ventil justering
Fra : David

Dato : 02-10-06 10:54

Hej Alle sammen jeg er ejer af en motorcykel en LIFAN LF-250 som er en
kopi af en
Yamaha XV-250, der hvor jeg købte motorcyklen har de ikke forstand på
motorcykler
overhovede ikke, det er et bilcenter
nå men nu har jeg snart kørt 17.000 km på den og den har aldrig
fået justeret ventiler
hvor langt tid kan man blive ved med ikke at få justeret ventiler
er det overhovede nødvendigt det er jo ikke et højt ydenne motorcykel
kan der ske noget ved ikke at få dem justeret
kan motoren brænde af? ved at havde for løse ventiler
et af problemerne er at der intet sted står hvad tollerancerne på
ventilerne er
og at de fleste værksteder intet vil havde med motorcyklen at gøre
reservedele er et land i rusland okay kina...
det kører sådan set okay selv om den er ved at blive lidt for lille
til mig
jeg ville ikke råde nogen til at købe en kina mc det er noget lort
rent ud sagt
krom / malling osv.
service og reservedele findes mere eller mindre ikke.
jeg regner med at når den ikke kan mere bliver den smidt ud
og derefter køber jeg nok en yahama eller honda

med tilbage til mit spørgsmål hvad kan der ske? er det harmløst
eller får jeg snart et problem
ved ikke at gøre noget ved det

manualen siger ventil justering ved hver 3.000 km 17 / 3 = 5.66, så
den burte havde blevet justeret
cirka 6 gange nu

men som sagt kører den fint

Tak

David

Fra : carsten

Dato : 02-10-06 11:50

Står der noget om hvor stor spille rummet skal være i manualen ?
og hvordan skal ventilerne justeres justerings skrue eller skiver?
/Carsten

Fra : David

Dato : 02-10-06 12:02

carsten skrev:
> Står der noget om hvor stor spille rummet skal være i manualen ?
> og hvordan skal ventilerne justeres justerings skrue eller skiver?
> /Carsten

nej det står der ikke
jeg ved at xv-250'en bruger skrue
så det burte være det samme

Fra : Martin

Dato : 02-10-06 12:24

David skrev:

> nej det står der ikke
> jeg ved at xv-250'en bruger skrue
> så det burte være det samme

Hej ,

Prøv at spørge inde på kinojserklubben.dk . Der er garanteret en som
kan fortælle dig hvad spillerummet skal være.

Mvh
Martin

Fra : Ole Hansen

Dato : 02-10-06 14:13

Martin wrote:

> Prøv at spørge inde på kinojserklubben.dk . Der er garanteret en som
> kan fortælle dig hvad spillerummet skal være.

Kinøjserklubben.. Heh.. Selvironi er godt! :)

--
Ole Hansen

Fra : Anders Majland

Dato : 02-10-06 16:27

>er det overhovede nødvendigt
Ja

> manualen siger ventil justering ved hver 3.000 km

Manualen siger jo nok kontrol hver 3000km ligesom olieskift sikkert også
skal foretages "hele tiden" ... Kører du stadig på den samme olie ?

Hvis du har et sted med tørvejr at skue så tag og få lavet et service på den
selv. Jeg kunne ikke forestille mig andet end at det skulle være til at
finde ud af ... Tolerancer burde da være til hive ud af importøren - eller
så hør en anden kina importør som ove ovesen i skørping
(http://www.geely.dk). Tolerancerne skal nok være omtrent det samme på de
samme kopi motorer....

/A

Fra : Kim Olsen

Dato : 02-10-06 16:39

importøren - eller
> så hør en anden kina importør som ove ovesen i skørping
> (http://www.geely.dk). Tolerancerne skal nok være omtrent det samme på de
> samme kopi motorer....
>
> /A

Ja eller parallelimportøren www.mc4you.dk
HAn sælger mange, og påstår at have alle dele på lager.
Så helt rigtigt at der ikke er til at skaffe dele, kan ikke rigtigt passe.

Prøv også yahoo gruppen "geele", der kører også mange LIFAN kørere:

Hilsen
Kim Olsen
www.kims.pahn.dk
også snart LIFAN ejer