/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Kåbe /Honda CBX550
Fra : carsten


Dato : 02-10-06 14:32

Hej
Er der nogle der har lidt erfaring med kåber og CBX 550
personlig synes jeg ikke at den originale kåbe er serlig køn,
så den er ikke aktuel.
Jeg har fundet en MC hugger der har en kåbe til en Suzuki-gs500e til at
ligge vil der være muligt at få den til at passe, eller er der andre
muligheder.

/Carsten

 
 
Armand (02-10-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-10-06 20:01

carsten skrev:
> Hej
> Er der nogle der har lidt erfaring med kåber og CBX 550
> personlig synes jeg ikke at den originale kåbe er serlig køn,
> så den er ikke aktuel.
> Jeg har fundet en MC hugger der har en kåbe til en Suzuki-gs500e til at
> ligge vil der være muligt at få den til at passe,

"Til at passe" bestemmes af beslagenes kvalitet og meget tit er de
modelspecifikke medfølgende beslag til uoriginale kåber (GS500'erens
kåbe kommer fra TCP) så hjælpeløse at de kun giver "montøren" en ide
omkring hvorledes at kåben skal monteres og derudfra selv kan tilpasse
nogle mere præcise/stabile. Så omkring selve påbygningen er man kun lidt
ringere stillet når man står med en kåbe fra en anden mc-model!
Læs imellem linierne: Hvis du har lidt fingersnilde og adgang til
fladjern; hydraulikrør og svejseapparat så er det ganske muligt!
Aprospos: Aluminiums-flad"jern" er forøvrigt meget stive og alligevel
let tilpasselige!

--
Armand.

carsten (02-10-2006)
Kommentar
Fra : carsten


Dato : 02-10-06 20:20

Armand wrote:


> "Til at passe" bestemmes af beslagenes kvalitet og meget tit er de
> modelspecifikke medfølgende beslag til uoriginale kåber (GS500'erens
> kåbe kommer fra TCP) så hjælpeløse at de kun giver "montøren" en ide
> omkring hvorledes at kåben skal monteres og derudfra selv kan tilpasse
> nogle mere præcise/stabile. Så omkring selve påbygningen er man kun lidt
> ringere stillet når man står med en kåbe fra en anden mc-model!
> Læs imellem linierne: Hvis du har lidt fingersnilde og adgang til
> fladjern; hydraulikrør og svejseapparat så er det ganske muligt!
> Aprospos: Aluminiums-flad"jern" er forøvrigt meget stive og alligevel
> let tilpasselige!
>

Det var da en lettelse at høre
jeg plejer at prale med at mine hænder vænder rigtigt,
så tror jeg nok jeg vil køre til Aalborg i morgen (hvis været tillader)
og se på sagen, så jeg kan få lavet lidt læ på CBX'en
/Carsten

Armand (02-10-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-10-06 21:19

carsten skrev:
> Armand wrote:
>
>
>> "Til at passe" bestemmes af beslagenes kvalitet ......
>> .........Hvis du har lidt fingersnilde og adgang til
>> fladjern; hydraulikrør og svejseapparat så er det ganske muligt!
>
> Det var da en lettelse at høre
> jeg plejer at prale med at mine hænder vænder rigtigt,
> så tror jeg nok jeg vil køre til Aalborg i morgen (hvis været tillader)
> og se på sagen, så jeg kan få lavet lidt læ på CBX'en
>
Der er selvfølgelig liige den detalje at kåben, qua tilvirket en
tocylindret, kan tænkes at være for smal til den bredere 4-cylindrede
CBX-motor, ligesom at CBX'ens tank er bredere i designet end GS'eren!
Men når man står med sagerne i hånden skulle dét vel være til at vurdere :-/

--
Armand.

carsten (02-10-2006)
Kommentar
Fra : carsten


Dato : 02-10-06 21:56

Armand wrote:

> carsten skrev:
>> Armand wrote:
>>
>>
>>> "Til at passe" bestemmes af beslagenes kvalitet ......
>>> .........Hvis du har lidt fingersnilde og adgang til
>>> fladjern; hydraulikrør og svejseapparat så er det ganske muligt!
>>
>> Det var da en lettelse at høre
>> jeg plejer at prale med at mine hænder vænder rigtigt,
>> så tror jeg nok jeg vil køre til Aalborg i morgen (hvis været tillader)
>> og se på sagen, så jeg kan få lavet lidt læ på CBX'en
>>
> Der er selvfølgelig liige den detalje at kåben, qua tilvirket en
> tocylindret, kan tænkes at være for smal til den bredere 4-cylindrede
> CBX-motor, ligesom at CBX'ens tank er bredere i designet end GS'eren!
> Men når man står med sagerne i hånden skulle dét vel være til at vurdere
> :-/
>
ja nu må vi se hvordan sagen passer, og hvilken muligheder der er i den
/Carsten

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste