formularen så fyldes ud, hvilket er nemt nok.
Så skal jeg omkring TopDanmark forsikringen og ha´ et forsikringsbevis, som
åbenbart fortæller motorkontoret at TopDanmark gerne vil forsikre min
motorcykel, når den engang er blevet registreret i mit navn.

Nu er det så at jeg kommer i tvivl.
Skal jeg også omkring en syn-hal med motorcyklen, eller kan jeg springe
denne over??

Motorcyklen har jo været til syn ved den forrige ejer sidste år, 2005.
Er det hvert fjerde år at motorcykler synes??

Hilsen
Julie

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 02-10-06 21:31

julie skrev:

> Skal jeg også omkring en syn-hal med motorcyklen, eller kan jeg springe
> denne over??

Det skal den ikke.Den holder syn i to år. Når den er under ti år.

> Motorcyklen har jo været til syn ved den forrige ejer sidste år, 2005.
> Er det hvert fjerde år at motorcykler synes??

Nej, for der er ikke periodesyn på motorcykler.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-06 06:26

"julie" <juliiee9137@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Skal jeg til syn med min nye (brugte) motorcykel?
>
> Jeg har købt en brugt motorcykel.
> Jeg har ikke handle "brugt" før.

Tillykke med den.

> [...]
>
> Motorcyklen har jo været til syn ved den forrige ejer sidste år, 2005.
> Er det hvert fjerde år at motorcykler synes??

Er du sikker på, at den har været til syn i 2005? der er nemlig ikke
periodesyn på motorcykler, så hvis tidligere ejer samtidig er den eneste
ejer, ja så er der en mulighed for, at han/ hun har synet den før salget,
men det er absolut ikke sikkert spørg ham/ hende ad.

Har den ikke været til syn indenfor de sidste 2 år, så skal den synes før
omregistrering.

--
Dannie